MINISTAR KALEM OTKRIO: 21 radnik GRAS-a zaražen koronavirusom

Ministar Kalem odgovorio je i na mnoga druga pitanja te naveo kako je pokrenuto mnogo dobrih stvari što se tiče Prve transverzale.

  • Vijesti

  • 29. Jul. 2020  29. Jul. 2020

  • 0

Adi Kalem, ministar za saobraćaj u Vladi KS, bio je gost emisije "Dobar dan BiH" Hayat TV-a.

Ono što građane sigurno najviše zanima jeste gradnja Prve transverzale, u kojoj je fazi gradnja trenutno?

- Mi smo pokrenuli mnogo dobrih stvari što se tiče Prve transverzale. Prva transverzala je nulti prioritet ove Vlade KS, pored Južne longitudinale i svih ostalih saobraćajnica koje su od vitalnog značaja za KS. Između ostalog, mi smo pokrenuli javnu nabavku za izbor izvođača radova na prvoj dionici Prve transverzale i taj postupak je pri kraju. Trenutno je evaluacija ponuda. S obzirom na to da gradimo jedan dio Prve transverzale, radovi su u toku. Otkočili smo procese koji su čekali po šest mjeseci. Dolazim sa sastanka gdje smo razgovarali o raspisivanju nabavke za tunel Kobilja Glava. Dosta dobrih stvari nas očekuje. Koliko imam informacije od direktora Direkcije za puteve KS, vogošćanski dio je, s obzirom na to da smo raspisali nabavku za projektovanje glavnog i idejnog projekta gasovodne mreže, pri kraju. Vraćeno je iz Ureda za žalbe tako da i tu očekujem izbor izvođača radova koji će nam napraviti kvalitetan projekt s "BH-Gasom".   

Zajedno s kantonalnim premijerom, poručili ste kako niste zadovoljni rješavanjem imovinskopravnih odnosa na trasi Prve transverzale te da se moraju mnogo hrabrije koristiti svi zakonski mehanizmi. Šta znači “mnogo hrabrije” i koji su to zakonski mehanizmi koji bi se morali hrabrije koristiti?

- Nova Vlada je unijela novi duh u samu građevinsku operativu i gradnju saobraćajnica u KS. Naravno, postoje zakonski mehanizmi, instrumenti koji se mogu iskoristiti. Između ostalog, upoznati smo da je iskazan javni interes za ovu saobraćajnicu. Pa, zašto, onda, ne iskoristiti taj interes i ubrzati i biti puno proaktivniji u smislu rješavanja imovinskopravnih odnosa? 

Zašto se do sada ti mehanizmi nisu koristili? Da li nije bilo interesa da se gradi ova saobraćajnica. Čiji interes?

- Vjerujte ne znam. To trebate pitati prethodne vlasti.

Znamo da je u nadležnosti Općine Centar, ali kada će se nastaviti rušenje objekata na dionici ulice Halida Kajtaza?

- Sve do sada smo uraditi u saradnji sa Zavodom za izgradnju i Općinom Centar i jedan dio pripada Općini Novo Sarajevo. Zavod za izgradnju rješava sporazumom, a što ne može sporazumom, rješava općina, koja ide u eksproprijaciju.

Mjesecima se povlači problem u vezi sa zemljištem koje koristi kompanija "Penny plus", kada će se riješiti taj problem?

- Već smo počeli razgovore sa "Pennyem". Ono što smo čuli iz te firme je da se s njima nikada nije razgovaralo o ovoj temi detaljno. Otvorili smo nove procese. Zakazali smo nove sastanke da ubrzamo proces eksproprijacije. Svi znaju da je ta lokacija 1/1 na "Pennyu", 23.000 km/2. Dostavili su dokaze, tu smo da razgovaramo. Nama je u interesu da što prije riješimo taj problem.

Kada će kompletna dionica Prve transverzale biti gotova? Kada će se njom moći građani provozati?

- Ja se nadam za četiri-pet godina, uvođenjem kompletne građevinske operative u ovaj projekt.

Kako ste i najavili, u Sarajevo dolaze novi tramvaji, njih 15. O kakvim je tramvajima riječ i kada bi trebali stići te biti pušteni u funkciju?

- To su novi tramvaji, čija je vrijednost 30 miliona eura, koji se finansiraju iz kreditnih sredstava EBRD-a i EIB-a. Oni su niskopodni, dužine 27-33 metara, sa svim informacionim tehnologijama. Ti tramvaji će poboljšati uslove putovanja građana KS. Raspisali smo pretkvalifikaciju. Već imamo 17 interesenata. Očekujemo ubrzo zatvaranje tog ciklusa i raspisivanje tendera za dobavljača. Ono što je bitno istaknuti jeste da je rok isporuke dvije godine.

Najavljena je izmjena Zakona o javnom gradskom prijevozu putnika, šta će te izmjene podrazumijevati, šta će taj zakon promijeniti?

- Bit će jasno definisano kako će se ponašati operateri u javnom gradskom prijevozu. Zakon je u doradi i nadam se da ćemo ga do kraja godine spustiti u Skupštinu KS na usvajanje.

Nezvanična informacija je da je, navodno, mnogo radnika GRAS-a zaraženo koronavirusom. Jesu li te informacije tačne?

- Prema mojim informacijama, 21 radnik GRAS-a zaražen je koronavirusom.

Koliko GRAS ima zaposlenih? Ono što je izazvalo negodovanje u javnosti svakako je poskupljenje cijene GRAS-ove karte za nezaposlene osobe, kazali ste da ćete subvencionirati kupovinu tih karata, kada građani to mogu očekivati? Kazali ste i da trenutno nema novca za tu subvenciju, kada će biti i na koji način planirate ovo provesti?

- Tada nije bilo novca, ali u saradnji sa Ministarstvom za socijalnu politiku, iznašli smo sredstva. U fazi je procedura da bi to bilo odobreno. Na teret korisnika će biti da plate 20 KM.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...