EVO ZAŠTO JE ČOVIĆ PREUZEO KONTROLU NAD AUTOCESTAMA: Gradi se brza cesta koja će Mostar spojiti s Hrvatskom

Mostarski Večernji list pod kontrolom HDZ-a piše da je riječ o jednoj od važnijih cesta za Hercegovinu.

  • Ekonomija

  • 30. Sep. 2024  

  • 1

Prilikom raspodjele federalnih resora između stranka Trojke i HDZ-a, partija Dragana Čovića izričito je insistirala na preuzimanju kontrole nad javnim preduzećem Autoceste Federacije BiH, iako od ranije kontroliraju Javno preduzeće Ceste Federacije BiH.

Trojka je udovoljila Čovićevoj želji a sada se otkriva zašto je Čović insistirao da kadar HDZ-a predvodi Javno preduzeće Autoceste Federacije BiH.

Riječ je o projektu brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica Republike Hrvatske čija je gradnja izbila u prvi plan.

Mostarski Večernji list pod kontrolom HDZ-a piše da je riječ o jednoj od važnijih cesta za Hercegovinu.

Brza cesta Mostar – Široki Brijeg – granica Republike Hrvatske trebala bi ubrzo početi. Prema riječima direktora Javnog predizeća Autoceste Federacije BiH Denisa Lasića, u toku je provođenje aktivnosti kako bi iduće godine počela izgradnja ove brze ceste koja će spojiti Hercegovinu s Republikom Hrvatskom, na širem prostoru Imotskog, omogućujući time i povezanost na dalmatinsku trasu autoceste A1, piše prohadezeov Večernji list. 

Kako piše Večernji list, dionica je podijeljena na dva dijela Mostar sjever – Polog te Polog – granica RH. Potonja je u potpunosti projektirana, te se krenulo s procesom eksproprijacije zemljišta. Radit će se o dionici dužine duljini 40,4 km koji će pak uključivati dvije poddionice Polog – Polugrno (15,8 km) i Polugrno – granica RH (24,6 km).

alt

Početak ove dionice je na području Mostarskog blata (Polog), koja se nalazi u dužini od 1,50 kilometara na području HNK, dok ostatak poddionice prolazi područjem ZHK i završava se petljom Polugrno. Na ovoj poddionici je projektirano dvostrano odmorište “Gradina”, deset podvožnjaka, dva mosta i jedan nadvožnjak. Trasa ove poddionice prolazi područjem ZHŽ, kroz grad Široki Brijeg i Općinu Grude te završava na granici sa RH. No, valja napomenuti kako će se ova trasa svojim južnim dijelom nastavljati na mostarsku južnu obilaznicu koja se već uveliko gradi, odnosno dio od Pologa do Kruševa je već u funkciji.

S druge strane dionica Mostar sjever – Polog dužine je 20,3 km te počinje od čvorišta autoceste na Koridoru Vc Mostar sjever. U nastavku trasa ide sjevernim dijelom iznad zone deponije otpada Uborak, te sjeverno od industrijske zone Gajevi. Dalje trasa prelazi preko magistralne ceste M17, gdje je projektirano čvorište / kružni tok na magistralnoj cesti s niveletom brze ceste iznad kružnog toka. Trasa u nastavku nakon nasipa prelazi rijeku Neretvu mostom i preko lokalne ceste i željezničke pruge. Kako bi se svladala teška konfiguracija terena u nastavku trase projektiran je vijadukt Raštani, tunel, vijadukt Orlovac, vijadukt Rudarski kop. Trasa na ovom dijelu završava čvorištem Rudarski kop preko spojne ceste kojim je omogućena direktna veza iz ulice Bleiburških žrtava na brzu cestu, piše prohadezeov Večernji list. 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...