UGLEDNI NY TIMES PISAO O THOMPSONU: Fašistički pozdrav, krvava prošlost i rekordni koncerti

„Ovo je sloboda. Sloboda za koju su ginuli naši veterani. Oni koji žive u domovini moraju poštovati njihove simbole“, poručio je Thompson sa scene u Sinju

  • Estrada

  • 24. Avg. 2025  24. Avg. 2025

  • 0

Američki list The New York Times je danas objavio tekst pod naslovom "Fašistički pozdrav pjevača priziva krvavo doba u Hrvatskoj" u kojem navode kako hrvatski pjevač Marko Perković Thompson koristi nacionalističku retoriku u svojim pjesmama kako bi sebe i fanove prikazao kao nepopustljive čuvare hrvatske baštine.

- Stotine dronova osvijetlilo je noćno nebo u obliku Djevice Marije, anđela i križa dok je pjevač Marko Perković jurio po pozornici. Pirotehnika je slala plamen i vatromet u zrak. Zatim je uvod njegove najpoznatije pjesme, pun distorzije, započeo svoj crescendo. Ogromna gomila je urlala; baklje su eksplodirale. Pjevač, poznat kao Thompson (po pištolju), predvodio je svoje fanove u ratnom pozdravu i pozivu na odgovor, koji je predstavljao ratni pozdrav fašističke vlade Hrvatske tokom Drugog svjetskog rata, režima toliko brutalnog da je šokirao čak i njene nacističke saveznike. 'Za dom!' uzviknuo je. 'Spremni!' odgovorila je gomila - piše The New York Times.

Dodaju kako Thompson, nakon tri decenije, sada privlači najveći dio publike što je pokazao koncertom koji je održan pred 500.000 ljudi u Zagrebu.

Navode i kako su na koncertu održanom u Sinju mnogi Perkovićevi fanovi nosili su crne beretke i majice koje su podsjećale na paravojne uniforme ustaša.

- Nakon Perkovićevog nastupa u Zagrebu, Evropska komisija je izdala saopćenje u kojem osuđuje 'svaki izraz fašizma koji nas podsjeća na najmračnije periode evropske historije'. Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić osudio je koncert zbog promocije 'neonacističkih vrijednosti'. Mnogi Perkovićevi fanovi izgleda da su se uhvatili za idealiziranu viziju Hrvatske koju on izražava u svojim pjesmama kao protutežu tinjajućem nezadovoljstvu koje je uobičajeno u zemlji, posebno među mladima. Mladi ljudi napuštaju Hrvatsku u velikom broju otkako se zemlja pridružila Evropskoj uniji 2013. godine. Od 2011. do 2021. godine, stanovništvo je palo za 10 posto jer su ljudi tražili veće plate negdje drugdje, bježeći iz zemlje koju mnogi smatraju politički disfunkcionalnom i korumpiranom, kažu istraživači - navodi se u tekstu.

Ističu da je "Perković, na koncertu u Sinju, koristio jezik žrtve kako bi ovjekovječio narativ koji traje cijelu njegovu karijeru, a koji njega i njegove fanove prikazuje kao borce protiv cenzora koji pokušavaju zabraniti izražavanje nacionalnog ponosa".

Dodaju da "dok je za navijače Thompson simbol hrvatskog identiteta, za kritičare je on provokator i nacionalista".

„Ovo je sloboda. Sloboda za koju su ginuli naši veterani. Oni koji žive u domovini moraju poštovati njihove simbole“, poručio je Thompson sa scene u Sinju.

New York Times zaključuje da Thompsonova popularnost ne jenjava – iako ga kritičari nazivaju provokatorom koji romantizira fašističku ikonografiju, mainstream političari u Hrvatskoj sve češće dijele prostor s njim, uključujući i premijera Andreja Plenkovića.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...