Regija
MATE RIMAC DOBIO NOVAC OD DRŽAVE ZA PROTOTIPOVE ROBOTAKSIJA KOJIH NEMA: Evo šta piše u ugovoru, morat će vratiti...
10. Jul. 20250
Razni proizvođači težili su stvaranju električnih i hibridnih automobila, a Rimčevo jasno razumijevanje tehnologije bilo im je dragocjeno. Taj dio poslovanja – prodaja EV tehnologija drugim firmama – postao je najveći izvor prihoda firme i razlog zašto su Rimac Automobili bili profitabilni gotovo od samog početka.
Ekonomija
30. Nov. 2021 30. Nov. 2021
0
Bugatti, francuski proizvođač superautomobila koji koštaju po više od 3 miliona dolara, star je više od jednog stoljeća. Ali sada se suočava s onim što je možda najteži manevar koji je ikada morao izvesti: prelaz na električnu budućnost.
Čovjek koji sada preuzima volan u Bugattiju je Mate Rimac, 33-godišnji inženjerski genije rođeni u Bosni, koji ne gaji iluzije o izazovima s kojima se suočava njegova industrija, piše američki CNN.
Danas poznat po nekim od najvećih i snažnih benzinskih motora na svijetu ikad ugrađenih u cestovni automobil, Bugatti je ponovno rođen 2003. godine kada ga je preuzela Volkswagen grupa.
Osim Bugattija i VW-a, ostale marke ovog svjetskog proizvođača automobila su Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley i drugi.
Od tada, Bugatti je bio tehnološka perjanica za korporaciju, pomičući granice onoga što su inženjeri i kupci mislili da je moguće. Automobil koji može ići 250 ili 300 milja na sat sve dok imate gotovo 4 miliona dolara, koliko košta.
A sva ta izvedba dolazi umotana u elegantno dizajnirano, pažljivo ručno izrađeno tijelo izrađeno po mjeri od skupih materijala.
No, ogromni motori koji se pokreću naftnim derivatima više nisu tehnološka čuda. Oni su stara škola. A 2021. Bugatti konačno treba ući u doba električnih vozila.
Mate Rimac je 2009. osnovao “Rimac Automobile”, hrvatski startup koji proizvodi električni superautomobil Rimac Nevera od 1.900 konjskih snaga.
U julu se Bugatti spojio s firmom Rimac Automobili – kad je stvoren Bugatti-Rimac. Tada je većinsko vlasništvo nad brendom luksuznih automobila, odnosno nad jednim od najvećih svjetskih proizvođača automobila, prenesno na mali startup. Rimac je dospio na čelo ove kompanije u kojoj ima zajedničko vlasništvo sa VW-om.
Rimac je imao nevjerovatan i brz put do tako velike pozicije. Počelo je kada je digao u zrak motor u BMW-u dok se utrkivao s automobilom u svojim kasnim tinejdžerskim godinama. Umjesto da ga samo popravi, odlučio je pretvoriti BMW u električni trkaći automobil.
To je bilo mnogo prije nego što je Tesla počeo prodavati porodične električne limuzine visokih performansi.
Do tada je Rimčeva porodica napustila tadašnju Jugoslaviju i provela je oko decenije u Njemačkoj prije nego što se vratila u Jugoslaviju. Ovoga puta porodica je živjela u Hrvatskoj.
"Budući da sam bio u Hrvatskoj, puno sam čitao o Nikoli Tesli, koji je također rođen u Hrvatskoj. Nikola Tesla je prije 160 godina izumio elektromotor koji sada koristimo posvuda. Pitao sam se, ovaj savršeni stroj koji je Nikola Tesla izumio, zašto ga niko nije koristio da automobile učini zabavnim i uzbudljivim”, priča Rimac.
Njegov električni BMW, nazvan Green Monster, nastavio je postavljati rekorde i privlačiti pažnju medija. No Rimac je brzo shvatio da postavljanje elektromotora u stare automobile nije dugoročno održiv posao.
Umjesto toga, odlučio je da će od samog početka konstruirati vlastite električne automobile visokih performansi. Rimac je u to vrijeme tek završio srednju školu.
