OPASNO SE ZAKUHALO: Milijarder Elon Musk preko noći stvorio „ubicu“ Facebooka, mrežu koja vrijedi milijardu dolara iako još...

Elon Musk opet je uzburkao duhove.

  • Ekonomija

  • 17. Feb. 2021  17. Feb. 2021

  • 2

Donedavno relativno nepoznata aplikacija koja pretendira da bude nova globalna hit društvena mreža, eksplodirala je u broju korisnika i vrijednosti nakon što se Musk pojavio na njoj pa trenutno, pišu svjetski mediji, vrijedi više od milijardu dolara, iako je tehnički još u beta fazi i nije dostupna širokoj masi.

Riječ je o aplikaciji koja sve karte stavlja na - zvuk. Bilo je, zapravo, pitanje vremena kad će se pojaviti društvena mreža koja će se pokušati profilirati drugačije od Instagrama, TikToka, Facebooka i Twittera koji su primarno tekstualne, foto i videomreže pa se Clubhouse tako opisuje kao kombinacija radiostanice, konferencijskog poziva, audiochata i live podcasta.

Dakle, nema fotografija, nema videolinka, korisnici se uključe u kanal po izboru (Clubhouse to zove sobom) i uživo slušaju nekoga ko priča ili razgovaraju s njime, a trik je da se sve odvija uživo, što znači da ne postoji naknadno preslušavanje konverzacije niti se kroz aplikaciju može snimiti.

Trik je u sljedećem: da biste pristupili Clubhouseu, neko vas mora pozvati u njega. Aplikaciju ne možete samo skinuti i logirati se u nju nego joj pristupate s pozivnicom nekoga ko je već član, što cijeloj priči daje auru ekskluzivnosti.

Želja mase za ulaskom u Clubhouse nakon gostovanja Elona Muska toliko se povećala da se pozivnice prodaju preko Reditta, Craigslista, eBaya i Ali Expressa po cijenama koje trenutno prelaze 60 dolara.

Drugi je problem što je zasad aplikacija dostupna samo korisnicima iPhonea. Oni, ako u nju nisu pozvani, mogu je skinuti i upisati svoje ime na listu čekanja, dok korisnici Androida zasad mogu samo čekati da se i za njih omogući download.

Clubhouse su u martu 2020., na početku pandemije, osnovali Paul Davidson i Rohan Seth (bivši zaposlenik Googlea), poduzetnici iz Silicijske doline, a do maja su uspjeli skupiti tek nešto više od 1.500 korisnika. Vrijednost mreže dosad se procjenjivala na kakvih stotinjak miliona dolara.

A onda se na njoj u jednoj od soba pojavio Elon Musk, koji je moderirao intervju s Vladom Tenevom, šefom Robinhooda, platforme za trgovanje dionicama koja je nedavno bila u centru skandala oko GameStopa.

Njihov je razgovor izazvao takav interes da je prekoračen limit broja korisnika Clubhousea, koji je preko noći postao najvrući startup u SAD-u.

A Musk je već najavio novu bombu: želi na Clubhouseu intervjuirati Vladimira Putina, koji to nije odbio, već intenzivno razmišlja da će pristati.

Trenutno imaju dva miliona korisnika i brojne investitore, a to ih je dovelo do unicorn statusa - odnosno procijenjene vrijednosti od milijardu dolara, što ih stavlja u nivo kompanija poput AirBnba, Ubera ili SpaceX-a.

Prema izvještaju Reutersa, potražnja za pozivnicama je toliko velika da se prodaju i u Kini, i to preko Alibabine platforme Idle Fish.

Između ostalog, ljude je privukla ekskluzivnost, jer kako prenosi "Guardian", elitizam iz stvarnog života i jagma za članstvom u prestižnim yacht ili country klubovima prelila se u virtuelni svijet i na društvene mreže.

A Clubhouse to pametno koristi. Naime, među postojećim članovima, piše "Financial Times", prevladavaju osnivači tehnoloških kompanija i ulagači, koji nisu tipični korisnici društvenih mreža, naprimjer TikToka kojim dominiraju i pretežno se za zabavu koriste tinejdžeri.

Osim Muska, na Clubhouseu se nedavno pojavio i osnivač Facebooka Mark Zuckerberg, a Musk je već najavio novi dolazak, i to zajedno s reperom Kanyeom Westom, kontroverznom zvijezdom, i suprugom Kim Kardashian.

Elon Musk, 49-godišnji vlasnik Tesle i Space X-a, inače, nije prvi celebrity koji je stvorio ili uništio neku društvenu mrežu. FT podsjeća na Snapchat i slučaj Kylie Jenner, sestre Kim Kardashian, koja je od te društvene mreže trebala stvoriti "ubicu Facebooka", kako se danas odmila zove i Clubhouse. Njezino pojavljivanje na Snapchatu stvorilo je toliku pomutnju da su se na platformu počele seliti i brojne američke slavne osobe, ali onda je jedan njezin status gotovo uništio Snapchat.

Nova mreža dodanu vrijednost ima i zbog popularnosti u Kini. Naime, Clubhouse je nekoliko mjeseci bio dostupan uprkos svim zabranama i kontroli i tek je 8. februara blokiran u toj zemlji. U međuvremenu, na Clubhouseu su se pojavili brojni kineski tech investitori, ulagači, programeri i inžinjeri i slobodno razglabali o temama koje su u Kini, inače, zabranjene.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...