Ekonomija
TVORAC PELJEŠKOG MOSTA NAJAVLJUJE: „Zbog oluja morat ćemo ekspresno mijenjati…“
27. Jul. 20230
Most se nalazi na izuzetno trusnom seizmičkom području, na kojem su česti i jaki vjetrovi.
Ekonomija
18. Okt. 2021
0
Pelješki most sa svoja 2404 metra opasao je Malostonski zaljev i spojio Hrvatsku. Sada je dio dalmatinskog krajolika, ali taj krajolik nije nimalo bezopasan. Most se nalazi na izuzetno trusnom seizmičkom području, na kojem su česti i jaki vjetrovi. Stoga se postavlja pitanje može li ga srušiti potres, kolike udare juga i bure može podnijeti, što ako se u most zabije brod te kako će se motriti njegova nosivost i stabilnost tijekom godina
Goran Legac, inženjer koji vodi projekt cestovnog spajanja južne Dalmacije s ostatkom zemlje, svojim timom stručnjaka raznih struka i uz pomoć brojnih nadzornih službi 'visi' nad glavama Kineza koji grade Pelješki most te Grka i Austrijanaca čiji zadatak je izgradnja pristupnih cesta, piše tportal.
''Uobičajeno je očekivati kako će se u projektiranom životnom vijeku građevine, recimo 100-godišnjem periodu, konstrukcija i oprema mosta kroz redovno i izvanredno održavanje kompletno popraviti, pa zamijeniti. Znači ako je gradnja koštala dvije milijarde kuna barem još toliko će se potrošiti u 100 godina na održavanje. Naravno ti troškovi će u početku biti manji, a kasnije će rasti, sukladno garancijama izvođača'', tvrdi Legac.
Treba uzeti u obzir da je jug Hrvatske jedno je od najtrusnijih područja u zemlji. Po procjenama seizmologa, maksimalan intenzitet potresa koji može zadesiti Dalmaciju kreće se od 6,3 do 7 stepeni po Richteru. Ne ohrabruje ni činjenica da se u blizini Pelješkog mosta nalazi nekoliko rasjeda, što je vidljivo uvidom u znanstvenu bazu podataka Europskih seizmičkih rasjeda.
''Istina je da se most nalazi u zoni vrlo visoke seizmičke aktivnosti, s projektnim ubrzanjem tla na razini temelja od 0,34 g, što je izuzetno snažno. Međutim konstrukcija je projektirana i konstruirana tako da izdrži djelovanje potresa bez rušenja. Graničnim stanjem uporabivosti osigurana je dovoljna krutost tako da i nakon potresa most bude upotrebljiv. Znači, on može odoljeti i najsnažnijim potresima koji se očekuju u tom području'', izjavio je Legac.
Pojasnio je da su za temeljenje stupova koji se nalaze u moru korišteni piloti, odnosno ogromne čelične cijevi promjera 1,8 metara i dva metra. Njihova duljina je od 36 do 130,9 metara.
Lokacija mosta poznata je po jakim vjetrovima. Mnogi se pitaju hoće li biti ista situacija kao s Masleničkim mostom, a koji se zatvara kad zapuše orkanska bura?
''U analizi su predviđeni udari vjetra od čak 180 kilometara na sat. Iz mog iskustva, jer blizu mosta živim oko tri i pol godine, u Malostonskom zaljevu jugo je puno intenzivnije od bure. Čitavom dužinom mosta s obje strane nalazit će se burobrani visine 3,2 metra. Slične burobrane možete vidjeti na vijaduktu Baričević na autocesti kod Sv. Roka. Oni su garancija da će se promet nesmetano odvijati u gotovo svim vremenskim uvjetima do brzine vjetra od 180 kilometara na sat'', kazao je Legac.
''Trenutačno nema nikakvih brodskih linija na tom području. Bez obzira na to, predviđen je plovidbeni put koji prolazi kroz središnji raspon. Veliki brodovi plovit će ispod mosta uz pomoć remorkera, a oni srednji uz pomoć peljara. Tako će biti spriječen udar velikih brodova u stupove'', nastavlja Legac i dodaje:
"Stupovi su projektirani tako da izdrže udar broda, s time da oni u sredini, između kojih prolazi plovni put, mogu izdržati udar srednje velikog broda od 100 metara duljine i mase 10.000 tona".
Ekonomija
TVORAC PELJEŠKOG MOSTA NAJAVLJUJE: „Zbog oluja morat ćemo ekspresno mijenjati…“
27. Jul. 20230
Ekonomija
NEUM VIŠE NIKO I NE SPOMINJE, GUŽVE SU SE PRESELILE U DRUGI GRAD: Pogledajte šta se događa godinu dana nakon otvaranja Pelješkog mosta (VIDEO)
23. Jul. 20230
Ekonomija
POLITIČKA I SAOBRAĆAJNA ZAOBILAZNICA: Nakon otvaranja Pelješkog mosta, promet kroz Neum smanjen za 70 posto
06. Nov. 20223
Ekonomija
NEVJEROVATNE BROJKE: Objavljeno koliko je vozila u dva mjeseca prošlo Pelješkim mostom…
01. Okt. 20220
Svijet
TAKO TO RADI ERDOGAN: Nakon Aja Sofije još jedna crkva u Istanbulu postala džamija...
Prije 17 min0
Regija
HRVATSKA SKREĆE OŠTRO DESNO: Odmah nakon konstituiranja Sabora, Plenković će DP-u dati ministarstvo...
Prije 25 min0
Regija
ŠOK NA JADRANU: Misteriozno stvorenje pronađeno na plaži u Crnoj Gori
Prije 26 min0
Društvo
PROLJEĆE NA MOJE RAME SLIJEĆE: Romi danas obilježavaju svoj najveći praznik - Đurđevdan
Prije 35 min0
Ekonomija
GRAĐANIMA PREPORUČUJU DA KUPE SAD: U ovom dijelu BiH snižene cijene peleta i ogrijeva
03. Maj 20240
Ekonomija
RADI SE PUNOM PAROM: Domaći div gradi dionicu vrijednu preko 300 miliona KM (FOTO, VIDEO)
03. Maj 20240
Ekonomija
"OVO JE NENORMALNO": Nova cijena maslinovog ulja šokirala i veterane industrije
03. Maj 20240
Ekonomija
NEKADAŠNJI LIDER TONE SVE DUBLJE: Ko vreba šansu za preuzimanje Sarajevo osiguranja
Prije 16h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.