KOMUNIKOLOG OTKRIVA: Šta otkrivaju predizborni plakati i slogani

Smatra da je precijenjen uticaj izbornih plakata i slogana na birače.

  • Mini market

  • 10. Nov. 2025  

  • 0

Izborna kampanja u Republici Srpskoj za prijevremene izbore počela je u subotu, a dvojica najvećih favorita za novog predsjednika RS-a – Siniša Karan i Branko Blanuša, promovisali su svoje plakate i izborne slogane.

Kandidat SNSD i vladajuće koalicije, Siniša Karan, zalijepio je svoj prvi predizborni plakat ispred Palate Republike, a slogan pod kojim ide na izbore glasi: “Pobijediće Srpska, za Karana, za Dodika”.

Plakat je, u skladu sa sloganom, Karan lijepio u društvu lidera SNSD, kao i srpskog člana Predsjedništva BiH Željke Cvijanović koji mu, i na fotografijama sa plakata, budno “čuvaju leđa”.

S druge strane, kandidat SDS i opozicije u Republici Srpskoj, Branko Blanuša, na predstojeće prijevremene izbore izlazi pod sloganom: “Da Srpska ponovo bude ponosna”, a za razliku od Karana, kome “stražu čuvaju” Dodik i Cvijanovićeva, Blanušinom liku na predizbornim plakatima nije bila potrebna podrška.

Komentarišući predizborni plakat i slogan kandidata SNSD, član Predsjedništva SDS, Aleksandra Pandurević, javno se zapitala da li će građani na prijevremenim izborima moći glasati za Milorada Dodika.

– Je li Dodika dopisuju na listiću ili šta? Je li Karan kandidat za kosca, vodonošu ili šta? Kako ćeš voditi državu ako priznaješ da si tek marioneta? Zašto se ljudi ovoliko samoponižavaju – upitala je Pandurevićeva.

Početak izborne kampanje, slogane i plakate s kojima su dvojica najozbiljnijih kandidata za predsjednika Republike Srpske, Siniša Karan i Branko Blanuša, izašli pred potencijalne birače, za Srpskainfo komentarisao je komunikolog Mladen Bubonjić.

Prema njegovim riječima, ono što smo vidjeli na službenom startu kampanje ne predstavlja ništa originalno ni novo.

 Kratko je vrijeme kampanje pa su obje strane, očigledno, trebale da nešto smisle na “brzaka”. Vidjeli smo i prethodnih godina da, kada su u pitanju slogani, najčešće se rade neke reciklaže pošto su se ideje, izgleda, prilično iscrpile. Inače, kad je riječ o političkom marketingu ranije smo mogli da vidimo i razne nesuvisle ideje i slogane – kaže Bubonjić za Srpskainfo.

Kada je riječ o SNSD, dodaje on, u toj stranci je i sada, kao i ranije, uvijek u prvom planu Milorad Dodik.

– Referenca je uvijek bila na njemu (Dodiku), tako da tu nema ništa neuobičajeno. Dodik je zaštitno lice i brend SNSD, pa bi tako bilo neobično da nema isticanja njegovog lika ili pozivanja na njegovo ime. Dodik se ponovo povezuje s Republikom Srpskom, sa srpskim narodom. U narativu SNSD već godinama se može čuti da se opstanak Srba i Republike Srpske dovodi u vezu s političkim opstankom Milorada Dodika – navodi Bubonjić.

On, međutim, smatra da je precijenjen uticaj izbornih plakata i slogana na birače.

– Do sada se više puta pokazalo da politički marketing, odnosno taj njegov vidljivi dio, ne igra toliko važnu ulogu. Mnogo važniji su, kako se pokazalo, glasačke baze političkih stranaka i sigurni glasovi – zaključuje Bubonjić. 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...