OBJAVLJEN KONAČAN IZVJEŠTAJ O IMPLOZIJI PODMORNICE TITAN: "Tragedija se mogla spriječiti"

Izvještaj od 335 stranica, objavljen u utorak, navodi kako OceanGate nije slijedila inžinjerske protokole za sigurnost, testiranje i održavanje plovila.

  • Hronika

  • 05. Avg. 2025  

  • 0

Kompanija OceanGate, čija se podmornica Titan implodirala tokom ekspedicije do olupine Titanika 2023. godine, imala je "kritično manjkave" sigurnosne prakse i "toksičnu radnu kulturu", zaključeno je u zvaničnom izvještaju američke Obalne straže objavljenom nakon dvogodišnje istrage.

Konačan izvještaj o kompaniji OceanGate su objavili Američka Obalska straža (U.S. Coast Guard) i njen Mornarički istražni odbor (MBI). Riječ je o kompaniji (OceanGate) koja je odgovorna za podmornicu Titan koja se prije dvije godine implodirala tokom zarona ka olupini Titanica, pri čemu je poginulo svih pet osoba na brodu.

Izvještaj od 335 stranica, objavljen u utorak, navodi kako OceanGate nije slijedila inžinjerske protokole za sigurnost, testiranje i održavanje plovila. U dokumentu su istaknuti ozbiljni problemi u načinu poslovanja kompanije, njenoj radnoj kulturi i upozorava se na potrebu za strožijim regulatornim nadzorom nad "podmornicama s posadom i plovilima novog dizajna".

Izbjegavanje nadzora i zloupotreba reputacije

"Tokom nekoliko godina prije incidenta, OceanGate je koristio taktike zastrašivanja, dozvole za naučne operacije i povoljnu reputaciju kompanije kako bi izbjegao regulatorni nadzor", stoji u izvještaju.

Dalje se navodi kako je kompanija "strateškim stvaranjem i iskorištavanjem regulatorne konfuzije" uspjela Titanom upravljati potpuno izvan utvrđenih dubokomorskih protokola, koji su historijski doprinosili sigurnosti komercijalnih podmornica.

Tragedija iz juna 2023. godine izazvala je međunarodnu potragu i akciju spašavanja. Titan je izgubio kontakt sa svojim pratećim brodom Polar Prince 18. juna, nakon čega je utvrđeno da je trupa podmornice izgubila strukturni integritet i implodirala. U nesreći su poginuli direktor OceanGatea Stockton Rush, britanski milijarder i istraživač Hamish Harding, otac i sin Shahzada i Suleman Dawood te poznati istraživač Titanica Paul-Henri Nargeolet.

"Tragedija je bila spriječiva"

"Ova pomorska nesreća i gubitak pet života bili su spriječivi. Dvogodišnja istraga identificirala je više faktora koji su doveli do tragedije, pružajući vrijedne lekcije za sprečavanje budućih nesreća. Potrebno je jače nadziranje i jasne opcije za operatere koji istražuju nove koncepte izvan postojećeg regulatornog okvira", poručio je Jason Neubauer, predsjedavajući Titan MBI-ja.

Kritično pogrešna sigurnosna kultura

U izvještaju je navedeno da su "primarni uzročni faktori" tragedije bili neadekvatno rješavanje inženjerskih problema i nedostatak razumijevanja kako će trupa reagovati u "inherentno opasnom okruženju".

OceanGate je, uprkos incidentima koji su kompromitovali integritet trupa, nastavio koristiti Titan. MBI ističe i "kritično pogrešnu" sigurnosnu kulturu i operativne prakse kompanije.

"U centru ovih propusta bile su očite razlike između pisanih sigurnosnih protokola i stvarne prakse", navodi se u izvještaju.

Također se ističe kako su napori direktora OceanGatea da Titan predstavi kao "neuništiv" zbog nepotvrđenih sigurnosnih margina i navodne usklađenosti s naprednim inžinjerskim principima stvorili "lažan osjećaj sigurnosti" kod putnika i regulatora.

Propusti vlasti i zviždač iz 2018.

Američka Obalska straža navela je i propuste državnih institucija, ističući da je postojala "propuštena prilika" za intervenciju. Ukazano je na zviždača iz OceanGatea iz 2018. godine, kao i na slabosti u komunikaciji između Uprave za sigurnost i zdravlje na radu (OSHA) i Obalske straže SAD-a o protokolima Zakona o zaštiti pomoraca.

"Rana intervencija mogla je dovesti do toga da OceanGate potraži regulatornu usklađenost ili odustane od planova za ekspedicije na Titanic", istaknuto je u izvještaju.

17 preporuka za budućnost

U izvještaju je navedeno daje 17 preporuka, uključujući osnivanje industrijske radne grupe koja bi revidirala okvir za sigurnost podmornica i približila njihove standarde onima za površinska plovila.

Preporučuje se i uvođenje federalnih zahtjeva za "odgovarajući regulatorni nadzor" nad podmornicama koje učestvuju u istraživačkim operacijama.

Među preporukama su i:

 
  • obavezna komunikacija za sve podmornice koje provode komercijalne ili naučne operacije,
  • uvođenje zahtjeva da vlasnici podmornica obavijeste lokalne urede Obalske straže SAD-a, uključujući plan zarona i plan hitnog odgovora.
 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...