NASA OTKRILA PLANOVE: Američka svemirska agencija u operacijama na Marsu koristit će…

• 22. Jan. 2021  22. Jan. 2021

NASA trenira umjetnu inteligenciju (AI) za otkrivanje novih kratera na Marsu. Novi algoritam već je otkrio desetke marsovskih kratera, prenosi "The Wired".

Krajem prošle godine, istraživači iz NASA-e prvi put su pokrenuli ovaj način pregledavanja planeta u Sunčevom sistemu. Naučnici već duži niz godina imaju provjerenu metodu za određivanje starosti kratera, ali problem im stvara njihovo pronalaženje. Pročešljavanje slikovnih podataka planeta Marsa dosadan je posao koji zahtjeva puno vremena pa je veliko olakšanje za ljude prepustiti to računarima.

„Iz naučne perspektive, to je uzbudljivo zbog povećanja znanja o novim značajkama planeta“, rekla je Kiri Wagstaff, informatičarka iz NASA-inog Laboratorija za mlazni pogon. Dodala je da su podaci bili tamo sve ovo vrijeme, ali da ih samo nisu uspjeli vidjeti. U sistem su prvo pohranili više od 7.000 fotografija Marsa, neke su pokazivale već otkrivene kratere, a na nekima uopće nije bilo kratera. Nakon što je algoritam istreniran za otkrivanje kratera, Wagstaff i njezin tim učitali su ga na superračunar u laboratoriju te su mu zadali da prolazi kroz više od 112.000 slika koje je uslikao Mars Reconnaissance Orbiter.

„Koristili smo prilično standardnu konvolucijsku mrežu za analizu podataka o slici“, objašnjava Wagstaff ističući kako im predstavlja problem mogućnost primjene u većim razmjerima. Wagstaff i njen tim očekuju da će u budućnosti svemirske letjelice poput Mars Reconnaissance Orbitera same procesirati podatke umjesto slanja računarima na Zemlji.