Ekonomija
"PRAVI STAMPEDO TEK SLIJEDI": Evropi nedostaje 400.000 vozača prijeti li Bosni i Hercegovini transportni kolaps?
04. Jul. 20230
Ovaj problem izražen je i u Tuzli gdje su vozači, svečanim defileom kroz grad, obilježili Međunarodni dan vozača i automehaničara.
Ekonomija
16. Jan. 2023
0
Većina kompanija u oblasti transporta u našoj zemlji posljednjih je nekoliko godina suočena sa nedostatkom kvalifikovane radne snage koja odlazi u zapadnoevropske zemlje, gdje rade u mnogo boljim uslovima i za veći novac. Ovaj problem izražen je i u Tuzli gdje su vozači, svečanim defileom kroz grad, obilježili Međunarodni dan vozača i automehaničara.
Prosječna plata vozača u Tuzlanskom kantonu je oko 800 KM. Ovako niske plate, uz često loše uslove rada i rad bez slobodnih dana, sve više tjera vozače i automehaničare na odlazak u evropske zemlje gdje trenutno vlada velika potreba za radnicima ovih profesija.
"Svake godine otprilike od 20 do 30 posto odlazi. Imaju momci, dolaze nove radne snage, ali dođu, nauče se i onda se vraćamo ponovo na tu bolnu tačku, na finansije. Idu, svako ide za svojom egzistencijom, gdje mu je bolje i ljepše", kaže Srđan Miljanović, predsjednik Udruženja vozača i automehaničara Tuzle.
"Vozači odlaze iz drugih razloga, odlaze iz razloga lošeg statusa vozača, loših plata, loših uslova rada, rada nedjeljom i subotom, praznikom, danju i noću, i u jako lošim uslovima i sa jako lošim voznim parkom", navodi Muhidin Jašarević iz Udruženja vozača i automehaničara Tuzle.
Slična situacija sa platama i radnim uslovima je i kod automehaničara. Neatraktivnost ovog poziva je sve izraženija pa će se tek u narednim godinama osjetiti nedostatak ovog kadra.
"Većina mojih kolega odlaze vani, bolja para i zbog toga se ide vani. A, ovdje se nešto mora poduzeti po tom pitanju jer inače ćemo ostati bez majstora", tvrdi Armin Mujkanović, automehaničar iz Tuzle.
"Radio sam i ja u Hrvatskoj i u Sloveniji, pa sam se vratio opet ovdje u svoju domovinu da radim kod svoje kuće. Nije ni tamo k'o što ljudi pričaju, i tamo ima dosta problema, opet je naša zemlja naša zemlja, naša prava, kakva su takva su, meni najbolja", kaže Kenan Hasić, vozač u firmi "Amer-trans" Tuzla.
Jedan dio autoprevozničkih firmi je već značajno povećao plate svojim radnicima u namjeri da ih zadrže. Otvorenost evropskog tržišta radne snage primorat će, prije ili kasnije, sve vlasnike autoprevozničkih firmi da krenu ovim putem.
Više u prilogu BHRT-a.
Ekonomija
"PRAVI STAMPEDO TEK SLIJEDI": Evropi nedostaje 400.000 vozača prijeti li Bosni i Hercegovini transportni kolaps?
04. Jul. 20230
Auto
VIŠE IM NE MOŽETE POBJEĆI: Policija ima novi sistem za otkrivanje vozača u alkoholiziranom stanju…
23. Mar. 20230
Društvo
ODLUKA KOJA MIJENJA SVE: Besplatnom obukom do neophodne radne snage…
19. Feb. 20230
Auto
NI VELIKI BROJ VOZAČA U NJEMAČKOJ NE ZNA ODGOVOR NA PITANJE: Znate li šta znači ovaj prometni znak!?
27. Nov. 20220
Svijet
VELIKA OČEKIVANJA SU BRZO UTIHNULA: Alonso prodaje mladu zvijezdu Real Madrida?
Prije 16 min0
Vijesti
VARLJIVO LJETO: Danas se u ovim krajevima BiH može očekivati čak i kiša...
Prije 19 min0
Vijesti
VUČIĆ BI SADA NAJRADIJE UDARIO GLAVOM U ZID: "Na protestima je čovjek kojem sam obezbijedio platu od 5.000 eura, odmah sam..."
Prije 6h0
Svijet
"NAŠA BOL NE ZASLJEPLJUJE NAS ZA PATNJU DRUGIH": Palestinci u Gazi protestovali sa slikama ubijene izraelske djece
Prije 6h0
Ekonomija
TUGA U ZAPADNOJ HERCEGOVINI: Preminuo poznati poduzetnik, firmu osnovao tokom rata
28. Jun. 20250
Ekonomija
KREĆE GRADNJA BRZE CESTE KROZ BIH DUGE 60 KILOMETARA: Makarska “na dlanu”
28. Jun. 20250
Ekonomija
PREBOGATA DRŽAVA U KOJOJ ŽIVE BROJNI BOŠNJACI SUOČAVA SE S NAJGORIM: Ovo je skroz neočekivano
Prije 10h0
Ekonomija
INTENZIVNE AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU: Blizu Sarajeva se gradi jedan od najvećih i najmodernijih resorta u regionu (VIDEO)
29. Jun. 20251
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.