"Morao sam naučiti sve od nule, što je ovdje bilo prilično teško bez mentora i prateće industrije. Mnogo sam morao naučiti na teži način", naveo je za CNN.
Rimac nije imao velike investitore koji bi finansirali njegovu ideju pa je, dok su on i njegovi prvi zaposlenici radili na električnom superautomobilu, preuzimao i projekte etabliranih firmi.
Razni proizvođači težili su stvaranju električnih i hibridnih automobila, a Rimčevo jasno razumijevanje tehnologije bilo im je dragocjeno. Taj dio poslovanja – prodaja EV tehnologija drugim firmama – postao je najveći izvor prihoda firme i razlog zašto su Rimac Automobili bili profitabilni gotovo od samog početka.
Sada je ta djelatnost izdvojena u zasebnu firmu koju također vodi, pod nazivom Rimac Technology. Ta će firma nastaviti razvijati nove tehnologije električnih vozila za druge proizvođače automobila.
"Prvo smo radili za firme za koje niste čuli, a onda počeli raditi za male proizvođače automobila poput Koenigsegg, a zatim Aston Martin, a zatim i za veće kao što je Renault", priča Rimac.
Zapravo, većina potrošača možda nije ni čula za Koenigsegg, ali švedski proizvođač superautomobila na benzin smatra se još jednim hrabrim inovatorom. A njegov osnivač i izvršni direktor Christian von Koenigsegg bio je mentor Mate Rimcu, kao i kupac.
Dva velika proizvođača automobila Hyundai i Porsche kasnije su postali veliki ulagači u Rimac Automobile. Porsche je međutim bio ključan u spajanju Rimca i Bugattija. Porsche sada posjeduje 45 posto Bugatti-Rimca.
Regija
MATE RIMAC DOBIO NOVAC OD DRŽAVE ZA PROTOTIPOVE ROBOTAKSIJA KOJIH NEMA: Evo šta piše u ugovoru, morat će vratiti...
10. Jul. 20250
Ekonomija
KAKO JE RIMAC POSTAO MILIJARDER: Propao mu planirani posao u Bosni i Hercegovini
03. Maj 20250
Estrada
PREKID MU NIJE TEŠKO PAO: Livnjak Mate Rimac otkrio šta radi nakon još jednog ljubavnog brodoloma...
20. Nov. 20240
Ekonomija
RIMAC "DRHTI" OD UZBUĐENJA KAD JE PORED NJEGA: "Ponekad nismo mogli zatvoriti sef od silnog novca"
15. Sep. 20240
Vijesti
KOMŠIĆ DAO DO ZNANJA: Čin Vlade RS potpuno ništavan i u funkciji obmanjivanja naroda
Prije 21 min0
Regija
AMERIKA OGORČENA PONAŠANJEM KURTIJA: Suspendovan planirani Strateški dijalog sa Kosovom!
Prije 23 min0
Gastro
JESENJI KLASIK: Napravite pitu od jabuka po našem receptu, i obradujte ukućane
Prije 33 min0
Kultura
POŠTOVANJE I SJEĆANJE NA UMJETNIČKI OPUS ISTAKNUTOG BH. GLUMCA: U Narodnom pozorištu Sarajevo homage pozorišnom i filmskom djelu Josipa Pejakovića
Prije 35 min0
Ekonomija
VUČIĆEV BARUT NIJE POTREBAN: Bh. kompanija može riješiti problem opskrbe "Igmana" za samo...
11. Sep. 20251
Ekonomija
ODLUKA JE PALA: Američki biznismen dobio državljanstvo BiH, član je Upravnog odbora...
10. Sep. 20251
Ekonomija
UNATOČ POBUNI GRAĐANA: Kompanija hrvatskog ministra gradit će se u Bosni i Hercegovini, stigla dozvola...
Prije 9h0
Ekonomija
SZIJJARTO POTVRDIO DA SE MAĐARSKA PREDOMISLILA OKO UVOZA GASA SA ZAPADA: Sporazum predviđa isporuku...
10. Sep. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.