IZNENAĐENJE NA VRHU: Veliki test ljetnih guma, 16 različitih proizvoda u istoj dimenziji…

Nemojte birati nove gume proizvedene prije više od tri godine te, ako je moguće, izaberite najnovije modele jer su tehnički najnapredniji.

  • Auto

  • 21. Feb. 2024  

  • 0

Europski partneri i Hrvatski autoklub u najnovijem izdanju testa ljetnih guma pod mikroskop su stavili 16 različitih proizvoda u dimenziji 215/55 R17, koju koriste manja SUV-vozila. Ove pneumatike tako možemo naći na modelima kao što su Audi Q2, Fiat 500X, Ford Puma, Honda HR-V, Hyundai Kona, KIA Niro, MG ZS, Nissan Juke, Peugeot 508, Renault Scenic, SEAT Ateca, Škoda Karoq, Suzuki Vitara, Toyota Yaris Cross, VW T-Roc (testno vozilo)…

Svi su proizvodi testirani na području voznih i sigurnosnih karakteristika, udobnosti, ekonomičnosti, te je analizirana i ekološka komponenta njihove održivosti. Ukupni rezultati govore da najvišu i najnižu ocjenu nitko nije zavrijedio, no zato su tri gume vrlo preporučljive, čak 12 ih je preporučljivih i samo jedna je djelomično preporučljiva.

Trojac najboljih dolazi iz redova Continentala (2,0), Michelina (2,1) i Kumha (2,3). Dok je Continental s premijerno testiranim modelom PremiumContact 7 postavio jasne standarde na području sigurnosti zahvaljujući iznadprosječnim karakteristikama, isto se može reći i za Michelin Primacy 4+ na području zaštite okoliša. Treći udarni igrač u ovom trilingu – Kumho Ecsta HS52, otprilike je u razini Michelina na području sigurnosti, odnosno Continentala na području zaštite okoliša. Ovdje svakako treba naglasiti da je jedino Michelin dobio vrlo preporučljivu ocjenu u obje najvažnije kategorije te se s pravom smatra iznimno ujednačenom gumom. Continentalu i Kumhu to nije pošlo za rukom zato što su na području zaštite okoliša dobili samo preporučljivu ocjenu, jer su im proizvodi – relativno teški.

Ipak, u jednoj kategoriji Continental je doslovno pomeo konkurenciju. U kočenju na mokroj podlozi od 80 km/h do nule, prvi sljedeći se zaustavio tek 2,6 metara nakon Continentalove linije, te se u trenutku kad je Continental potpuno stao drugoplasirani Michelin kretao brzinom od čak 23 km/h. Najslabiji je bio Goodride, koji se zaustavio velikih 6,6 metara nakon Continentala, te se u trenutku kad je Continental stao kretao brzinom od nevjerojatnih 35 km/h. U zaključku priče o najboljima dodajmo da su sva tri proizvođača uspjela stvoriti pneumatike koji se diče iznadprosječnom predviđenom kilometražom i visokom izdržljivošću.

Četiri proizvođača ostala su bez ocjene vrlo preporučljivo zbog samo jedne desetinke u ukupno ostvarenom rezultatu (2,6), i to su: Debica, Dunlop, Bridgestone i Fulda. Međutim, koliko su bili blizu, toliko su bili i daleko, jer gotovo ni jedan od spomenutih pneumatika nije dobio ocjenu vrlo preporučljivo u dvije najvažnije kategorije (jedino se Bridgestone s prvi pua testiranim modelom Turanza 6 istaknuo na području zaštite okoliša). Hankook i Goodyear ostali su dvije desetinke kratki do skupine najboljih (2,7), a Falken tri (2,8). Hankook prvenstveno zato što je pokazao manje nedostatke na mokroj podlozi (unatoč kvalitetnoj ekološkoj komponenti), dok je Goodyear čak bio najbolji na polju zaštite okoliša, ali nije impresionirao na polju sigurnosti niti po karakteristikama na suhoj podlozi. Falken se nigdje nije posebno istaknuo, nego je pokazao nedostatke na suhoj podlozi, uz činjenicu da je model Ziex ZE310 Ecorun bio najteži na testu. Posljednja petorka iz zlatne sredine (Nexen, Goodride, Sailun, Semperit i Linglong) platila je danak nešto slabijim rezultatima na području sigurnosti.

