Ekonomija
LASIĆ OPET ODGODIO TUNEL PRENJ: Fokus je na brzoj cesti Mostar - Grude - Republika Hrvatska
13. Dec. 20242
Dužina desne tunelske cijevi je 10,165 km, dok je lijeve 10,160 kilometara.
Ekonomija
27. Jul. 2024
0
S dužinom većom od deset kilometara te geografskom pozicijom koja će uključivati probijanje planinskog masiva Prenja, ovaj strateški infrastrukturni projekt, osim što će biti najizazovniji iz kuta građevinske struke, otvorit će potpuno nove perspektive ekonomskom razvoju BiH, koja će njegovim završetkom, uz istodobno okončanje radova na drugim dionicama, biti u potpunosti povezana s evropskim prometnim koridorima, na sjeveru s koridorom X, a na jugu s Jadransko-jonskom autocestom.
Iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH za Večernji list objašnjavaju kako je riječ o realiziranju projekta na potezu Ovčari – ulaz u tunel Prenj, tunel Prenj, tunel Prenj – Mostar sjever, tj. trenutno aktualnog projekta “Tunel Prenj” koji je, prije svega, najduža i najsloženija građevina na cijeloj dionici autoceste od Konjica do Mostara.
Dužina desne tunelske cijevi je 10,165 km, dok je lijeve 10,160 kilometara. Druga faza Kažu kako, uzimajući u obzir složenost i zahtjevnost navedene dionice za izgradnju, konkursna procedura za odabir izvođača radova na predmetnoj dionici je u drugoj, završnoj fazi natječajne procedure. Tijek natječajnog procesa definiran je, podsjećaju iz ovog javnog poduzeća, planom nabava za predmetnu dionicu i usuglašena je i odobrena od banke, vodećeg IFI-ja.
Navedenim planom rok za dodjelu ugovora za izvođača radova je decembar tekuće godine, no iz JP Autoceste za Vecernji.ba objašnjavaju i kako su podaci podložni promjeni, a to ovisi o toku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u procesu evaluacijskog procesa, što JPAC ne može predvidjeti ni spriječiti, nego provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima banke.
Upitali smo ih i koliko bi dugo trebala trajati aktivnost gradnje, a procjena je kako bi se tunel Prenj gradio šest godina, tačnije rok za završetak ovog projekta planiran je za prosinac 2030. godine. Ključna karakteristika tunela Prenj njegova je dužina od 10,15 km, prema kojoj spada u dugačke tunele i podliježe primjeni svih propisanih mjera sigurnosti u tunelima, prema smjernici 2004/54/EC.Tunel Prenj će se graditi uz poštivanje svih sigurnosnih standarda propisanih smjernicom EU-a, odnosno s većim profilom i pregradama. Planirana je izgradnja i potpuno opremanje obiju cijevi za promet. Cestovni tuneli, a posebno dugački tuneli na autocestama, predstavljaju veoma složene građevine s izrazito naglašenim geotehničkim i građevinskim radovima uz znatan obujam i vrijednost elektrotehničkih, strojarskih i radova ostalih struka (prometna oprema, informacijske i komunikacijske tehnologije i dr.).
Iz JP Autoceste su se osvrnuli i na ono što predstavlja veliki izazov uslijed prirode izgradnje ovakvih objekata pa su tako glavna nepoznanica i najveći rizik stvarni uvjeti geološke sredine u kojoj se probija tunel. To se ni opsežnim i skupim prethodnim geološkim istraživanjima ne može adekvatno i sveobuhvatno unaprijed definirati i tako smanjiti rizik.
Tunel Prenj je zasigurno generacijski projekt, objekt koji će svojim gabaritima biti najduži tunel u BiH te deveti u Evropi, ali projekt koji će u svakodnevnom životu donijeti niz koristi za sve putnike i poslovnu zajednicu, u značajnoj mjeri skraćujući vrijeme putovanja između dvaju gospodarski snažnih središta, Mostara i Sarajeva.
Tunel Prenj će zbog svoje složenosti, koja je posljedica iznimno zahtjevnog terena na kojemu će se graditi, biti i tehnički najsofisticiraniji objekt na cjelokupnom koridoru Vc, ali i vjerovatno u historiji građevinarstva na ovim prostorima, a otvorit će mogućnost da struka pokaže ono najbolje što zna. Tunel je lociran u središnjem masivu planine Prenj i s dužinom od 10,15 kilometara (sa svim pristupima oko 12 kilometara) bit će deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara.
Važnost projekta
U pogledu pogodnosti koje se mogu očekivati u kontekstu prometne uvezanosti i protoka ljudi i roba, sigurnosti i učinkovitosti, izgradnjom tunela Prenj vrijeme putovanja na relaciji Sarajevo – Mostar skratit će se s dosadašnja dva sata na nešto manje od jednog sata, što u konačnici dovodi do skraćenja puta za 31 km i značajno ubrzava prijevoz ljudi, roba i usluga.
Ekonomija
LASIĆ OPET ODGODIO TUNEL PRENJ: Fokus je na brzoj cesti Mostar - Grude - Republika Hrvatska
13. Dec. 20242
Ekonomija
SKUPO I VAŽNO: Bosansko čudo bit će tek jedno od rijetkih ovakvih atrakcija u svijetu, ali postoji problem (VIDEO)
09. Nov. 20240
Ekonomija
IZGRADNJA KORIDORA 5C: Autoput bi mogao izolovati jedan bh. grad, traži se reakcija
25. Jul. 20240
Ekonomija
KONAČNO JE KRENULO: Finansijska podrška za pripremu, nabavku i implementaciju ugovora za izgradnju tunela Prenj...
26. Maj 20240
Društvo
STUDENTI IZ BANJALUKE O DODIKOVOM GOVORU U SREMSKOJ MITROVICI: "Tvrdnja da cijeli RS stoji uz predsjednika Srbije..."
Prije 19 min0
Estrada
PJEVAČ IZ TV SHOWA "NIKAD NIJE KASNO" PONUDIO STUDENTIMA BESPLATAN PREVOZ I SMJEŠTAJ: "Pumpaj do Niša"
Prije 27 min0
Zabava
ZVIJEZDA REALA IZ MADRIDA KUPILA PORTUGALSKI KLUB KOJI ĆE MOŽDA UĆI U PRVU LIGU: "Klub ima jake veze...
Prije 37 min0
Evropa
ZELENSKI UOČI SASTANKA S ERDOGANOM: Nikada, ni pod kojim okolnostima nećemo priznati okupirane teritorije kao ruske
Prije 46 min0
Ekonomija
TRIVIĆ ANALIZIRA DODIKOVE TVRDNJE: "Ili ga je neko slagao ili lupa, to je nemoguće"
16. Feb. 20250
Ekonomija
POSAO ZA 30 RADNIKA: Sarajevski Penny izgradio novi objekat
15. Feb. 20250
Ekonomija
KATASTROFA U MANJEM BH. ENTITETU: Samo u januaru sa radom je prestalo oko 200 preduzetničkih radnji, najviše u...
16. Feb. 20250
Ekonomija
SUSRET KOD KONAKOVIĆA: Da li je ovo "najskuplja" fotografija u historiji BiH? (FOTO)
16. Feb. 20251
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.