Ekonomija
IZGRADNJA KORIDORA 5C: Autoput bi mogao izolovati jedan bh. grad, traži se reakcija
25. Jul. 20240
Izgradnja Koridora 5C strateški je prioritet za Bosnu i Hercegovinu i očekuje se da će doprinijeti bržem ekonomskom i društvenom razvoju.
Ekonomija
04. Avg. 2021 04. Avg. 2021
0
Vršilac dužnosti direktora "Autocesta FBiH" Elmedin Voloder i direktorica EBRD-a za BiH Manuela Naessl potpisali su Sporazum o grantu EU od 12,6 miliona eura za dionice Poprikuše - Nemila, tunel Zenica - Donja Gračanica, tunel Ivan i Buna - Počitelj.
Ovim grantom bit će finansirani ugovori za nadzor radova na četiri dionice koje se finansiraju kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i bit će nadoknađeni troškovi nadzora koje je do sada imalo Javno preduzeće "Autoceste FBiH", saopšteno je iz tog preduzeća.
– Zahvalni smo EU na ogromnoj podršci u izgradnji moderne prometne infrastrukture u Bosni i Hercegovini. Veliki infrastrukturni projekti, poput Koridora 5C, zahtijevaju velika ulaganja, a bespovratna sredstva EU ključna su za njihovu izvodljivost – rekao je Voloder.
Koridor 5C jedan je od panevropskih transportnih projekata koji povezuju kontinent. Dionica u Bosni i Hercegovini duga je 325 kilometara i prolazi zemljom od sjevera prema jugu, povezujući jadransku Luku Ploče u Hrvatskoj s glavnim gradom Mađarske Budimpeštom.
Autoput koji će Bosnu i Hercegovinu približiti EU, sufinansiran je zajmovima EBRD-a i Evropske investicione banke (EIB) i bespovratnim (grant) sredstvima EU. Do danas je EBRD za projekt osigurao zajmove u vrijednosti od 850 miliona eura iz vlastitih sredstava, dok je iznos investicionih i grantova za tehničku pomoć koju je odobrila EU, veći od 220 miliona eura.
– Koridor 5C je ključni infrastrukturni projekt koji EBRD podržava u zemlji. Pored naših zajmova, pružamo i podršku mobilizacijom bespovratnih sredstava EU i komercijalnih kreditora, kao i podržavanjem izgradnje institucionalnih kapaciteta – navela je Naessl.
Bespovratna sredstva EU osigurana su kroz Investicioni okvir za Zapadni Balkan (WBIF), koji ima za cilj poboljšanje povezanosti regiona izgradnjom novih saobraćajnih veza i obnovom zastarjele saobraćajne i komunalne infrastrukture. Ostali sufinansijeri Koridora 5C uključuju Opec fond za međunarodni razvoj (OFID) i Kuvajtski fond.
Izgradnja Koridora 5C strateški je prioritet za Bosnu i Hercegovinu i očekuje se da će doprinijeti bržem ekonomskom i društvenom razvoju. Sa 148 mostova i 46 tunela, autoput je trenutno najveći građevinski projekt u zemlji. Projekt, također, doprinosi poboljšanju sigurnosti na putevima u zemlji uvođenjem savremenih standarda.
Ekonomija
IZGRADNJA KORIDORA 5C: Autoput bi mogao izolovati jedan bh. grad, traži se reakcija
25. Jul. 20240
Ekonomija
NA PODRUČJU ŽEPČA: U sklopu gradnje autoputa Vc završeno probijanje tunela Golubinja, obratio se i premijer Nikšić
17. Jul. 20240
Ekonomija
AKTIVNO OSAM GRADILIŠTA U FEDERACIJI BiH: U fazi izgradnje 61 kilometar autoceste
27. Jun. 20240
Ekonomija
DIREKTOR AUTOCESTA FBiH NAJAVLJUJE: "Tada je tempirano vrijeme kada ćemo imati spoj od Sarajeva prema sjeveru..."
05. Jun. 20240
Evropa
RISKANTNI POSLOVI VIKTORA ORBANA: Podigao je najveći kredit u historiji Mađarske, a mora ga brzo vratiti!
Prije 3h0
Društvo
I LJILJANI U PARIZU: Tokom ceremonije otvaranja OI u Parizu, prikazan tim BiH iz 1992. godine
Prije 4h0
Vijesti
OTVORENE OLIMPIJSKE IGRE U PARIZU: Francuzi priredili pravi spektakl pa na kraju iznenadili čitav svijet (FOTO, VIDEO)
Prije 4h0
Mini market
PREPOZNAJTE LI ČOVJEKA U KABANICI: U Parizu će navijati za Srbiju (FOTO)
Prije 4h1
Ekonomija
PROSJEK IM JE 6.000 EURA: Zemlja s najvišim plaćama u Evropi traži radnike
25. Jul. 20240
Ekonomija
STIGLA NOVA PONUDA: Šta će biti sa bankom u BiH, za preuzimanje su zainteresirani...
Prije 20h0
Ekonomija
MILIONER IZ BiH U AKCIJI: U potpunosti preuzima jednu od najvećih kompanija
25. Jul. 20240
Ekonomija
IZGRADNJA KORIDORA 5C: Autoput bi mogao izolovati jedan bh. grad, traži se reakcija
25. Jul. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.