APEL DIREKTORA OpenAI-ja: "Molim Vas, nemojte ChatGPT-u govoriti te dvije riječi. To nas košta desetine miliona dolara!"

GPU-ovi izvode ogromne količine paralelne obrade za tumačenje upita i generiranje odgovora u stvarnom vremenu. Napajanje tih memorijskih centara zahtjeva ogromne količine električne energije.

  • HiTec

  • 22. Apr. 2025  

  • 0

Izvršni direktor OpenAI-ja, Sam Altman, priznao je da su i najjednostavniji upiti ChatGPT-ju iznenađujuće skupi. Čak i izrazi kao što su "molim te" i "hvala" koje napišete ovom chatbotu, kompaniji mogu donijeti značajne troškove kad je u pitanju električna energija.

Altmana je na X-u jedan korisnik pitao o finansijskom utjecaju koji pristojnost prema umjetnoj inteligenciji može imati na operativne troškove OpenAI-ja. "Desetine miliona dolara dobro potrošenih", napisao je, pa dodao: "Nikad ne znate."

Chatbotovi kao što je ChatGPT koriste velike jezične modele (LLM) koji se oslanjaju na opsežnu računalnu infrastrukturu smještenu u memorijskim centrima. Takvi modeli zahtijevaju hiljade grafičkih procesora (GPU) kako bi uspješno radili.

GPU-ovi izvode ogromne količine paralelne obrade za tumačenje upita i generiranje odgovora u stvarnom vremenu. Napajanje tih memorijskih centara zahtjeva ogromne količine električne energije.

imageChatGPT (Foto: Justin Tallis/Afp)

Procjenjuje se da generiranje jednog odgovora umjetne inteligencije, kao što je manji email ili odlomak, može potrošiti čak 0,14 kilovatsati energije, što se može usporediti s držanjem 14 LED sijalica upaljenim jedan sat. S obzirom na to da dnevno umjetna inteligencija primi brojne upite, kumulativna potrošnja energije postane značajna.

Navedeni memorijski centri već sada čine otprilike 2 % ukupne potrošnje električne energije na globalnoj razini. S obzirom na to da se umjetna inteligencija sve više i brže širi, a potražnja za uslugama kao što je ChatGPT je sve veća, stručnjaci upozoravaju da bi taj postotak mogao značajno narasti u sljedećih nekoliko godina.

imageChatGPT (Foto: Klaudia Radecka/Nurphoto Via Afp)

I dok neki smatraju da su ljubazne interakcije s chatbotovima nepotrebne, nekoliko stručnjaka za umjetnu inteligenciju tvrdi da ljubaznost značajno pozitivno oblikuje interakcije s umjetnom inteligencijom.

Direktor dizajnerskog tima za Microsoft Copilot, Kurtis Beavers, tvrdi da upiti puni poštovanja "pomažu u stvaranju rezultata punih poštovanja". Kako kaže, pristojna interakcija s chatbotovima ne odražava samo dobre manire nego i aktivno utječe na to kako će oni odgovoriti te postavlja konstruktivniji i profesionalniji ton interakcije.

imageChatGPT (Foto: Vincent Feuray/Hans Lucas Via Afp)

"Kada primijeti ljubaznost, vjerojatnije je da će uzvratiti pristojno", navodi Microsoft WorkLab.

Ljubaznost prema umjetnoj inteligenciji je sve češća, a anketa iz 2024. je pokazala da čak 67 % Amerikanaca ljubazno razgovara s chatbotovima. Većina njih, 55 %, vjeruje da je ljubaznost etički ispravna, a 12 % je šaljivo istaknulo da njihova pristojna interakcija služi kao osiguranje od potencijalne pobune umjetne inteligencije.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...