HRVATSKI ANALITIČAR OTKRIVA: Šta baza "Wizz Aira" znači za Sarajevo i koliki je to gubitak za Banju Luku i Tuzlu

"Wizz Air" otvara 41. bazu u Sarajevu, gdje će bazirati jedan A320. Od 20. maja će krenuti sa čak devet novih linija u sedam zemalja i 21 sedmičnim letom.

  • Ekonomija

  • 04. Feb. 2021  04. Feb. 2021

  • 0

"Dolazak "Wizz Aira" je produkt subvencija koje je Aerodrom Sarajevo najavio kroz javni poziv. Javni poziv je tražio baziranje dva aviona, što sam napisao da nije realno i da se sigurno neće desiti u samom početku operiranja. Sada je jasno da su autori poziva i sami uvidjeli koji je to nonsens i pristali na smanjenje, tj. baziranje jednog aviona sa 23 leta", piše u svojoj kolumni na portalu Zamaaero zagrebački analitičar Alen Šćuric.

Uz to federalna vlast je suspendirala putničku taksu od 10 eura za „razvoj zračnog prometa” koja se naplaćuje od 2005. Ova taksa je bila vrlo demotivirajuća po kompanije, posebno "Wizz Air". Federalna vlast je Sarajevu omogućila i dodatna sredstva za finansiranje subvencije, jer se odrekla dobiti aerodroma u idućih 10 godina.

Ova baza u prvom redu će utjecati na tuzlansku bazu, smatra Šćuric.

U Tuzli "Wizz Air" je operirao sa 2 aviona te je u ljeto 2018. imao 45 sedmičnih letova. Nakon toga "Wizz Air" je počeo smanjivati broj letova i linija. Baza u Sarajevu svakako je ozbiljna konkurencija Tuzli. "Wizz Air" je poznat po tome da ima niz baza koje su udaljene stotinjak kilometara. Inače je politika "IndigoPartnersa" da putnik ima linije s aerodroma udaljenih najviše 150 kilometara. Sarajevo i Tuzla su udaljeni samo 110 km, no za ovaj put potrebno je bar dva sata po vrlo lošoj cesti. Stoga ne treba dvojiti da će uz Sarajevo opstati i tuzlanska baza.

Ko je najveći gubitnik

No, da će sada "Wizz Air" razvijati neusporedivo perspektivniju bazu u Sarajevu, to je jasno, a da će Tuzla od sada nadalje, dugi niz godina stagnirati i to je jasno. Osim ako Tuzla ne iznađe ogromna sredstva novca koji će finansijski anulirati sarajevske prednosti i potencijale. A to će se vrlo teško desiti, jer Tuzla i sada teško servisira obaveze prema "Wizz Airu".

I Banja Luka će imati negativne posljedice baze "Wizz Aira" u Sarajevu, koji će zasigurno privući dobar dio potencijalnih putnika. Jasno da je "Ryanair" velika prednost za Banju Luku, no "Wizz Air" nudi atraktivne letove i niske cijene. Aerodromi su udaljeni 237 kilometara, od čega je više od pola autoputom (od Banje Luke do Doboja i od Zenice do Sarajeva), pa se i ovaj put može preći u dva do tri sata. "Wizz Air" u Sarajevu će u prvom redu privući putnike između Banje Luke i Sarajeva (Doboj, Tešanj, Zavidovići, Žepće, Jajce, Donji Vakuf, Bugojno, Travnik) koji su do sada gravitirali Banjoj Luci, ali i putnike iz Banje Luke.

No, najveći gubitnik svakako će biti Mostar. Mostar je imao ogromnu šansu pridobiti "Wizz Air". To bi bilo i logično, da je "Wizz Air" imao dvije baze u Tuzli i Mostaru, zbog udaljenosti i potencijala. No, nakon otvaranja baze u Sarajevu, šansa za mostarsku bazu je istinski minimalna (aerodromi su udaljeni svega 131 km). Kako je "Eurowings" potpuno srezan od strane "Lufthanse", on više nije perspektivan za Mostar pa je Mostaru ostalo da pridobije "Ryanair" uz Banju Luku. "Wizz Air" će privući ogroman broj putnika iz Mostara, a uzmemo li u obzir da je "Wizz Air" odlučio operirati i šest linija iz Mostaru bliskog Splita, jasno je da se ovaj aerodrom našao između dva jaka igrača i da su mu potencijali i bitno manji nego prije.

"FlyBosnia" je ovime izgubila i zadnju šansu za uspjeh. "Wizz Air" operira London Luton i Paris, obje linije koje je planirala operirati "FlyBosnia". Stoga ova kompanije više nema ni minimalne perspektive za preživljavanje, a sada je i jasno zašto se politika sarajevskog aerodroma toliko promijenila prema "FlyBosniji" i zašto je kompanije doslovce neželjena u Sarajevu. Sarajevo je odlučilo raditi s daleko boljim partnerom, a "FlyBosnia" pritom samo smeta.

No, "Wizz Airovi" letovi će biti i direktan udarac na "Air Serbiju" i "Croatia Airlines", koji će sada imati bitno manje konektiranih putnika. Linije za London, Paris, Memmingen (Minhen), Copenhagen, Eindhoven (Amsterdam) i Bruxelles direktna su konkurencija konekcijama "Croatije" i "Air Serbije", koje su akumulirale velik broj putnika, dok je linija za Dortmund konkurencija i "Air Serbijinoj" liniji za Dusseldorf. Sada ostaje upitna perspektiva letova Sarajevo - Beograd i Sarajevo - Zagreb te broj frekvencija na ovim linijama.

Za očekivati je da će "Wizz Air" u roku dvije, najviše tri godine u Sarajevu bazirati i drugi avion te kasnije i treći.

U vrlo skoroj budućnosti je za očekivati povećanje linija i frekvencije te uvođenje letova u prvom redu za Abu Dhabi, Stockholm Skavistu, Malmo i Milan Malpensu, a kasnije i za Berlin, Hahn ili Cologne, Nuremberg i Rim Ciampino.

Uskoro i deseta linija

"Wizz" će po dva puta sedmično letjeti za London Luton (ponedjeljak i petak od 21. maja), Paris Beauvais (utorak i subota od 22. maja), Bruxelles (ponedjeljak i petak od 21. maja), Eindhoven (srijeda i nedjelja od 23. maja), Memmingen (četvrtak i subota, od 20. maja), Gothenburg (srijeda i nedjelja od 23. maja) te tri puta sedmično za Dortmund (utorak, četvrtak, subota od 20. maja), Basel (ponedjeljak, srijeda, petak od 21. maja) i Copenhagen (utorak, četvrtak, subota od 20. maja). Uz to, očekuje se i obnova linije za Budimpeštu, čime će "Wizz" operirati 10 linija sa 23 sedmična polaska.

Kompanije je ponudila više od 250.000 sjedala na letovima, a isto će akumulirati u Sarajevu oko 200.000 putnika.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...