DA NE BISMO PROŠLI KAO DINOSAURUSI: NASA objasnila kako bi upozorila na opasni asteroid i kada bi bilo prekasno za odbranu

Da ne bismo prošli kao dinosaurusi NASA ima par planova za ovu situaciju - osim ako samo otkrivanje ne zakaže.

• 17. Feb. 2024

Kada je asteroid širok šest milja poznat kao udarni udar Chicxulub udario u Zemlju prije 66 miliona godina, zbrisavši dinosauruse, nije bilo upozorenja. Danas NASA aktivno radi na identifikaciji i praćenju potencijalno opasnih asteroida kako bi unaprijed obavijestila i, ako je potrebno, spriječila katastrofalne udare.

NASA-in Ured za koordinaciju planetarne odbrane sarađuje s Međunarodnom mrežom za upozoravanje na asteroide (IAWN), globalnom koalicijom astronoma. IAWN ima uspostavljene procedure za otkrivanje i procjenu prijetnji od opasnih asteroida, a NASA predvodi napore.

Ako se identificira značajna prijetnja od asteroida, članovi IAWN-a dijele zapažanja kako bi provjerili nalaze i zajednički procijenili opasnost. Kada se postigne konsenzus, NASA bi izdala upozorenje kroz formalne procedure. Ako prijetnja bude usmjerena prema SAD-u, Bijela kuća će biti obaviještena, što bi dovelo do javnog priopćenja. Za međunarodne prijetnje, Ured Ujedinjenih nacija za svemirska pitanja će biti obaviješten.

Da bi se smatrao "potencijalno opasnim", asteroid mora biti veći od približno 460 stopa (140 metara) u prečniku i presijecati Zemljinu orbitu na minimalnoj udaljenosti od 0,5 astronomskih jedinica. NASA i IAWN aktivno traže i prate takve asteroide, prikupljajući opservacijske podatke u bazu podataka u Centru malih planeta.

Sa preko 34.000 otkrivenih asteroida u blizini Zemlje, NASA može sa sigurnošću predvidjeti njihove orbite najmanje jedan vijek unaprijed. U rijetkim slučajevima neposredne prijetnje, NASA-ine tehnike planetarne odbrane uključuju misije skretanja, kao što je Test dvostrukog preusmjeravanja asteroida (DART) pokrenut 2021. Uspjeh DART-a pokazao je izvodljivost promjene orbite asteroida sudarajući se s njim.

Buduće tehnike skretanja mogu uključivati svemirsku letjelicu "gravitacijski traktor" ili korištenje jonskog snopa za promjenu kursa asteroida. Ako se asteroid identificira u roku od pet do deset godina od udara, skretanje je održiva opcija. Međutim, ako je prijetnja neminovna, uništavanje može biti neophodno kako bi se minimizirao i raspršio utjecaj.

Naglasak IAWN-ove strategije je otkrivanje potencijalno opasnih asteroida decenijama ili čak stoljećima prije udara, pružajući dovoljno vremena za poduzimanje preventivnih mjera i izbjegavanje katastrofalnih događaja na Zemlji.