Šareni svijet
PROMJENA NA VRHU: Američki milijarder Elon Musk više nije najbogatiji čovjek na svijetu...
05. Mar. 20240
Elon Musk opet je uzburkao duhove.
Ekonomija
17. Feb. 2021 17. Feb. 2021
2
Donedavno relativno nepoznata aplikacija koja pretendira da bude nova globalna hit društvena mreža, eksplodirala je u broju korisnika i vrijednosti nakon što se Musk pojavio na njoj pa trenutno, pišu svjetski mediji, vrijedi više od milijardu dolara, iako je tehnički još u beta fazi i nije dostupna širokoj masi.
Riječ je o aplikaciji koja sve karte stavlja na - zvuk. Bilo je, zapravo, pitanje vremena kad će se pojaviti društvena mreža koja će se pokušati profilirati drugačije od Instagrama, TikToka, Facebooka i Twittera koji su primarno tekstualne, foto i videomreže pa se Clubhouse tako opisuje kao kombinacija radiostanice, konferencijskog poziva, audiochata i live podcasta.
Dakle, nema fotografija, nema videolinka, korisnici se uključe u kanal po izboru (Clubhouse to zove sobom) i uživo slušaju nekoga ko priča ili razgovaraju s njime, a trik je da se sve odvija uživo, što znači da ne postoji naknadno preslušavanje konverzacije niti se kroz aplikaciju može snimiti.
Trik je u sljedećem: da biste pristupili Clubhouseu, neko vas mora pozvati u njega. Aplikaciju ne možete samo skinuti i logirati se u nju nego joj pristupate s pozivnicom nekoga ko je već član, što cijeloj priči daje auru ekskluzivnosti.
Želja mase za ulaskom u Clubhouse nakon gostovanja Elona Muska toliko se povećala da se pozivnice prodaju preko Reditta, Craigslista, eBaya i Ali Expressa po cijenama koje trenutno prelaze 60 dolara.
Drugi je problem što je zasad aplikacija dostupna samo korisnicima iPhonea. Oni, ako u nju nisu pozvani, mogu je skinuti i upisati svoje ime na listu čekanja, dok korisnici Androida zasad mogu samo čekati da se i za njih omogući download.
Clubhouse su u martu 2020., na početku pandemije, osnovali Paul Davidson i Rohan Seth (bivši zaposlenik Googlea), poduzetnici iz Silicijske doline, a do maja su uspjeli skupiti tek nešto više od 1.500 korisnika. Vrijednost mreže dosad se procjenjivala na kakvih stotinjak miliona dolara.
A onda se na njoj u jednoj od soba pojavio Elon Musk, koji je moderirao intervju s Vladom Tenevom, šefom Robinhooda, platforme za trgovanje dionicama koja je nedavno bila u centru skandala oko GameStopa.
Njihov je razgovor izazvao takav interes da je prekoračen limit broja korisnika Clubhousea, koji je preko noći postao najvrući startup u SAD-u.
A Musk je već najavio novu bombu: želi na Clubhouseu intervjuirati Vladimira Putina, koji to nije odbio, već intenzivno razmišlja da će pristati.
Trenutno imaju dva miliona korisnika i brojne investitore, a to ih je dovelo do unicorn statusa - odnosno procijenjene vrijednosti od milijardu dolara, što ih stavlja u nivo kompanija poput AirBnba, Ubera ili SpaceX-a.
Prema izvještaju Reutersa, potražnja za pozivnicama je toliko velika da se prodaju i u Kini, i to preko Alibabine platforme Idle Fish.
Između ostalog, ljude je privukla ekskluzivnost, jer kako prenosi "Guardian", elitizam iz stvarnog života i jagma za članstvom u prestižnim yacht ili country klubovima prelila se u virtuelni svijet i na društvene mreže.
A Clubhouse to pametno koristi. Naime, među postojećim članovima, piše "Financial Times", prevladavaju osnivači tehnoloških kompanija i ulagači, koji nisu tipični korisnici društvenih mreža, naprimjer TikToka kojim dominiraju i pretežno se za zabavu koriste tinejdžeri.
Osim Muska, na Clubhouseu se nedavno pojavio i osnivač Facebooka Mark Zuckerberg, a Musk je već najavio novi dolazak, i to zajedno s reperom Kanyeom Westom, kontroverznom zvijezdom, i suprugom Kim Kardashian.
Elon Musk, 49-godišnji vlasnik Tesle i Space X-a, inače, nije prvi celebrity koji je stvorio ili uništio neku društvenu mrežu. FT podsjeća na Snapchat i slučaj Kylie Jenner, sestre Kim Kardashian, koja je od te društvene mreže trebala stvoriti "ubicu Facebooka", kako se danas odmila zove i Clubhouse. Njezino pojavljivanje na Snapchatu stvorilo je toliku pomutnju da su se na platformu počele seliti i brojne američke slavne osobe, ali onda je jedan njezin status gotovo uništio Snapchat.
Nova mreža dodanu vrijednost ima i zbog popularnosti u Kini. Naime, Clubhouse je nekoliko mjeseci bio dostupan uprkos svim zabranama i kontroli i tek je 8. februara blokiran u toj zemlji. U međuvremenu, na Clubhouseu su se pojavili brojni kineski tech investitori, ulagači, programeri i inžinjeri i slobodno razglabali o temama koje su u Kini, inače, zabranjene.
Šareni svijet
PROMJENA NA VRHU: Američki milijarder Elon Musk više nije najbogatiji čovjek na svijetu...
05. Mar. 20240
HiTec
AMERIČKI MILIJARDER ELON MUSK: "Ugradili smo bežični čip u mozak čovjeka, cilj je..."
30. Jan. 20241
Mini market
ELON MUSK, ZMAJ OD ŠIPOVA: Pogledajte kako se obrukao "ugledni analitičar" i budući narodni poslanik" (VIDEO)
30. Dec. 20234
Šareni svijet
U SVEMIRU NESTALA NAJMOĆNIJA RAKETA U ISTORIJI: Evo zašto to za Muska nije loša vijest
18. Nov. 20230
Društvo
INFO IZ VODOVODA: Ove ulice u Sarajevu danas će ostati bez vode zbog radova na mreži
Prije 17 min0
Ekonomija
NIJE DOBRO: Ukupna industrijska proizvodnja u Federaciji BiH u odnosu na mjesec ranije, manja je za...
Prije 22 min0
Svijet
NEDVOSMISLENA PORUKA ŠEFA NATO-a: Kina mora prestati pomagati Rusiji ako želi dobre odnose sa Zapadom
Prije 22 min0
Hronika
ŠTA SE DOGAĐA U SRBIJI: Mjesec dana od nestanka djevojčice Danke Ilić, tijelu ni traga, a osumnjičeni...
Prije 26 min0
Ekonomija
LOVA DO KROVA: Raste poslovno carstvo Adnana Smailbegovića, broj zaposlenih porastao na...
24. Apr. 20240
Ekonomija
VELIKA NJEMAČKA INVESTICIJA U DODIKOVOM RODNOM KRAJU: Na otvaranje fabrike stigao politički vrh Republike Srpske... (FOTO)
23. Apr. 20241
Ekonomija
FINANSIJSKA DRAMA MANJEG BH. ENTITETA: Vladi RS fali 500 miliona KM, teško ide prodaja obveznica
Prije 20h2
Ekonomija
RADOVI NEĆE BITI PREKIDANI: Euro-Asfaltu 144 miliona KM za nastavak velikog projekta
Prije 22h1
trenutak ...
Komentari - Ukupno 2
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.