Zdravlje
REZULTATI NOVOG ISTRAŽIVANJA: Ukoliko svakodnevno pijete velike količine kafe – ovo trebate znati...
03. Avg. 20260
Priznajući navedena ograničenja, znanstvenici smatraju studiju pilot istraživanjem, s ciljem usmjeravanja budućih istraživanja.
Zdravlje
30. Nov. 2023
0
U nedavnoj analizi dviju studija manjeg opsega, znanstvenici iz američkog Neuromodulation Research Facilityja, otkrili su potencijalnu prepreku sposobnosti popravljanja ili ponovnog uspostavljanja veza u mozgu, uzrokovanu visokom konzumacijom kofeina.
Neočekivani rezultati
Suprotno uvriježenom mišljenju da kofein poboljšava moždanu plastičnost, studija je ispitivala moždane signale povezane s učenjem i formiranjem pamćenja kod 20 osoba. Američki znanstvenici su pronašli neočekivane rezultate, dovodeći u pitanje pretpostavku da kofein potiče plastičnost. Tim je izrazio potrebu za opsežnim studijama za izravnu procjenu utjecaja kofeina na učenje i plastičnost zbog njihovih preliminarnih nalaza. Njihovo istraživanje objavljeno je u časopisu Frontiers in Psychiatry.
Kofein, poznat po svojim svojstvima jačanja budnosti blokiranjem kemijskog adenozina koji izaziva spavanje, utječe na dugotrajno potenciranje (LTP) u mozgu. LTP je proces kroz koji neuronske stanice jačaju veze, ključne za mozak za dobivanje novih informacija i prilagodbu tokom vremena.
Spekulativna teorija
Tokom studije, 16 osoba koje su konzumirale jedno do pet pića s kofeinom dnevno i četiri apstinenata podvrgnuto je ponavljanoj transkranijalnoj magnetskoj stimulaciji (rTMS) kako bi se simulirala spremnost mozga za učenje. Analiza električnih impulsa u živčanom sistemu pokazala je znatno jače djelovanje LTP-a kod onih koji nisu konzumirali kofeinska pića.
Istraživači pretpostavljaju da bi kontinuirana stimulacija kofeinom mogla spriječiti plastičnost mozga, potencijalno objašnjavajući opažene niže razine plastičnosti. Međutim, to zasad ipak ostaje spekulativna hipoteza.
Nedostaci istraživanaja
Unatoč intrigantnim nalazima, studija ima ograničenja, sa samo 20 sudionika i iskrivljenom distribucijom kofeina/nekofeina. Osim toga, oslanjanje na doze kofeina koje sami navode otežava utvrđivanje stvarnog utjecaja različitih doza kofeina na dugoročno potenciranje mozga.
Ipak samo pilot istraživanje
Priznajući navedena ograničenja, znanstvenici smatraju studiju pilot istraživanjem, s ciljem usmjeravanja budućih istraživanja. Naglašavaju potrebu za preciznim i dobro kontroliranim studijama koje reguliraju vrijeme i dozu kofeina prije testiranja kako bi se omogućilo tačnije razumijevanje njegovog utjecaja na reakcije plastičnosti.
Zamršen odnos između kofeina i zdravlja pokazao je proturječne rezultate u prijašnjim istraživanjima, od potencijalne zaštite od demencije do potencijalnog rizika od dijabetesa. Istraživači se zalažu za dublje razumijevanje načina na koji kofein utječe na mehanizme učenja i pamćenja te njegove potencijalne učinke na kliničke rezultate rTMS-a, piše Science Alert.
Zdravlje
REZULTATI NOVOG ISTRAŽIVANJA: Ukoliko svakodnevno pijete velike količine kafe – ovo trebate znati...
03. Avg. 20260
Gastro
PET ŠOLJICA KAFE DNEVNO MOŽE ZAŠTITITI SRCE: Naučnici otkrili gdje počinje ozbiljan rizik
20. Jul. 20260
Društvo
OPREZ AKO KREĆETE NA MORE: Pazite šta nosite preko granice, jer zbog kafe možete platiti kaznu od 12.000 eura
23. Jun. 20260
Zdravlje
STRUČNJACI UPOZORAVAJU: Ukoliko navečer pijete kafu – ovo trebate znati...
07. Jun. 20260
Show
HALLE BERRY PROVOKATIVNIM FOTKAMA PROSLAVILA ROĐENDAN: "Baš me briga za tuđa mišljenja"
Prije 11 min0
Sport
DAN POSLIJE PRODIGYJA: Pogledajte kako izgleda teren stadiona Grbavica dan nakon velikog koncerta (FOTO)
Prije 13 min0
Društvo
KCUS DOBIO NOVI VIZUELNI IDENTITET: U punoj primjeni od 1. septembra
Prije 15 min0
Politika
BABALJ I VUKOVIĆ "UDARILI" NA ĆOSIĆA I BUDIMIRA: "Građani strahuju, a vi dijelite priznanja" (VIDEO)
Prije 28 min0
Zdravlje
MORSKA VODA NIJE SAMO SLANA: Evo šta se događa s našim tijelom prilikom kupanja u moru...
12. Avg. 20260
Zdravlje
KAKO PREPOZNATI DA STE POD PREVELIKIM STRESOM: Obratite pažnju na ove znakove
12. Avg. 20260
Zdravlje
SPOJ VITAMINA C, VLAKANA I ANTIOKSIDANSA: Kako mali kumkvat čuva srce, kožu i probavni sistem
13. Avg. 20260
Zdravlje
AKO STE STALNO UMORNI OVO JE ZA VAS: Problem nije samo u nedostatku sna, evo gdje nesvjesno griješite
Prije 20h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.