Ekonomija
GRADSKI PREVOZ: Važne informacije za građane iz Centrotransa o prodaji kupona
31. Jan. 20240
Direktor Centrotransa Safudin Čengić govorio je o planovima kompanije i brizi o radnicima ovog preduzeća, a novinar i književnik Ruždija Adžović o monografiji posvećenoj Centrotransu čiji je autor.
Ekonomija
26. Okt. 2023 26. Okt. 2023
1
Sarajevski Centrotrans slavi 75. rođendan i tim povodom danas je u prostorijama ove kompanije održana konferencija za novinare na kojoj su domaćini bili vodeći ljudi ove slavne autoprevozničke firme.
Direktor Centrotransa Safudin Čengić govorio je o planovima kompanije i brizi o radnicima ovog preduzeća, a novinar i književnik Ruždija Adžović o monografiji posvećenoj Centrotransu čiji je autor. Ovim povodom Centrotrans je dodijelio i zahvalnice medijima koji već decenijama prate rad ove veoma važne kompanije, a među nagrađenima je naš portal. Govoriti o Centrotransu nije moguće, a da se ne spomene ratno vrijeme i opsade Sarajeva nakon kojeg se ova kompanija kao rijetko koja digla iz pepela i uspjela da se vrati na pravi kolosijek.
"Sedamdeset i pet godina je u životu puno, a za kompaniju posebno. Brojne generacije naših radnika su dale sve od sebe da imamo ovakvu kompaniju i Centrotrans kakav je danas. U tom periodu smo prošli kroz teška vremena i samo zahvaljujući odanim i kvalitetnim zaposlenicima smo uspjeli da sve ono što je bilo prepreka prevaziđemo i da nastavimo još jači i kvalitetniji. Prošli rat je ovu firmu u cjelosti devastirao. Izgubili smo vrijedne radnike, 50 ih je u ratu poginulo, a 176 ranjeno. U tom periodu izgubili smo više od 250 autobusa. Međutim, i to smo uspjeli prevazići i krajem 1994. godine počela je obnova kompanije kupovinom prvih 6 autobusa. Od završetka rata do danas kupili smo 600 autobusa", rekao je Čengić.
Izazovno je bilo i vrijeme poslije rata. Prije svega se to odnosi na privatizaciju koja je izvršena na način da su radnici mogli kupiti Centrotrans. Preživio je Centrotrans i svjetsku ekonomsku krizu iz 2008. i pandemiju koronavirusa iz 2020. godine. Nije bilo lako, ali i s tim se Centrotrans izborio kada je zbog rata u Ukrajini i posljedica koronavirusa izbila i velika inflacija.
"Ponosni smo i na 1982. godinu kada smo izgradili našu Autobazu i da nam je 1984. godine povjerena organizacija prevoza učesnika Zimske olimpijade u Sarajevu. Godine 2013. u Kantonu Sarajevo smo promijenili način gradskog prevoza podižući ga na veći nivo. Pandemijsko vrijeme nam je pomogla da sami sebe sagledamo i da vidimo koliko smo dobro organizovani i posvećeni poslu i šta je to što može negativno uticati na naše poslovanje i to smo zajedno prevazišli i da posljednje dvije godine pretvorimo u najuspješnije dvije godine u poslovanju Centrotransa u poslijeratnom periodu. Imamo stabilno poslovanje i u posljednje tri godine smo kupili 93 autobusa u šta smo investirali više od 16 miliona KM. To je doprinijelo da najveći broj putnika bude zadovoljno", kazao je Čengić.
Ovom zadovoljstvu doprinijela su posljednje dvije godine tokom kojih je Centrotrans vrlo uspješno zamijenio sarajevske tramvaje koji nisu radili zbog obnove pruge.
"Na kraju želim reći da bez kvalitetnih kadrova nema uspješnog poslovanja. Mi smo posvećenim našim radnicima i činimo sve da poboljšamo njihova primanja. S ponosom tvrdim da smo u tome u FBiH daleko iznad prosjeka i da u ovom momentu prosječna primanja naših radnika iznose više od 2.000 KM s tim da smatramo da to nije dovoljno i naš cilj je da naši radnici u prosjeku zarađuju oko 1.500 eura ili 3.000 KM i da time zaustavimo odliv kadrova iz BiH i naše kompanije", zaključio je Čengić dodajući da je Centrotrans u posljednjih pet godina prekvalificirano je 250 radnika kako bi i oni mogli biti vozači autobusa i minibusa.
Da istorija Centrotransa ostane zapisana pobrinuo se naš kolega novinar i književnik Ruždija Adžović koji je uz mnogo uloženog truda napisao monografiju pod nazivom „Centrotrans 75 godina na tronu“.
"Kada mi je sjajni Centrotransov dvojac Safudin Čengić-Muhamed Šaćiragić krajem prošle godine ponudio da radim monografiju bez dvoumljenja sam to i prihvatio jer sam dugo pratio rad ove firme. Znao sam i da je to velika i obaveza i odgovornost. Znao sam da ima puno materijala jer je istorija ovog preduzeća duga i da se ima šta pokazati. U monografiji se nalazi 23 poglavlja. Potrudio sam se da u monografiji bude i nekih pikanterija kako bi bila zanimljivija za čitanje. Ovdje zaista ima šta da se pročita", rekao je Adžović.
(D. Omeragić)
Ekonomija
GRADSKI PREVOZ: Važne informacije za građane iz Centrotransa o prodaji kupona
31. Jan. 20240
Društvo
UMJESTO ČESTITKE: Centrotrans će danas od 17 sati besplatno voziti putnike u Kantonu Sarajevo
31. Dec. 20230
Društvo
OGLASILI SE IZ CENTROTRANSA: Objasnili zašto kasne autobusi, putnike zamoliii za razumijevanje
15. Mar. 20230
Vijesti
CENTROTRANS SAOPĆIO: Minibusi na padinskim dijelovima Sarajeva ne mogu doći do krajnjih odredišta
27. Feb. 20230
Auto
OVO NIJE "PO DŽEPU" VEĆ SITUACIJA ZA DIZANJE KREDITA: Ako perete auto u dvorištu kuće u Njemačkoj kazna može...
Prije 8 min0
Kultura
SNIMANJE POČINJE U FEBRUARU SLJEDEĆE GODINE: Hugh i Jodie glumit će u novom filmu o Robinu Hoodu
Prije 20 min0
Mini market
BIJEDNA, JADNA I DOSADNA SEDMICA JE IZA MILORADA DODIKA: Da mu nije Vučića ne bi ga imao ko "obradovati"
Prije 33 min0
Šareni svijet
UDARIO AUTOM U KAPIJU BIJELE KUĆE I POGINUO: Primijenjeni sigurnosni protokoli i nije bilo prijetnje po...
Prije 48 min0
Ekonomija
GRAĐANIMA PREPORUČUJU DA KUPE SAD: U ovom dijelu BiH snižene cijene peleta i ogrijeva
03. Maj 20240
Ekonomija
BEZ POSLA OSTALO VIŠE OD 100 RADNIKA: Njemački investitor raskinuo ugovor sa firmom iz RS-a, preko jedne stvari nije mogao preći...
02. Maj 20242
Ekonomija
RADI SE PUNOM PAROM: Domaći div gradi dionicu vrijednu preko 300 miliona KM (FOTO, VIDEO)
03. Maj 20240
Ekonomija
PENZIONERI ČASTE POŠTARE: Isplata mirovina, plus dodatak, razlika za prva tri mjeseca…
03. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.