Ekonomija
DODIKU NE SMETAJU ARAPSKE PARE: Republika Srpska traži 161 milion KM od...
Prije 21 min0
Tekst prenosimo sa stranice Index Auto zagrebačkog portala Index.hr.
Auto
13. Okt. 2021 13. Okt. 2021
1
EU nije uspjela u svom planu da cestovni promet učini osjetno sigurnijim, pa se razmatra uvođenje novih ograničenja.
Plan EU je bio da od 2010. do 2020. godine smanji broj smrtnih slučajeva za polovinu, već je pad iznosio i dalje više no solidnih 36%. Svejedno, ovo je odličan povod za nova ograničenja, a upravo u tom smjeru ide nova rezolucija Europskog parlamenta o sigurnosti na cestama EU.
Napominje se da godišnje u Uniji u prometu život izgubi oko 22.700 ljudi, a oko 120.000 zadobije teške ozlijede. A svemu su, izgleda, krivi alkohol i brzina, pa i prijedlozi idu u tom smjeru.
Tako se traži primjene najveće dopuštene brzine od 30 km/h u stambenim područjima i područjima s puno biciklista i pješaka, a opravdanje je to da je prekoračenje brzine ključan faktor u oko 30% smrtonosnih sudara na cesti.
Nadalje, drugi smjer djelovanja je ukidanje alkohola za volanom, odnosno nulta tolerancija vožnje pod utjecajem alkohola. Opravdanje je da je alkohol bio prisutan u oko 25% svih smrtnih slučajeva na cestama. Time bi se zakon o dopuštenih 0.0 promila, poznat iz zemalja bivše željezne zavjese (Češka, Mađarska, Rusija i Slovačka), preselio na cijelu Europsku uniju.
Treći smjer djelovanja je uvođenje zahtjeva za opremanje mobilnih i elektroničkih uređaja vozača opcijom "sigurnog načina vožnje".
Tek potom na red dolazi infrastruktura i ideja osnivanja fondova iz kojih bi se financirale sanacije u zonama s najvećim brojem prometnih nesreća.
Sve rečeno trebalo bi uroditi plodom da Europa postane oaza sigurnosti po pitanju cestovnog prijevoza.
Tako izvjestiteljica Europskog parlamenta Elena Kountoura ističe: "Ako se Komisija i države članice obvežu unaprijediti cestovnu sigurnost te uz snažnu političku volju i primjereno financiranje, realno je težiti tome da se broj smrtnih slučajeva na cestama prepolovi do 2030. godine. Stoga pozivamo Komisiju i vlade država članica da primijene posebne mjere za potporu naporima spašavanja života. Primjerice, uvođenje ograničenja brzine, posebno automatske primjene limita od 30 km/h u gradovima, ubrzani prelazak na druge načine javnog prijevoza te uspostava nove Europske agencije za cestovni promet."
Prema podacima Europske komisije, Švedska ima najsigurnije ceste (18 smrtnih slučajeva na milijun stanovnika), a Rumunjska je na začelju te je prošle godine zabilježila 85 smrti u prometu na milijun ljudi. U Hrvatskoj je na milijun stanovnika bilo 58 poginulih, a prosjek u EU je 42.
Ekonomija
DODIKU NE SMETAJU ARAPSKE PARE: Republika Srpska traži 161 milion KM od...
Prije 21 min0
Mini market
VASKOVIĆ NAJAVLJUJE DRAMATIČAN RASPLET: „Konaković kao riba koja uzalud pokušava da pocijepa mrežu, težak šamar Rami Isaku od ambasade SAD-a…“
Prije 28 min0
Hronika
DETALJI TRAGEDIJE U HERCEGOVINI: Radnik kompanije iz Banje Luke smrtno stradao na radnom mjestu…
Prije 36 min0
Politika
HELEZ ŠOKIRAO KOD HADŽIFEJZOVIĆA: „To je objava rata! Pozivam Dodika da se okani ćorava posla, Najviše će stradati narod iz RS-a…“
Prije 42 min0
Auto
IZBJEGNITE RIGOROZNE KAZNE: Ukoliko automobilom idete u Europsku uniju ovo trebate znati…
26. Apr. 20240
Auto
SAVJETI ZLATA VRIJEDNI: Ukoliko u vožnji čujete ovakav zvuk motora – odmah krenite kod automehaničara…
25. Apr. 20240
Auto
AKO SE NJIH PITA: Nova top - lista najboljih, najkvalitetnijih i najdugovječnijih automobila…
Prije 6 min0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.