JESEN I ZIMA ZAHTIJEVAJU DRUGAČIJA PRAVILA: Na koliko bara treba napuhati gume?

Ako vozilo ima sistem za nadzor pritiska (TPMS), on će signalizirati pad od najmanje 25 posto i upozoriti vozača.

  • Auto

  • Prije 5h  

  • 0

Dolaskom hladnijih dana pritisak u gumama postaje važniji nego što se na prvi pogled čini. Jesen i zima donose niže temperature koje direktno utječu na količinu zraka u gumama, pa ih u tom periodu treba češće provjeravati i po potrebi dopuniti.

U mnogim područjima, posebno tamo gdje snijeg i led nisu rijetkost, još uvijek se može čuti staro uvjerenje da su „mekše“, odnosno nedovoljno napuhane gume bolje za vožnju po snijegu jer ostvaruju veći kontakt s podlogom. Iako ta tvrdnja ima djelomičnu tehničku osnovu, na primjer kod izvlačenja iz dubokog pijeska, u stvarnim zimskim uvjetima vožnja s preniskim pritiskom nikada nije sigurna.

Prema istraživanju američke Nacionalne uprave za sigurnost u saobraćaju, vožnja s nedovoljno napuhanim gumama višestruko povećava vjerovatnost saobraćajne nesreće povezane s gubitkom prianjanja. Pravilno napuhane gume jedine osiguravaju optimalan kontakt s cestom, stabilnost vozila, manju potrošnju goriva i duži vijek trajanja. Za većinu osobnih automobila preporučeni pritisak iznosi između 2 i 2,4 bara, a tačna vrijednost navedena je na naljepnici koja se obično nalazi na unutrašnjoj strani vozačevih vrata ili na poklopcu rezervoara goriva. Ti podaci odnose se na cijelu godinu, jer ne postoje posebne brojke za ljeto i zimu. Ipak, vanjska temperatura itekako utječe na pritisak u gumama. Zrak se pri nižim temperaturama hladi, molekule se sporije kreću i međusobno „lijepe“, što dovodi do pada pritiska. Ljeti je situacija obrnuta, zbog topline se molekule zraka brže gibaju pa pritisak prirodno raste. Prema procjenama proizvođača, gume gube oko 0,06 bara na svakih deset stepeni pada temperature. Nije rijetkost da vlasnike automobila koji duže stoje tokom zime dočeka djelimično ispuhan set guma.

Ako vozilo ima sistem za nadzor pritiska (TPMS), on će signalizirati pad od najmanje 25 posto i upozoriti vozača. Ali, ako takvog sistema nema, pritisak je najbolje provjeravati kada je automobil hladan, odnosno nakon što je parkiran nekoliko sati, jer se tokom vožnje zrak u gumama zagrijava i daje netačno, privremeno povišeno očitanje. Treba također obratiti pažnju na razliku između prednjih i zadnjih guma, prednje se, zbog veće mase motora, obično napuhuju oko 0,2 bara više.

Sam postupak mjerenja jednostavan je, ali zahtijeva preciznost: mjerač pritiska treba brzo i čvrsto prisloniti na ventil gume kako bi se dobilo tačno očitanje. Ako je rezultat niži od preporučenog, gume treba dopuhati  pomoću kompresora do propisane vrijednosti. Stručnjaci savjetuju da se pritisak provjerava barem jednom mjesečno, jer kod modernih guma s nižim bočnim profilom gubitak zraka često nije vidljiv golim okom.

Znakovi preniskog pritiska mogu se prepoznati i tokom vožnje. Ako volan lagano podrhtava, vozilo vuče u stranu ili zahtijeva duži zaustavni put pri kočenju, moguće je da su gume nedovoljno napuhane. Sve to utječe ne samo na sigurnost, nego i na potrošnju goriva te trošenje samih guma.

U konačnici, pravilno napuhane gume jedna su od najjednostavnijih, ali i najučinkovitijih mjera sigurnosti u vožnji tokom zime. Redovna kontrola pritiska osigurava bolju stabilnost na cesti, manju potrošnju i duži vijek trajanja guma. Zima zahtijeva više pažnje i brige za vozilo, a pritisak u gumama svakako je detalj koji ne bi trebalo zanemariti.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...