Auto
NEOČEKIVANI REZULTATI NOVOG ISTRAŽIVANJA: Evo šta rade vozači električnih vozila kada im se ukaže prilika...
10. Maj 20250
Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište ipak kreće sporije od nekih predviđanja, jer postoje i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.
Auto
12. Mar. 2024
0
Jedan od najvećih problema kupaca, odnosno potencijalnih kupaca električnih automobila je njihova cijena. Modeli e-vozila koji se mogu usporediti sa sličnim modelima s benzinskim motorima obično su prilično skuplji, što je mnogima presudno prilikom odabira hoće li kupiti vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem ili će se odlučiti za vozilo s električnim motorom. Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište ipak kreće sporije od nekih predviđanja, jer postoje i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.
Ako je vjerovati analitičarima Gartnera, situacija bi se uskoro mogla promijeniti, barem što se cijene proizvodnje tiče. Naime, u ovoj analitičkoj kompaniji vjeruju kako bi najranije 2027. godine cijena proizvodnje električnih automobila trebala biti niža u odnosu na cijenu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ovdje je, dakle, riječ o cijeni proizvodnje i tek treba vidjeti kako će se to odraziti na prodajnu cijenu vozila. Analitičari ipak vjeruju kako neće proći puno vremena dok se cijene ne izjednače, dok bi u budućnosti električni automobili mogli postati čak i jeftiniji od benzinaca i dizelaša.
Iako se kao važan razlog niže cijene spominju sve povoljnije cijene baterija, inače najskuplje komponente električnih automobila, najveći pozitivni učinak na cijenu trebala bi imati promjena načina proizvodnje, s kojom će se uštedjeti i novac i vrijeme. Takvu promjenu već je uvela Muskova Tesla, a za koju godinu bi trebale i ostale automobilske kompanije. Riječ je o tzv. “gigacastingu”, odnosno proizvodnji velikog dijela karoserije automobila iz jednog komada metala, umjesto zavarivanja i lijepljenja više dijelova kao što se to sada radi.
No dok je s jedne strane ta tehnika jeftinija za proizvodnju, ona ima i svoju drugu stranu. A to je da bi zbog kompleksnosti proizvodnje te integracije baterijske tehnologije popravak električnih automobila pri većim oštećenjima mogao biti čak 30 posto skuplji u odnosu na sličan automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Već sada možemo pročitati izvještaje nekih rent-a-car kuća prema kojima su troškovi popravka električnih automobila veći.
Usprkos tome, proizvođači električnih automobila uvjereni su kako je cijena ključ rasta prodaje.
Auto
NEOČEKIVANI REZULTATI NOVOG ISTRAŽIVANJA: Evo šta rade vozači električnih vozila kada im se ukaže prilika...
10. Maj 20250
Auto
BRUTALNI UDAR: Loše vijesti za kineske proizvođače električnih automobila, ali i ne samo za njih...
19. Feb. 20250
Auto
RIJETKI SE MOGU POHVALITI: Ovi modeli elektičnih automobila s jednim punjenjem mogu stići od Brčkog do Neuma i natrag...
01. Feb. 20250
Auto
AKO PLANIRATE U NJEMAČKU PO POLOVNI AUTOMOBIL: Cijene ovih električnih modela u velikom su padu...
29. Jan. 20250
Hronika
KOD SARAJEVA SE PREVRNUO KAMION: Ima povrijeđenih (FOTO/VIDEO)
Prije 22 min0
Regija
NOVA AKCIJA HRVATSKE POLICIJE PO NALOGU USKOK-a: Na području Zadra, Paga i Zagreba...
Prije 22 min0
Svijet
IZVRŠNI POTPREDSJEDNIK QUINCY INSTITUTA: "Izrael je 'mislio da će ovo biti lako' poput 'bombardiranja izbjeglica u šatorima'"
Prije 26 min0
Sport
MINISTAR MAGODA O ODLUCI KOŠARKAŠKOG KLUBA "BOSNA" DA NE IGRA ABA 1 LIGU: "Ovo je prava istina"
Prije 38 min0
Auto
KOMPANIJA POTPISALA UGOVOR SA ČELIČANOM: Volvo je prvi automobilski proizvođač koji će koristiti...
15. Jun. 20250
Auto
RADI KAO MEHANIČAR U ČUVENOJ KOMPANIJI: Na takmičenje "Zvezde Granda" Zoran Ružić dovezao se u Ferrariju
Prije 6h0
Auto
POVRATAK GTi OZNAKE SA STILOM. Predstavljen Peugeot za čistu zabavu od 280 KS
14. Jun. 20250
Auto
RADIKALNE MJERE: Ukoliko napravite prometni prekršaj u ovoj zemlji članici EU, mogli biste platiti kaznu od čak..
Prije 14h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.