KOGA TAČNO PITA MINISTAR MUP-a KS ADMIR KATICA: "Ako je to praksa u Zenici, ako je u Republici Srpskoj, zašto to ne može biti..."

(...) i u Sarajevu?

  • Politika

  • 29. Maj 2023  29. Maj 2023

  • 5

"Želimo da oduzimanje putničkih vozila od bahatih, obijesnih vozača postane stalna praksa. Ako je to praksa u Zenici, ako je u Republici Srpskoj, zašto to ne može biti i u Sarajevu", upitao je gostujući u Dnevniku 2 BHT1, ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Admir Katica. On je za sutra najavio sastanak sa predstavnicima Odjeljenja za prekršaje Općinskog suda u Sarajevu, kako bi se ta mjera provela u djelo.

"Definitivno je jasno da je u borbi protiv obijesnih, bahatih vozača, protiv ovakvih ubica u saobraćaju, jedina metoda oduzimanje putničkih motornih vozila, ali - to je više puta ponovljeno od strane policijskih profesionalaca - u komunikaciji sa Prekršajnim odjeljenjem Općinskog suda koje naređuje takvu vrstu oduzimanja vozila, nešto nedostaje. Mi smo za sutra sazvali jedan sastanak sa predstavnicima tog Prekršajnog odjeljenja iz Općinskog suda u Sarajevu. Nadam se da ćemo doći do nekog rješenja", rekao je ministar Katica.

U razgovoru za BHRT Katica je kazao kako Ministarstvo po pitanju sigurnosti u saobraćaju poduzima aktivnosti koje nisu inicirane samo onim što se dešava u ovom trenutku.

"Mi od ranije radimo mnogo toga kako bi građani bili što sigurniji u saobraćaju. Nažalost, dešavaju se ovakve saobraćajne nesreće. Definitivno je jasno da ovakvi događaji narušavaju osjećaj sigurnosti građana. Ono što mi najavljujemo i što je, u stvari, nastavak mjera koje, posebno, poduzima Ministarstvo unutrašjih poslova Kantona Sarajevo, naslanja se na jedan dokument koji smo prošle godine donijeli. U tom dokumentu potpuno smo istražili pitanje saobraćajne delinkvencije na području Kantona Sarajevo i predložili set mjera i na koji način će se te mjere realizirati. Imamo koordinatora za provođenje, gospodina Semira Šuta, koji je bivši policijski komesar u Zeničko-dobojskom kantonu i koji je polučio rezultate po ovom pitanju. Zato nam takva jedna praksa treba i ovdje i to je bio moj rezon prošle godine zašto sam to uradio", naveo je ministar MUP-a KS.

Odgovarajući na pitanje kako je moguće da je vozač, koji je u petak izazvao nesreću u kojoj je ubijena mlada djevojka, imao neplaćene prekršajne kazne u iznosu od oko dvije hiljade konvertibilnih maraka, dok većina građana u slučaju neplaćanja jedne kazne snosi posljedice, Katica je rekao da je MUP agencija za provođenje zakona koja primjenjuje zakon onakav kakav je.

"Mi ukazujemo na one praznine koje je neophodno doraditi kako bismo bili efikasniji u radu. Mi smo takve prijedloge dostavili i Federalnom ministarstvu pravde, po pitanju Zakona o prekršajima, a isto tako i Ministarstvu prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine, koje je donosilac, predlagač Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja. Kada spominjemo povećanje sankcija, kazne zatvora, novčane sankcije, ovo su adrese koje to trebaju uraditi. Bio sam u kontaktu sa ministrom prometa i komunikacija, rekao mi je da je prije devedesetak dana pokrenuo proceduru da se ovaj zakon izmijeni i da će tokom ove godine taj zakon biti donesen. Ja ga željno očekujem, da ga primjenjujemo, evo i na području Kantona Sarajevo, kako bi bili efikasniji u našem radu. Ima toliko praznina na koje smo mi ukazali, koje otupljuju oštricu naše efikasnosti", naveo je Katica.

Upitan o najavljenoj mjeri strožijeg ograničenja brzine na području grada, ministar je rekao kako je svjestan različitih mišljenja, s obzirom da dio javnosti nije naklonjen toj mjeri.

"Ovo je na jučerašnjoj sjednici Vlade Kantona predložilo Ministarstvo saobraćaja, mi smo to prihvatili. Ta mjera je, u stvari, dio predstojećeg predlaganja Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo. Svakako, biće rasprava. Postoje različita mišljenja o tom pitanju. Jedni misle da je to dobro, mi imamo gradove u Evropskoj uniji koji su na ovaj način smanjili broj saobraćajnih nezgoda, spašavali ljudske živote, istovremeno centar grada učinili oazom pješaka, biciklista i svega onoga što grad čini gradom. S druge strane, zaista postoje mišljenja da će ovo, na neki način, umrtviti saobraćaj, da će pogoditi ljude koji inače poštuju saobraćajne propise. Ja poštujem i jedna i druga mišljenja. Jednostavno, mi moramo nešto preduzeti. Je li ovo pravi metod, neka kaže struka", smatra Katica.

Na području Kantona Sarajevo u ovom trenutku u funkciji su četiri presretača i osam mobilnih radara. Iz MUP-a su u predloženim smjernicama inicirali da se odrede kritučna mjesta u Kantonu na koja bi policija trebalo da posebno obrati pažnju, rekao je, između ostalog, naš sagovornik za BHRT.

Komentari - Ukupno 5

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...