Vijesti
BH METEO NAJAVLJUJE PROMJENU VREMENA: Osvježenje stiže, ali i nove vrućine
Prije 9 min0
Ukupna prodaja koncerna iznosila je 4,41 miliona vozila, što je rast od 1,3% u odnosu na isto razdoblje lani.
Auto
12. Jul. 2025 12. Jul. 2025
0
Napokon stižu dobre vijesti za Volkswagen Grupu. Njihova električna strategija, koja je nekoć bila spora i neuvjerljiva, sada dobija ozbiljan zamah. Više brendova unutar velikog automobilskog koncerna bilježi snažan porast prodaje električnih vozila.
Do kraja juna globalna isporuka isključivo električnih modela porasla je za čak 47 %, dosegnuvši 465.500 vozila. U Europi prodaja koncerna bilježi plus od 19 % uz rast narudžbi za električna vozila od nevjerojatnih 89 %.
Udio EV modela u ukupnoj prodaji porastao je sa 7% na 11%. Kad je pak u pitanju PHEV segment punjivih hibrida, gama je osjetno bogatija pa ne čudi što je prodaja na globalnoj razini skočila za 41%. Novi modeli plug-in hibrida sada nude do 143 km električnog dometa.
Vrijedi reći i kako je ukupna prodaja koncerna iznosila 4,41 miliona vozila, što je rast od 1,3% u odnosu na isto razdoblje lani.
Rast po markama
Gledamo li rast po markama, svakako treba izdvojiti dvije. S jedne strane to je Škoda s rastom od 147,8%, a u premiumu je to Porsche koji je zahvaljujući prodajnom uspjehu Macana s 25.900 prodanih primjeraka anulirao nespretnosti Taycana i zabilježio plus od čak 279%.
Do kraja lipnja ID.4 i ID.5 bili su najprodavaniji električni modeli grupe s 84.900 isporuka. Slijedi ID.3 s 60.700 komada, dok Audi Q4 E-Tron i njegova Sportback inačica bilježe 44.600 prodanih primjeraka.
Svjetla budućnost
Najveći razlog za optimizam? VW-ovi najpovoljniji EV modeli još nisu ni izašli na tržište. Iduće godine stiže ID.2, s početnom cijenom od oko 25.000 eura, dok bi ID.1 trebao stići 2027., i to za približno 20.000 eura. Uobičajenom VW strategijom, ta vozila će dobiti i izvedbe pod drugim brendovima koncerna.
S dolaskom povoljnijih električnih modela i devetom generacijom Golfa koja će biti isključivo električna (prije 2030.), budućnost VW Grupe izgleda daleko bolje. Pritom neće morati odmjeriti snage samo s Teslom koja gubi korak na tržištu, već će se morati u pojedinim segmentima boriti sa Stellantisom i Renaultom, ali i nadolazećim kineskim markama.
Profitabilnost ostaje izazov
VW je u procesu agresivnog smanjenja troškova, uključujući ukidanje više od 35.000 radnih mjesta u Njemačkoj do 2030. Domaći kapacitet proizvodnje bit će smanjen za 734.000 jedinica, djelomično premještanjem proizvodnje aktualnog Golfa u Meksiko. Također, budućnost tvornice Osnabrück neizvjesna je nakon prestanka proizvodnje T-Roc kabrioleta 2027., a Dresden će potpuno prekinuti proizvodnju vozila do kraja ove godine.
Unatoč rastu prodaje, VW i dalje ima velik problem, a to je profitabilnost električnih vozila. Tvrtka je priznala da još uvijek ne zarađuje ozbiljno na EV modelima te je plan da od iduće godine zarada po primjerku bude na razini klasično pogonjenih modela.
(Index.hr)
Vijesti
BH METEO NAJAVLJUJE PROMJENU VREMENA: Osvježenje stiže, ali i nove vrućine
Prije 9 min0
Žena
NEDA UKRADEN NIKAD ATRAKTIVNIJA: Pjevačica u osmoj deceniji u bikiniju pokazala liniju na kojoj bi joj pozavidjele i mnoge djevojke (FOTO)
Prije 13 min0
Vijesti
BEZ PRITVORA I ZABRANA: Spasojević, optužen za progon 4.000 civila, ostaje na slobodi
Prije 17 min0
Vijesti
TUŽILAŠTVO BiH PODIGLO OPTUŽNICU: Policijski službenik SIPA-e optužen da je putem Sky aplikacije odavao tajne osumnjičenima
Prije 22 min0
Auto
VOZAČI OTKRILI KAKO PREVARITI KAMERU ZA BRZINU: Trik pali svaki put
13. Jul. 20250
Auto
KAKVA GREŠKA: Ostavila je automobil na velikoj vrućini ispod prozora, pogledajte šta ju je dočekalo...
15. Jul. 20250
Auto
LUKSUZ KOJI VAS NA AUTOCESTAMA U HRVATSKOJ MOŽE KOŠTATI 260 EURA: Ovo su najčešće greške
14. Jul. 20250
Auto
GOTOVO SVI PRAVIMO ISTU GREŠKU: Ukoliko vozite kroz EU - oprez, mogli bi platiti paprenu kaznu...
14. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.