VISOKE TEMPERATURE NE ŠTETE SAMO LJUDIMA VEĆ I VOZILIMA: Zašto dizelaši najčešće crkavaju baš po vrućinama i kako da to spriječite

Ignorisanje ovih simptoma vrlo lako može završiti skupom popravkom

  • Auto

  • 25. Jul. 2025  

  • 0

Visoke temperature ne štete samo vozačima i putnicima, već i samom vozilu – naročito ako ispod haube imate dizelski motor. U ljetnom periodu, mnogi vozači u Bosni i Hercegovini primijete da se auto teže pali, slabije vuče, da se motor više grije nego inače ili da se ventilator uključuje češće nego zimi. Sve su to znakovi da nešto ozbiljno nije u redu, a ignorisanje ovih simptoma vrlo lako može završiti skupom popravkom, piše Telegraf.rs.

Prvo što strada tokom vrućina je rashladni sistem. Kod dizelaša, on je pod većim opterećenjem nego kod benzinskih motora, jer se dizel teže hladi i sporije sagorijeva. Ako je hladnjak prljav, ako termostat ne otvara kako treba ili ako je rashladna tečnost ispod minimuma – "auto će početi kuhati, a vi ćete završiti pored puta".

Sljedeći korak je ulje. Na velikim vrućinama ono gubi viskozitet i zaštitna svojstva. "Ako niste promijenili ulje na vrijeme ili koristite jeftinu varijantu koja nije otporna na visoke temperature – u problemu ste." Isto važi i za filtere – "ako su začepljeni, motor će se mučiti, potrošnja će rasti, a performanse će opasti".

Dizelaši ljeti često imaju problema i s DPF filterom i EGR ventilom, koji se lakše zapuše kada je motor pod stalnim opterećenjem, a vožnja gradska i bez dužih otvorenih relacija. "Dodajte na to loš kvalitet goriva i imate recept za kvar koji u servisu prelazi 500 eura."

Još jedna česta ljetna boljka kod dizelaša je neispravan senzor temperature. U ljetnim uslovima, kvar ovog senzora može "zavarati kompjuter u vozilu da misli kako je motor previše vruć ili previše hladan", pa ubrizgava pogrešnu količinu goriva – što direktno utiče na paljenje i rad motora.

Tu je i akumulator – iako zimi predstavlja veći problem, "vrućine ubrzavaju njegovo starenje". Ako vam je akumulator stariji od tri godine, "na 35 stepeni može otkazati bez upozorenja".

I na kraju – klima uređaj. "Ako radi pod prevelikim opterećenjem, može uticati na temperaturu u motornom prostoru", posebno kod automobila koji nemaju dobar protok zraka. "Ako se sistem ne održava, prljavi kondenzator dodatno zagrijava motor."

Kako izbjeći kvarove:

"Redovno provjeravajte nivo rashladne tečnosti, mijenjajte ulje u preporučenim intervalima, ne zanemarujte filtere i paljenje motora. Ako vam auto slabije vuče ili se motor češće hladi nego ranije – ne čekajte da 'crkne'."

"Imajte na umu da većina dizelaša koji tokom ljeta završe na šlepi ima jednu zajedničku stvar – nisu pripremljeni za vrućine. Jedan servis prije sezone vrijedi više nego cijeli godišnji odmor koji ćete propustiti jer vas je auto ostavio na putu."

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...