Društvo
IZ ISLAMSKE ZAJEDNICE POZDRAVILI INICIJATIVU DENISA BEĆIROVIĆA: "Nadamo se da će ugovor biti prihvaćen"
Prije 8 min0
O postupku tegljenja se dogovara s Lučkom upravom, brodogradilištem Dalmont i Jadranskim pomorskim servisom, a tačan datum ovisi i o vremenskim uslovima, naveli su iz Gradske uprave.
Regija
06. Feb. 2025
0
Nakon pet godina, brod "Galeb" će sljedeće sedmice biti otegljen iz kraljevičkog brodogradilišta Dalmont, gdje je obnavljan, do stalnog veza na Molo longu u riječkoj luci, potvrđeno je iz Grada Rijeke, prenosi Fena.
O postupku tegljenja se dogovara s Lučkom upravom, brodogradilištem Dalmont i Jadranskim pomorskim servisom, a tačan datum ovisi i o vremenskim uslovima, naveli su iz Gradske uprave.Po dolasku broda na Molo longo, nakon osiguranja priveza i drugih neophodnih tehničkih radova, nastavit će se opremanje muzejske postave na brodu.
Nema sumnje da će “Galeb”, privezan uz Molo longo u riječkoj luci, privući veliku pažnju javnosti i prije svečanog otvaranja. Radi se o prvom hrvatskom brodu -muzeju koji će predstaviti bogatu, 87 godina dugu historiju broda, različite namjene koje je imao, te fascinantne priče o njegovom stradanju, spašavanju, potapanju i obnovama, navodi se u saopćenju Grada Rijeke.
Brod “Galeb” je 2006. godine proglašen kulturnim dobrom, a u to vrijeme se nalazio u brodogradilištu “Viktor Lenac”. Grad Rijeka je tada postao vlasnik broda kako bi spriječio njegovo dalje propadanje zbog zanemarivanja prethodnog vlasnika. Nužni radovi su obavljeni u brodogradilištu “Viktor Lenac”, nakon čega je brod nekoliko godina proveo u riječkoj luci.
Gradska uprava je odlučila da se “Galeb” u potpunosti obnovi – da jedan dio broda bude muzejska postavka, a drugi dio ugostiteljski prostor sa smještajnim kapacitetima. Obnova broda i njegovo preuređenje dio su projekta turističke valorizacije reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine, koji se realizira zajedno s Palačom šećera, uz većinsko finansiranje iz evropskih fondova.
Brod “Galeb” ima bogatu i raznoliku povijest, služeći u različitim ulogama prije nego što je postao poznat kao ploveća rezidencija Josipa Broza Tita.
Izgrađen 1938. godine u Genovi, Italija, brod je prvobitno nosio ime RAMB III i bio je namijenjen za prijevoz banana između Afrike i Italije. Tokom Drugog svjetskog rata, brod je služio kao pomoćna krstarica italijanske mornarice, a kasnije je preimenovan u “Kiebitz” pod njemačkom kontrolom. Nakon rata, 1952. godine, brod je preuređen i preimenovan u “Galeb” te je postao školski brod Jugoslavenske ratne mornarice.
Josip Broz Tito prvi put se ukrcao na “Galeb” 1952. godine u Splitu. Od tada, brod je postao njegova ploveća rezidencija, poznata kao “Brod mira”. Tito je “Galebom” putovao 14 puta, posjetivši 18 zemalja na tri kontinenta (Evropi, Aziji i Africi), pristavši u 29 luka. Tokom ovih putovanja, brod je prešao 85.000 nautičkih milja (157.420 km) u trajanju od 478 dana. Na palubi “Galeba” Tito je ugostio mnoge svjetske državnike, uključujući britanskog premijera Winstona Churchilla, grčkog kralja Pavla i etiopskog cara Haile Selassieja.
Nakon raspada Jugoslavije, “Galeb” je izgubio svoju svrhu i počeo propadati. Godine 2006., brod je proglašen kulturnim dobrom Republike Hrvatske. Grad Rijeka preuzeo je vlasništvo nad brodom s namjerom njegove obnove i prenamjene u muzej. Planovi uključuju stalnu muzejsku postavku koja će prikazivati bogatu historiju broda, kao i ugostiteljske sadržaje poput restorana i hostela.
“Galeb” ostaje simbol jednog perioda i svjedočanstvo o bogatoj historiji regije, privlačeći interes historičara, turista i ljubitelja pomorske baštine.
Projektnu dokumentaciju za radove na brodu “Galeb” izradila je kompanija DIV GROUP, dok je idejni projekt stalne muzejske postavke osmislila dizajnerica Nikolina Jelavić Mitrović, dobitnica nagrade Evropski muzej godine za svoj rad na Gradskom muzeju Vukovar, te autorica nagrađene postavke Muzeja Sinjske alke.
Radovi na opremanju muzejske postavke su u toku, a završetak se očekuje u aprilu.
Grad Rijeka je 2023. godine raspisao konkurs za zakup oko 1.000 kvadratnih metara komercijalnog dijela broda, predviđenog za restoran i hostel, ali nije pristigla nijedna ponuda. Gradska uprava je najavila da će konkurs biti ponovljen, no to se do sada nije dogodilo.
Prema posljednjim procjenama, troškovi uređenja i svih drugih aktivnosti vezanih za prenamjenu broda “Galeb” premašuju 15 miliona eura. U tu cifru uključeni su troškovi kupovine broda, njegovog održavanja, izrade projektne dokumentacije, stručnog nadzora, radova obnove i restauracije, potrebne opreme, kao i uređenja stalne muzejske postavke.
Multimedijalna i interaktivna stalna postavka broda-muzeja sastojat će se od četiri osnovne tematske cjeline: historija broda RAMB III/Kiebitz/Galeb od 1938. do 1990. godine u kontekstu historije Rijeke u istom periodu, uloga Josipa Broza Tita i njegovih putovanja “Galebom” u razvoju “Pokreta nesvrstanih”, život na vojnom školskom brodu te prezentacija broda kao tehnološkog dostignuća, prenosi Hina.
Društvo
IZ ISLAMSKE ZAJEDNICE POZDRAVILI INICIJATIVU DENISA BEĆIROVIĆA: "Nadamo se da će ugovor biti prihvaćen"
Prije 8 min0
Evropa
NE BIRAJU CILJEVE: Rusi dronom pogodili vrtić u Harkivu, oglasio se Zelenski (FOTO)
Prije 18 min0
Sex i grad
PROŠLA JE PRAVU AGONIJU: Kako je sjajna teniserka pala na doping testu zbog seksa (FOTO)
Prije 25 min0
Politika
ERVIN IBRAHIMOVIĆ BEZ ZADRŠKE ZA "SB": Nadam se da će BiH nastaviti put ka članstvu u NATO-u, Crna Gora šalje eksperta u BiH...
Prije 31 min0
Regija
NAPAD NA ĐOKOVIĆA U SRCU BEOGRADA: Počelo je, Vučićevci mu to ne mogu oprostiti
Prije 20h0
Regija
VUČIĆ SE ZAMALO SLOMIO PRED KAMERAMA PA ZAVAPIO: "Ljudi, dajte da preživimo nekako"
Prije 18h0
Regija
VUČIĆ OKREĆE LEĐA PUTINU: "Mi smo srećni što smo se oslobodili uz podršku Crvene armije, ali ne možemo reći da smo srećni zbog..."
21. Okt. 20250
Regija
ODJEKNULA PORUKA STUDENTICE IZ NOVOG PAZARA: "Bitno je da pokažamo Srbiji da smo svi..."
20. Okt. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.