Politika
UK O EVENTUALNOJ SMJENI MINISTRICE MESIHOVIĆ: Očekujem politički dogovor stranaka Trojke i ZNG
Prije 26 min0
"Milka čokolada je školski primjer takozvane 'shrinkflacije' i upravo zato su je potrošači proglasili najdrskijom marketinškom obmanom godine", navodi se u saopćenju organizacije Foodwatch.
Gastro
Prije 18h
0
Alpska čokolada marke Milka proglašena je "najdrskijom marketinškom obmanom" godine u istraživanju organizacije za zaštitu prava potrošača Foodwatch, saopćeno je.
"Milka čokolada je školski primjer takozvane 'shrinkflacije' i upravo zato su je potrošači proglasili najdrskijom marketinškom obmanom godine", navodi se u saopćenju organizacije Foodwatch.
Shrinkflacija (engl. shrinkflation) je ekonomski pojam koji označava praksu smanjenja veličine, količine, težine ili standarda proizvoda, dok cijena ostaje ista. Kod ove pojave kupac za istu cijenu dobija manju količinu proizvoda, a da to često ne primijeti odmah jer pakovanje ostaje isto ili promjene nisu jasno istaknute na deklaraciji. Shrinkflacija se najčešće dešava kod prehrambenih i higijenskih proizvoda, ali može se pojaviti i kod drugih roba i usluga.
Ova praksa se koristi kao način da proizvođači prebace trošak povećanih ulaznih cijena na potrošače, ali bez direktnog povećanja osnovne cijene proizvoda – što potrošači često teže primijete nego promjenu cijene. Zbog toga se shrinkflacija ponekad naziva i "skrivena inflacija".
Trideset i četiri posto ispitanih glasalo je da se proizvođaču Milka čokolade dodijeli negativna nagrada „Zlatna vjetrenjača“ (Goldener Windbeutel – „Windbeutel“ je vrsta kolača, a doslovno znači „vrećica zraka“ ili „vjetra“).
Kompanija Mondelez je cijenu alpske Milka čokolade povećala sa 1,49 na 1,99 eura, a ubrzo nakon toga smanjila težinu čokolade sa 100 na 90 grama. To, prema Foodwatchu, predstavlja povećanje cijene za 48 posto.
Multinacionalna kompanija Mondelez je povećanje cijene pravdala rastom cijene kakaa na svjetskom tržištu, kao i ostalim faktorima koji utiču na konačnu cijenu proizvoda.
"Poslovno okruženje je složenije i nestabilnije nego ikad", saopćeno je iz Mondeleza.
Foodwatch je kritikovao netransparentnost, posebno kada je riječ o smanjenju težine proizvoda.
"Na prednjoj strani čokolade zaista piše da se radi o 90 grama, ali je oznaka mala i često je na policama supermarketa prekrivena", navodi Foodwatch.
Ova organizacija za zaštitu potrošača ukazuje i na statistiku prema kojoj je cijena čokolade u Njemačkoj prošle godine porasla za oko osam posto, dok je Mondelez cijene svojih proizvoda povećao i do 64 posto.
Na drugom mjestu liste obmanjivanja potrošača našao se dimljeni losos jedne norveške kompanije, koja je kritizirana zbog kršenja zakona o zaštiti životinja.
Na trećem mjestu opet se našla čokolada „Menstru Chocobar“, koja se reklamira ženama tokom menstruacije uz tvrdnje da sadrži sastojke poput željeza i vitamina B6, koji navodno ublažavaju menstrualne tegobe.
Prema Foodwatchu, za ovu tvrdnju ne postoje naučni dokazi.
Na četvrtom mjestu se našao popularni margarin Rama, proizvođača Flora Food Group, za koji potrošači zamjeraju što se na pakovanju navodi da sadrži „100 posto prirodne sastojke“, iako je, prema Foodwatchu, pun dodatnih industrijski proizvedenih sastojaka.
Politika
UK O EVENTUALNOJ SMJENI MINISTRICE MESIHOVIĆ: Očekujem politički dogovor stranaka Trojke i ZNG
Prije 26 min0
Vijesti
BH METEO NAJAVLJUJE PROMJENU VREMENA: Osvježenje stiže, ali i nove vrućine
Prije 35 min0
Žena
NEDA UKRADEN NIKAD ATRAKTIVNIJA: Pjevačica u osmoj deceniji u bikiniju pokazala liniju na kojoj bi joj pozavidjele i mnoge djevojke (FOTO)
Prije 40 min0
Vijesti
BEZ PRITVORA I ZABRANA: Spasojević, optužen za progon 4.000 civila, ostaje na slobodi
Prije 43 min0
Gastro
KULINARSKI HIT DANA: Poklanjamo recept za domaću paštetu od piletine, sve što vam je potrebno sigurno već imate u kući...
14. Jul. 20250
Gastro
OVA SALATA JE SVE, SAMO NIJE DOSADNA: Zove se "Coleslaw" i prepuna je svježih, živahnih okusa koji će razbuditi...
14. Jul. 20250
Gastro
MIRISI I OKUSI DJETINSTVA: Napravite originalne tulumbe po starom bosanskom receptu…
15. Jul. 20250
Gastro
POTROŠAČI SU REKLI SVOJE: Milka proglašena najprecjenjenijom čokoladom na svijetu
Prije 18h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.