Auto
BRUTALNI UDAR: Loše vijesti za kineske proizvođače električnih automobila, ali i ne samo za njih...
19. Feb. 20250
Znanstvenici MwRSF-a tvrde da se cestovne barijere trebaju prilagoditi sve većoj raširenosti električnih automobila.
Auto
27. Okt. 2024
0
Nedavna studija koju je proveo Transport and Environment (T&E) pokazala je da novi modeli automobila postaju sve veći i teži. Masa je posebno velika za električne automobile, čije su baterije teške između 200 i 700 kilograma.
Sada su i istraživači iz Midwest Roadside Safety Facility (MwRSF) iz Lincolna, Nebraska (SAD), objavili studiju koja otkriva još jedan problem s teškim električnim automobilima. Istraživači su proveli nekoliko testova sudara s Rivianom R1T, električnim pick-upom od 3152 kilograma, i Tesla Modelom 3, električnim automobilom od 1899 kilograma.
Crash testovi pokazuju da zbog svoje velike težine električni automobili značajno više (+50%) pomiču zapreke i betonske blokove, koji se često koriste kao sigurnosne barijere na cestama u SAD-u, nego usporedivi benzinci. Teški pick-up također je probio čeličnu zaštitnu ogradu u testovima sudara, dok je Tesla podigla ogradu i prošla ispod nje.
Prema znanstvenicima predvođenim Codyjem Stolleom, testovi sudara pokazuju da trenutna ograničenja na cestama nisu dovoljno sigurna za teške električne automobile.
Na primjer, u homologacijskim testovima, zaštitna infrstruktura koji se koristi u Njemačkoj testirana je samo s automobilima mase do 1500 kilograma, premda prosječni novi automobil u Njemačkoj sada teži nešto manje od 1700 kilograma.
Unatoč novim studijama, istraživači MwRSF-a ipak smatraju da su električni automobili sigurno prijevozno sredstvo. U testovima sudara, unutrašnjost električnog pick-upa ostala je neoštećena unatoč velikim vanjskim oštećenjima. Sile kojima su lutke bile izložene tijekom testova sudara također su bile unutar zakonskih okvira. Znanstvenici MwRSF-a tvrde da se cestovne barijere trebaju prilagoditi sve većoj raširenosti električnih automobila.
Auto
BRUTALNI UDAR: Loše vijesti za kineske proizvođače električnih automobila, ali i ne samo za njih...
19. Feb. 20250
Auto
RIJETKI SE MOGU POHVALITI: Ovi modeli elektičnih automobila s jednim punjenjem mogu stići od Brčkog do Neuma i natrag...
01. Feb. 20250
Auto
AKO PLANIRATE U NJEMAČKU PO POLOVNI AUTOMOBIL: Cijene ovih električnih modela u velikom su padu...
29. Jan. 20250
Auto
IZNENAĐUJUĆE NAJAVE: Stručnjaci predviđaju, ova vozila bi mogla biti najprodavanija u narednoj godini...
31. Dec. 20240
Ekonomija
MINISTAR EDIN FORTO NAJAVIO NOVI SASTANAK: "Pomoći ćemo prijevoznicima"
Prije 21 min0
Regija
BIVŠI PREMIJER CRNE GORE ZDRAVKO KRIVOKAPIĆ TVRDI: "Zbog Porfirija i Vučića 'Newsmax' cenzurisao dijelove mog intervjua"
Prije 31 min0
Ekonomija
SKUPLJI ZA 1 KM: Sarajevski aerodrom od sutra mijenja cijenu parkinga za prvi sat korištenja
Prije 33 min0
Hronika
UČENIK U TUZLANSKOJ ŠKOLI DJECI PRIJETIO PLASTIČNIM PIŠTOLJEM: Privremeno je isključen iz nastave
Prije 57 min0
Auto
MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Kada su metlice brisača u pitanju - ovo trebate znati…
28. Apr. 20250
Auto
NEIZVJESNOST I BROJNA OTPUŠTANJA: Elonu Musku su pomogli da pokrene Teslu, a sad je zaustavio rad...
29. Apr. 20250
Auto
TRGOVINSKI RATOVI OPASNO PRIJETE: Mogući rast cijena i nestašice vozila na tržištu BiH
27. Apr. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.