Auto
IZNENAĐENJE IZ WOLFSBURGA: Volkswagen planira ispraviti velike greške, vraća se...
27. Jun. 20250
Volkswagen trenutno zapošljava oko 130.000 ljudi.
Ekonomija
22. Dec. 2024
0
Uprava njemačke automobilske tvrtke Volkswagen i predstavnici sindikata IG Metall ipak su u petom krugu pregovora postigli dogovor. Ne očekuje se zatvaranje tvornica u Njemačkoj, ali će kompanija do 2030. smanjiti broj zaposlenih za 35.000.
Zbog trenutnih izazovnih uvjeta u europskoj automobilskoj industriji, pritiska kineske konkurencije na području električnih automobila te prespore prilagodbe promjenama na automobilskom tržištu, Volkswagen se našao u poslovnim poteškoćama. Kako bi vratili konkurentnost, uprava je najavila restrukturiranje poslovanja i promjenu desetljećima starog modela poslovanja koji zaposlenicima nudi brojne pogodnosti i stabilnost posla.
To je izazvalo nezadovoljstvo zaposlenika i štrajkove, a uprava i predstavnici sindikata IG Metall pokrenuli su sedmične maratonske pregovore koji su završili u petak kasno navečer. Ishod pregovora je da se Volkswagenove tvornice u Njemačkoj neće zatvoriti, ali će se broj zaposlenih u koncernu na njemačkom tlu do 2030. smanjiti za 35.000. Volkswagen trenutno zapošljava oko 130.000 ljudi.
Uprava jamči da će se broj zaposlenih smanjivati na socijalno održiv način. U sjedištu koncerna u Wolfsburgu tako bi se broj zaposlenih u tehničkom razvoju trebao smanjiti za 4000. Istodobno će se godišnji broj mjesta unutar tradicionalnog njemačkog sustava naukovanja smanjiti s 1.400 na 600.
Do 2027. godine u Wolfsburgu će prestati proizvoditi i modele Golf te varijante Golfa s motorom s unutarnjim izgaranjem, a proizvodnju će preseliti u tvornicu u meksičkom gradu Puebla. Električni automobili Volkswagen ID.3 i Cupra Born ubuduće će se proizvoditi u središnjoj tvornici koncerna u Njemačkoj, a proizvodnoj paleti trebali bi dodati i električni Golf te dodatni model s potpuno električnim pogonom. Sve u svemu, broj proizvodnih linija trebao bi se smanjiti s četiri na dvije.
Smanjenje broja zaposlenih zahvatit će i ostalih deset Volkswagenovih proizvodnih pogona u Njemačkoj. U tvornici u Osnabrücku, gdje ima 2300 zaposlenih, proizvodnja bi se trebala odvijati do sredine 2027. godine, nakon čega bi se pogon trebao prodati ili mu se naći druga namjena.
U najmanjoj Volkswagenovoj tvornici u saskom Dresdenu, gdje je zaposleno 300 ljudi, proizvodnja bi trebala trajati samo do kraja godine. 2025., a u međuvremenu bi se u Volkswagenu trebao naći novi sadržaj za tvornicu. U svakom slučaju, trebao bi zadržati neku svrhu koncerna.
U gradu Zwieckau, također u Saskoj, gdje se proizvode električni automobili, modeli serije ID i Audi električni automobili navodno se proizvode na jednoj proizvodnoj liniji.
Ovim i drugim mjerama optimizacije troškova Volkswagen bi trebao uštedjeti 1,5 milijardi eura godišnje.
Osim poslovnog restrukturiranja i smanjenja broja zaposlenih, zaposlenici Volkswagena morali su se odreći i nekih beneficija. U 2025. i 2026. godini neće biti planiranog povećanja plaća od pet posto. Sredstva koja bi se koristila u tu svrhu prikupljat će se u poseban fond iz kojeg bi se trebale financirati druge mjere prilagodbe poslovanja, poput skraćenog radnog vremena za dio zaposlenika.
Radnici su odustali i od planiranog godišnjeg odmora, ali se od 2027. godine očekuje uvođenje posebne naknade za zaposlenike koji su članovi IG Metalla. Uprava i sindikat dogovorili su i pregovore o reformi desetljećima starog sustava plaća odnosno tarifnih razreda.
Auto
IZNENAĐENJE IZ WOLFSBURGA: Volkswagen planira ispraviti velike greške, vraća se...
27. Jun. 20250
Auto
TRIK JE VRLO JEDNOSTAVAN: Vlasnici Volkswagen vozila se hvataju za glavu kada zakaže baterija, a trebaju samo učiniti ovo...
11. Jun. 20250
Auto
IZNENAĐENJE IZ WOLFSBURGA: Volkswagen donio odluku, od iduće godine u potpunosti se ukida...
19. Maj 20250
Ekonomija
VELIKI USPJEH DOMAĆE INDUSTRIJE: Volkswagen naručio robota bh. kompanije (VIDEO)
06. Maj 20250
Evropa
UKRAJINA OBJAVILA LOŠE VIJESTI S PRVE LINIJE: "Rusi su ušli u regiju Dnjipropetrovsk"
Prije 13 min0
Politika
OPASNA DODIKOVA POLITIČKA AVANTURA: Zašto je otcjepljenje RS-a nemoguće
Prije 13 min0
Kultura
SLUČAJ MILJENKO JERGOVIĆ: Piši negativno samo o Sarajevu da na "zagrebačkoj adresi" ne budeš g.vno
Prije 24 min0
Sport
CRVENA ZVEZDA PALA U PAFOSU: Kiprani izborili Ligu šampiona
Prije 27 min0
Ekonomija
NEUSPJEŠAN POKUŠAJ UBIRANJA POLITIČKIH POENA: Poslodavci žestoko odgovorili na Dodikov "minimalac" od 1.000 eura
24. Avg. 20250
Ekonomija
MILIJARDER IZ BiH ULAZI U NOVI BIZNIS: Jedan od najbogatijih Bosanaca udružio snage s poznatim poduzetnicima...
25. Avg. 20250
Ekonomija
POSRNULI GIGANT VOJNE INDUSTRIJE: Novi vlasnik najavljuje investicije i veliki povratak bh. kompanije...
Prije 16h0
Ekonomija
NEKAD JE TU BIO MERCATOR: U bh. gradu otvoren novi veliki prodajni centar, imaju i vlastitu proizvodnju
24. Avg. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.