PRVI PUT OD 2013. GODINE: Ponovo će saobraćati vozovi prema Varešu, prevozit će rude

NAPOMENA: Portal "Slobodna Bosna" objavio je 12. 12. 2023. tekst pod naslovom "PRVI PUT OD 1992. GODINE: Ponovo će saobraćati vozovi prema Varešu, prevozit će rude". Analizom portala "Raskrinkavanje" utvrđeno je da naslov i sadržaj teksta ne odgovaraju istini. Naime, vozovi su od Vareša do Podlugova saobraćali do 2013. godine.

  • Ekonomija

  • 12. Dec. 2023  11. Jan. 2024

  • 0

Od četvrtka, 14. decembra, ponovo će do Vareša saobraćati voz, a razlog za to jeste skori početak eksploatacije mineralnih resursa u ovom dijelu Bosne i Hercegovine.

Voz će će saobraćati od Vareša do Podlugova, odnosno do luke Ploče. Vožnja od Vareša do Podlugova trajat će jedan sat, dok će do Ploča trajati osam sati. Do Ploča će sedmično saobraćati pet vozova.

Željeznička pruga od Vareša do Podlugova, koja je duga 24 kilometra. Čišćenje ove dionice pruge je ugovorno dodijeljeno britanskoj kompaniji Adriatic Metals koja će na području Vareša eksploatisati srebro, cink i olovo.

Poslije rata, na pruzi se obavljao teretni promet i saobraćali su turistički putnički vozovi do 19.08.2013. godine, kad je pruga zatvorena.

Ručno čišćenje je započelo 1. juna ove godine i završeno je za pet sedmica, a nakon toga je uslijedilo strojno čišćenje koje je trajalo četiri sedmice.

Adriatic Metals je 7. augusta Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine predao prugu radi tehničkog održavanja/obnove za koju su naveli da je još uvijek u toku zbog kašnjenja. Planirano je da ovi radovi budu završeni do kraja ovog mjeseca. Proizvedeni koncentrati ruda će se željeznicom prevoziti od Vareša do Ploča, a zatim prema ljevaonicama širom Evrope i dalje.

Vareška željeznica je izgrađena tokom austrougarske vladavine kao uskotračna pruga Bosanske željeznice (Bosnabahn). Njome su bili povezani Bosanski Brod, Doboj, Zavidovići, Zenica, Lašva, Podlugovi, Vogošća i Sarajevo. Bila je ključna za povezivanje s Varešom kao rudarskim centrom, tj. industrijskim postrojenjem za proizvodnju željeza.

Poslije Drugog svjetskog rata nastavila je s radom do kraja marta 1953., kada je zvanično obustavljena. Njenu ulogu je preuzela željeznička linija standardne širine Podlugovi - Droškovac (Vareš).

Kada je u pitanju investicija Adriatic Metalsa, riječ je među najvećim stranim investicijama u Bosni i Hercegovini. Ova kompanija je samo prošle godine investirala 254 miliona KM, što je 25 posto ukupnih stranih investicija u Bosni i Hercegovini. Početak proizvodnje je planiran za početak sljedeće godine. Očekuje se da će godišnje obrađivati 800.000 tona rude.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...