NASA PREDSTAVILA NOVE SLIKE MOĆNOG TELESKOPA: Do sad neviđene fotografije dubokog svemira

Takozvana Velika maglica (Carina Nebula), vrsta plinovitog oblaka udaljena oko 7600 svjetlosnih godina od Zemlje, te WASP-96 b, divovski plinoviti planet izvan Sunčevog sistema, među kosmičkim su objektima koji se mogu vidjeti na fotografijama.

• 13. Jul. 2022  13. Jul. 2022

Nakon što je jučer američki predsjednik Joe Biden objavio prvu fotografiju iz svemira snimljenu NASA-inim novim teleskopom, američka svemirska agencija sinoć je objavila čitav niz dosad neviđenih slika dubokog svemira.

/ EPA

Prva fotografiju u boji koju je snimio teleskop James Webb, opisana je kao "do sada najdublju i najoštriju infracrvenu fotografiju udaljenog svemira". Ta fotografija prikazuje skupinu galaksija naziva SMACS 0723 kakve su bile prije 4.6 milijardi godina, objavila je američka svemirska agencija.

NASA je potom predstavila nove fotografije i otkrića Jamesa Webba. Fotografije možete pogledati u nastavku, krenuvši od one na kojoj je mnoštvo galaksija koja je objavljena prva.

/ NASA

/ NASA

image

Planetarna maglicu katalogiziranu kao NGC 3132, a neformalno poznatu kao maglica Južni prsten / EPA

image

Stephanov kvintet, vizualno grupiranje pet galaksija, u novom svjetlu snimljenom svemirskim teleskopom James Webb

image

Rub obližnje, mlade regije stvaranja zvijezda zvane NGC 3324 u maglici Carina, koju je u infracrvenom svjetlu uhvatio NASA-in novi svemirski teleskop James Webb

Američki predsjednik Joe Biden objavio je fotografiju, prvu u nizu, u Bijeloj kući s potpredsjednicom Kamalom Harris.

Odabrali su ih predstavnici raznih svemirskih agencija uključenih u projekt.

Takozvana Velika maglica (Carina Nebula), vrsta plinovitog oblaka udaljena oko 7600 svjetlosnih godina od Zemlje, te WASP-96 b, divovski plinoviti planet izvan Sunčevog sistemima, među kosmičkim su objektima koji se mogu vidjeti na fotografijama, saopćila je NASA.

Objava fotografija označava početak naučnog rada rada s Webbom, najvećim i najmoćnijim teleskopom lansiranim u svemir. Teleskop James Webb lansiran je 25. decembra na raketi Ariane iz svemirskog centra Kourou Evropske svemirske agencije u Francuskoj Gvajani.

Naučnici se nadaju da će teleskopske fotografije pružiti uvid u razdoblje neposredno nakon Velikog praska prije otprilike 13.8 milijardi godina. Razvoj Webba trajao je oko 30 godina, a koštao je oko 10 milijardi dolara. Nasljednik je teleskopa Hubble koji je u upotrebi više od 30 godina, prenio je Index.hr.