DALEKOISTOČNI BRENDOVI PRIZNALI PREDNOSTI: Testovi u Kini pokazali da su Teslini auti najbolji u...

(...) automatiziranoj vožnji na autocesti.

  • Auto

  • 25. Jul. 2025  25. Jul. 2025

  • 0

Tesla je nadmašila BYD, Xiaomi i Huawei u testiranju tehnologija automatizirane vožnje na kineskim autocestama, prema rezultatima koje je na TikToku objavila ByteDance-ova stranica za automobile Dcar.

Državna televizija CCTV i Dcar zajednički su testirali sustave pomoći u vožnji 2. razine (ADAS) na više od 20 marki električnih vozila i ocijenili njihove performanse u nizu scenarija s većim rizikom od nesreća na autocestama i u gradskom prometu.

Teslini Model 3 i Model X prošli su pet od šest testova na autocesti, a BYD-ovi Denza Z9GT i HIMA Aito M9 tri. Xiaomijev SU7 prošao je jedan.

Videozapisi s testiranja koje je objavio Dcar postali su viralni na kineskim društvenim mrežama.

Reakcije konkurenata i regulatorna pitanja

HIMA, automobilski savez pod vodstvom Huaweija, rekao je da ne želi komentirati "takozvani test". BYD i Xiaomi nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da ga komentiraju.

Kineski brendovi moraju sami sebi priznati da je Tesla u prednosti u automatiziranoj vožnji, rekao je na autoforumu u Šangaju zamjenik glavnog inženjera Kineske udruge proizvođača automobila Wang Yao.

Tesla je do sada predvodila trendove u industriji, a učit ćemo od njih i u budućnosti, istaknuo je pak izvršni direktor Xiaomija Lei Jun u osvrtu na informaciju da se Teslin Model Y sam dovezao kupcu iz tvornice u Austinu, udaljenom otprilike 30 minuta vožnje.

Muskova reakcija i regulatorni izazovi

"Tesla je postigla najbolje rezultate u Kini unatoč tome što zakoni zabranjuju uključivanje kineskih podataka u njezine algoritme", napisao je na platformi X u petak Elon Musk.

Američka je kompanija po njegovim riječima u škripcu. Washington ne dopušta da se Teslin softver za umjetnu inteligenciju obučava u Kini, a kineski regulatori još nisu dozvolili prijenos podataka spremljenih u Šangaju u SAD za podešavanje algoritama.

Stav kineskih vlasti i sigurnosna pitanja

Kineska javnost sve je sumnjičavija prema sustavu pomoći u vožnji nakon nesreće Xiaomija SU7 na autocesti u kojoj je poginulo troje ljudi.

Državni mediji pripisuju neprimjerenu upotrebu tehnologije obmanjujućim promotivnim kampanjama, a vlasti su u međuvremenu zabranile autokompanijama da u oglasima koriste pojmove poput "pametne" i "autonomne" vožnje.

Ministarstvo za javnu sigurnost objavilo je ovaj tjedan da će precizno odrediti pravnu odgovornost za upotrebu tehnologije koja još nije dosegnula razinu istinski "autonomne" vožnje. Vozači se izlažu sigurnosnim i pravnim rizicima ako im pozornost prije sudara odluta, uz uključeni sustav potpore pri vožnji, upozorilo je ministarstvo.  

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...