Auto
KLASIČNI LANCI ZA SNIJEG MOGLI BI BITI PROŠLOST: Veliki test otkriva hoće će ih uskoro zamijeniti oni s modernom tehnologijom...
27. Nov. 20210
Stručnjak ÖAMTC-a nije u potpunosti zadovoljan u tom pogledu, čak ni s nekim konvencionalnim lancima za snijeg.
Auto
02. Jan. 2023
0
Lanci za snijeg su jedan od najvažnijih dijelova zimske opreme koju trebate ponijeti sa sobom u automobil. Osim klasičnih lanaca, već neko vrijeme postoje i tekstilna pomagala vožnju na snijegu koja su se sada razvila u pravu alternativu.
Uz mjerenje vučne sile, prvi put je korištena metoda koju je razvio austrijski klub ÖAMTC (koji je i proveo test) za objektivno određivanje prijenosa snage pri startanju na snijegu. Ispitivanje je provedeno u gumama dimenzija 225/50 R17.
Prije svega treba znati ako su lanci obavezni na plavom prometnom znaku, moraju se ugraditi klasični lanci za snijeg – tekstilna pomagala za pokretanje u takvoj situaciji nisu dopuštena.
-Čak i ako niti jedan od devet testiranih modela nije postigao najvišu ocjenu vrlo dobar (pet zvjezdica), ukupni rezultat je pozitivan sa šest dobrih ocjena (četiri zvjezdice) i tri zadovoljavajuće (dvije zvjezdice). Iznenađenje je da tekstilna pomagala ni na koji način nisu inferiorna performansama lanaca za snijeg, ako se radi o prijenosu snage pri startanju. Naprotiv, s Michelin Easy Gripom, tekstilni proizvod ima prednost u ovom vrlo važnom kriteriju – naglašava Steffan Kerbl, mehaničar ÖAMTC-a.
Kada su u pitanju montaža i rukovanje, Michelin Easy Grip, Autosock i Goodyear Ultragrip imaju prednosti u odnosu na konvencionalne lance za snijeg.
Činjenica da je šest lanaca za snijeg još uvijek superiorno u odnosu na tekstilne alternative u testu posljedica je njihove pouzdanosti. Steffan Kerbl objašnjava:
-Testne vožnje su vodile, između ostalog, preko suhe rute od maksimalno 50 kilometara, maksimalna brzina bila je temeljena na specifikacijama proizvođača, ali je iznosila najviše 50 km/h. Čak i nakon relativno kratke udaljenosti, vidljivi su jasni znakovi istrošenosti na tekstilnim pomagalima s rupama u strukturi materijala.
Stručnjak ÖAMTC-a nije u potpunosti zadovoljan u tom pogledu, čak ni s nekim konvencionalnim lancima za snijeg. Tragovi trošenja nisu bili pretjerno vidljivi, ali jedna karika lanca u modelu, Pewag Servomatik je pukla, vjerovatno zbog preopterećenja.
Upravljanje | Snijeg | Trošenje | Ocjena | Preporuka | |
---|---|---|---|---|---|
PEWAG Brenta 9 | 2,3 | 1,9 | 1,1 | 1,8 | **** |
RUD innov8 Hybrid | 2,3 | 1,5 | 2,1 | 1,9 | **** |
FILMER Super Grip | 2,5 | 1,4 | 2,3 | 2,0 | **** |
PEWAG Servomatik | 2,0 | 1,3 | 3,0 | 2,0 | **** |
RUD Centrax | 2,1 | 2,1 | 1,6 | 2,0 | **** |
KÖNIG easy fit CU 9 | 2,2 | 3,0 | 2,0 | 2,5 | **** |
MICHELIN Easy Grip Evolution (tekstilni) | 1,9 | 1,3 | 3,6 | 2,6 | *** |
AUTOSOCK (tekstilni) | 1,8 | 2,5 | 4,6 | 2,8 | *** |
GOODYEAR Ultragrip (tekstilni) | 1,5 | 2,6 | 4,9 | 2,8 | *** |
Hronika
ISPLIVALI DETALJI TUČE U TESLIĆU: Klub "Crystal" se zatvara, napali vlasnika diskoteke i njegovog oca
Prije 13 min0
Politika
ĆAMIL DURAKOVIĆ OBJAŠNJAVA NAPAD NA POVRATNIKE: "Zastrašuju Bošnjake, jer ne žele da se usele u kuću"
Prije 34 min0
Evropa
UTJECAJ VIKTORA ORBANA SLABI ČAK I U KRAJNJE DESNIČARSKOM SVIJETU: Koliko je značajna njegova podrška Dodiku i Vučiću govori činjenica da ni Trump…
Prije 44 min0
Regija
NE DAO BOG NIKOME OVAKVIH SUSJEDA: Desno, desnije, Hrvatska i Srbija
Prije 1h0
Auto
OGLAS ŠOKIRAO NIZOZEMSKU: Vrtoglava cijena parking-mjesta u Amsterdamu, pitaju se ko je dovoljno lud da to plati
03. Maj 20240
Auto
OVO NIJE "PO DŽEPU" VEĆ SITUACIJA ZA DIZANJE KREDITA: Ako perete auto u dvorištu kuće u Njemačkoj kazna može...
Prije 9h0
Auto
KINEZI NAPADAJU EUROPSKO TRŽIŠTE: Ovi električni modeli izazivaju najjeftinije automobile, na udaru je i Dacija…
03. Maj 20240
Auto
A BIO JE PRVI PRIMJERAK KOJI JE STIGAO U AMERIKU: Razbio "McLaren Sennu" vrijednu više od milion dolara
04. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.