NADUTOST I ŽGARAVICA NESTAJU U TRENU: Otkrijte kako bez odlaska doktoru na najbolji način poboljšati rad i zdravlje crijeva…

Pred vama su ayurvedski savjeti za bolji rad i zdravlje crijeva

  • Zdravlje

  • 24. Jan. 2020  

  • 0

Topla voda (s dodatkom začina)


U ayurvedskom tekstu Charaka Samhita ističe se važnost pijenja tople vode više puta na dan kako bi se potaknulo čišćenje ame, odnosno nakupljenih toksina u organizmu.

Vodu pijte često u malim gutljajima, no nemojte je konzumirati uz obrok jer ona razrjeđuje probavnu kiselinu i tako tijekom obroka može omesti probavni proces.

Prema ayurvedi, kada topla voda dođe u doticaj s vašim jezikom, ona potiče metabolizam i probavni sustav, stoga je jako dobro pijuckati je tijekom dana što češće.

Također, pijenje tople vode uvelike ublažava osjećaj nadutosti, koji je često prisutan kod crijevnih oboljenja.

PRIPREMA

Kuhajte vodu 5-10 minuta pa je pohranite u zatvorenu termosicu. Konzumirajte je u manjim količinama svakih pola sata sve do 18 ili 19 sati.  

Za dodatni poticaj probavnom sustavu, u toplu vodu možete dodati i 1 žličicu sjemenki koromača, ¼ žličice kumina te ¼ žličice sjemenki korijandra i ostaviti ih da odstoje tijekom dana u termosici.

U toplu vodu možete iscijediti svježi limun te dodati 1 žlicu sirovog meda pa to piti svako jutro natašte. Limun obiluje vitaminom C, koji jača imunitet, a med će dodatno potaknuti vašu probavnu vatru.

Umjesto tople vode, za zdravija crijeva možete piti i domaću mlaćenicu ili pak sok od svježeg voća, poput jabuka i nara. 
 

Domaći jogurt i ostali probiotici


Prema ayurvedi, za zdravlje probavnog sustava i uravnoteženi crijevni mikrobiom poželjno je piti domaći jogurt s probioticima i napitak lassi – kombinaciju domaćeg, svježeg jogurta te začina kao što su đumbir, kumin i crni papar.

Industrijske mliječne proizvode svakako treba izbjegavati jer su u njima uništeni svi enzimi, što uvelike otežava apsorpciju laktoze, no domaći jogurt, koji je bogat probioticima i enzimima, itekako je koristan jer uravnotežuje vašu crijevnu mikrofloru.

Osim u domaćem jogurtu ili kefiru, probiotika ima i u drugim namirnicama kao što su kiseli kupus, miso i tempeh.


Svježi bosiljak, klinčić i korijandar


Patite li od žgaravice ili refluksa, žvačite list-dva bosiljka, malo klinčića ili zrno korijandra.

Žvakanjem tih superzdravih začina potaknut ćete stvaranje sline u ustima te balansirati želučanu kiselinu.


Čaj od đumbira i anisa


Đumbir već odavno slovi kao jedan od najzdravijih začina.

Imate li bio kakvih crijevnih problema, pripremajte si redovito čaj od svježeg đumbira, koji obiluje antioksidansima te izvrsno potiče probavu, a odlično pomaže i kod proljeva.

Osim probavnog sustava, đumbir će izvrsno zaštititi cijeli vaš organizam i osnažiti vaš imunitet (sjetite se da se veći dio imunosnog sustava nalazi upravo – u vašim crijevima). 
 

Recept za ublažavanje proljeva


U šalicu i pol vode naribajte komadić svježeg đumbira. Kratko prokuhajte s dodatkom nekoliko sjemenki anisa.

Maknite s vatre te dodajte prstohvat kurkume u prahu. Ostavite da malo odstoji, procijedite pa popijte.

Kod loše probave i zatvora stolice, ayurveda preporučuje povrtna variva i kuhana jela s dodatkom đumbira, crnog papra i cimeta te savjetuje izbjegavanje mliječnih proizvoda i sirovog povrća.

Kod žgaravice i upalnih stanja, trebalo bi izbjegavati češnjak i luk jer oni mogu dodatno pogoršati stanje.

Protuupalne biljke koje pomažu crijevima:

đumbir i kurkuma

anis, koromač, kumin

indijska amla

(SB / AZV)

loading...

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...