DUG OD SKORO 350 MILIONA KM: Grasu spasa nema, ali propasti neće

Grupa radnika, članova JOB-a i Sindikata vozača pita se zašto niko ne reaguje na pljačku i kome je u interesu vansistemsko funkcionisanje Grasa.

  • Ekonomija

  • 27. Jul. 2020  27. Jul. 2020

  • 0

Kada je krajem januara sada već daleke 2006. jedan od radnika KJKP Gras izrevoltiran kriminalnim radnjama u ovom preduzeću novinarima govorio o metlama koje Gras plaća 20 KM, a čija je realna cijena bila 2,5 KM ili dijelovima za minibuse koji su koštali 20 KM, a koje su grasovci plaćali 60 KM, malo ko je mogao naslutiti razmjere pljačke koja će se dešavati u ovom kantonalnom preduzeću sve do danas. Tada su radnici Grasa tražili da sa mjesta direktora ode Ibrahim Jusufranić, koji je u Grasu vedrio i oblačio 17 godina i iza kojeg su, kako se kasnije utvrdilo, ostali dugovi od 25,2 miliona KM, piše Oslobođenje.

Beskonačno klupko

Četrnaest godina kasnije dugovanja Grasa narasla su na skoro 350 miliona KM. Teško je nabrojati štrajkove radnika, obustave saobraćaja, direktore, v. d. direktore, ministre u Vladi KS-a, premijere, članove nadzornih odbora koji su kako su dolazili i odlazili kao papagaji ponavljali jedno - Gras se mora stabilizovati ili Gras nam je prioritet, Gras ovo, Gras ono. Usvojene zaključke Skupštine KS-a, kojih je bilo nekoliko stotina i koji su kao bili obavezujući, nema smisla ni spominjati. Klupko koje se 2006. zakotrljalo nije se​ raspetljalo do danas pa grupa radnika Grasa, članova JOB-a i Sindikata vozača pita se zašto niko ne reaguje na pljačku i kome je u interesu 15-godišnje vansistemsko i izvaninstitucionalno funkcionisanje Grasa.

 Nama nije jasno kome je bio interes terorisati građane ucjenama i arogancijom te višestrukim i višednevnim štrajkovima. Ko vrši kontinuirano nipodaštavanje najvrednijih i najsposobnijih kadrova Grasa? Kog su zanimanja i stepena stručne spreme šefovi pogona održavanja autobuskog i minibuskog saobraćaja te šef kontrole naplate? Na čiji prijedlog su ova mjesta popunjena i da li je slučajnost da su data sindikalnim povjerenicima? Da li će iko reagovati i provjeriti sa Tužilaštvom KS-a koje je 2016. formiralo krivični predmet vezan za nabavku 10 autobusa kada je direktor bio Avdo Vatrić, pitaju se, između ostalog, radnici Grasa. Kažu da su ova i brojna druga pitanja uputili aktuelnom sazivu Vlade KS-a, ali do sada odgovor nisu dobili.
Problemi se, kako ističu, gomilaju i guraju pod tepih.

- Umjesto da počne sanacija tramvajske pruge i nabavka vozila, sada je prioritet zatvaranje tramvajskih stajališta, što će koštati 13 miliona KM. Za vrijeme koronavirusa, kada nije funkcionisao gradski saobraćaj, isplaćene su izdašne stimulacije te naknade za bolest radnicima brz ikakvih kriterija, kao i blagajničke isplate za fiktivne putne naloge i gorivo zaposlenicima. Da li će iko za to odgovarati? Znaju li u Vladi o kontinuiranim nezakonitostima u vezi s friziranim izvještajima finansijskog poslovanja preduzeća? Da li Vlada zna i hoće li šta poduzeti zbog drskih ponavljanja imenovanja u upravljačke strukture osoba koje su direktno odgovorne za korupciju i kriminal? Kojim pravnim aktom su ukinute pozicije izvršnih direktora za tehniku i upravljanje saobraćajem? Da li je slučajnost da je trenutna popunjenost uprave 17 posto te da je zastupljenost visoke stručne spreme ispod 5 posto, pitaju nezadovoljni radnici.

Dokaz da Gras iz dana u dan tone u još veći glib je i podatak da održava sve manje linija i da je ta brojka od 2013. sve pogubnija za ovo preduzeće. Radnicima nije jasno ni po kojim sposobnostima i rezultatima je Almir Ahmetspahić doveden u upravu Grasa 2014, a nedavno i za v. d. direktora, osim, kako kažu, devastiranja ZOI 84 u kojem je ranije radio.
- Zašto je Avdo Vatrić jedini ostao u upravi bez dodatnih pet izvršnih direktora? Koja je to politika i čiji je to interes? Neka nam neko odgovori zašto su poništena dva posljednja konkursa za generalnog direktora Grasa? Ko dopušta i ko je zaštitnik prijetnji i ucjena pojedinih predstavnika dobavljača? Iste firme imaju neprikosnoven prioritet plaćanja faktura i u pravilu se za njih prilagođavaju svi tenderi. Da li znate da je krajem februara 2020. direktor Grasa sklopio okvirni sporazum za nabavku dijelova za trolejbuse vrijedan više od 350.000 KM i to bez saglasnosti Nadzornog odbora? Dijelovi su dovezeni u Gras 13. marta. S ciljem prikrivanja kriminala u jeku pandemije na desetine radnika je angažovano na premještanju spornih dijelova iz remize u depo trolejbusa gdje ih je danima komisija razvrstavala i popisivala jer ne odgovaraju listi tenderske specifikacije, kažu radnici.

Igrači iz sjene

Kako ističu, problem je i što za višemilionske investicije ne postoje elaborati opravdanosti niti postoji strategija razvoja, a ni regulatorno-zakonski okvir za investicione projekte vrijedne desetine miliona KM.
- Mi ne znamo ni kolika je plata članova uprave Grasa i da li veća plata proističe iz veće devastacije i gubitaka Grasa. Kako je moguće da se pojedinim dobavljačima u roku jednog dana po prispijeću fakture uplate sredstva bez obzira na činjenicu da Gras 10 godina duguje desetine miliona KM državi za PDV i stotine miliona poreza državi i radnicima za doprinose? Tražimo da se konačno utvrdi ko preko Sindikata iz sjene upravlja Grasom već 15 godina rušeći preduzeće bez odgovornosti, poručuju radnici.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...