Na začelju ovoga poretka našao se Vredestein, i to ne zbog sigurnosne komponente (štoviše, bio je sasvim solidan i na suhom, i na mokrom), nego zbog ekologije i utjecaja na okoliš. Konkretno, model Ultrac je osjetno zaostao za konkurencijom u segmentu predviđene kilometraže, gdje je ostvario više od 40.000 km slabiji rezultat u odnosu na Kumho Ecsta HS52. Međutim, s obzirom na to da je dobar na području sigurnosti te da niti po jednoj drugoj kategoriji nije u podređenom položaju u usporedbi s konkurencijom, Vredestein Ultrac može biti zanimljiv izbor za vozače koji ne rade previše kilometara.

alt

I na kraju već tradicionalno nekoliko korisnih savjeta kod kupnje novih guma: provjerite da sve imaju isti datum proizvodnje i ostale tehničke komponente, provjerite da ste odabrali isti model od istog proizvođača, nemojte birati nove gume proizvedene prije više od tri godine te, ako je moguće, izaberite najnovije modele jer su tehnički najnapredniji.

Prednosti i nedostaci testiranih guma

Continental PremiumContact 7

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, najbolja na testu na suhom, najbolja na testu na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci kod akvaplaninga, relativno teška guma

Michelin Primacy 4+

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci kod akvaplaninga

Kumho Ecsta HS52

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, vrlo izdržljiva guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci kod akvaplaninga, teška guma

Debica Presto UHP 2

preporučljivo

+ sigurna na suhom kod vožnje na limitu, rubno dobra predviđena kilometraža, rubno vrlo izdržljiva guma, mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci kod povratnih informacija s upravljača na suhom, manji nedostaci na mokrom

Dunlop Sport Maxx RT2

preporučljivo

+ sigurna na suhom, rubno dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva guma, rubno mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci na mokrom

Bridgestone Turanza 6

preporučljivo

+ dobra kod akvaplaninga, dobra predviđena kilometraža, vrlo izdržljiva guma, vrlo niska težina i niska potrošnja goriva

– mali nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom

Fulda SportControl 2

preporučljivo

+ rubno sigurna na suhom, mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Hankook Ventus Prime4

preporučljivo

+ rubno sigurna na suhom kod vožnje na limitu, dobra predviđena kilometraža, izdržljiva guma, mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom

Goodyear EfficientGrip Performance 2

preporučljivo

+ ekološki učinkovita guma, rubno dobra na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i mala potrošnja goriva

– nedostaci na suhom

Falken Ziex ZE310 Ecorun

preporučljivo

+ rubno dobra na mokrom, dobra predviđena kilometraža, vrlo mala potrošnja goriva

– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, najteža guma na testu

Nexen N’Fera Primus

preporučljivo

+ dobra zaustavna dužina na suhom i mokrom, mala težina i mala potrošnja goriva

– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, jedva zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Goodride Solmax 1

preporučljivo

+ dobra zaustavna dužina na suhom, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća previđena kilometraža

Sailun Atrezzo ZSR2

preporučljivo

+ dobra zaustavna dužina na suhom, rubno dobra na mokrom, niska potrošnja goriva

– nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća previđena kilometraža

Semperit Speed-Life 3

preporučljivo

+ rubno dobra na mokrom, velika predviđena kilometraža, izdržljiva guma, učinkovita guma

– slabo upravljiva na suhom

Linglong Sport Master

preporučljivo

+ dobra zaustavna dužina na suhom, rubno dobra zaustavna dužina na mokrom, izdržljiva guma, rubno učinkovita guma

– slabo upravljiva na suhom, nedostaci na mokrom

Vredestein Ultrac

djelomično preporučljivo

+ sigurna na suhom, sigurna na mokrom, mala težina i mala potrošnja goriva

– mala predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće izdržljiva guma

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...