DOBRA DINAMIKA, ISKOPAN 1.741 METAR TUNELA HRANJEN: Dio buduće brze ceste...

"Radovi na probijanju tunela Hranjen, kao dijela buduće brze ceste Sarajevo - Goražde, teku planiranom dinamikom", istaknula je prilikom današnjeg obilaska predsjednica Odbora za praćenje realizacije ovog projekta i premijerka Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde Aida Obuća, s kojom su gradilište obišli i predstavnici JP "Autoceste FBiH", investitora ovog projekta.

  • Ekonomija

  • 09. Apr. 2021  09. Apr. 2021

  • 4

Naglašeno je da pandemija koronavirusa nije dovela u pitanje najvažniji infrastrukturni projekt u ovom dijelu BiH.

"Svakim danom smo sve bliže cilju i želim naglasiti da smo se, za razliku od ranije, kada smo hodali, danas prvi put ovdje na južnom portalu, do čela tunela vozili automobilima kako bismo uvidjeli napredak radova. Dosad je iskopano i podgrađeno 1.741 metar glavne tunelske cijevi i približno toliko servisne tunelske cijevi, što čini oko 32 posto, odnosno skoro trećinu ukupne dužine tunela", pojasnila je Obuća.

Naglasila je da Vlada FBiH od početka finansijski u potpunosti podržava izgradnju tunela te da su sredstva planirana i u  budžetu za 2021. godinu.

"Za realizaciju projekta planirano je 100 miliona KM, međutim, već je izvjesno da će taj iznos biti i veći, jer tokom radova dolazi do nepredviđenih okolnosti koje iziskuju dodatne troškove. Sa sjeverne strane je došlo do pojave podzemnih voda pa do potrebe novih geoloških istraživanja tako da sve to poskupljuje projekt, ali se to finansijski prati i najbitnije je da ćemo imati jednu kvalitetnu putnu komunikaciju, koja će povezivati dva kantona i dva grada", istaknula je ona.

Premijerka BPK Goražde dodala je da će upravo nepredviđene okolnosti utjecati i na prvobitni rok od 36 mjeseci, koliko je planirano za iskop tunelskih cijevi od uvođenja izvođača u posao.

"Očekujemo da će iz objektivnih razloga doći do eventualnog produženja roka izvođenja radova, ali sama činjenica da su angažovani i dodatni tunelski radnici iz Turske, njih 35, na realizaciji ovog projekta ohrabruje da to prekoračenje neće biti izrazito veliko. Zadovoljni smo što se intenzitet radova poboljšao na dnevnom nivou i umjesto ranijeg skromnog napredovanja od 2 m, sada je prosječni dnevni napredak u glavnoj tunelskoj cijevi 3,2 m – pri jednako teškim geološkim uslovima IV i V tunelske kategorije", precizirala je Obuća. 

Nakon radova na tunelu, izvršen je i obilazak lokaliteta na kojem se izvode geološko-istražna ispitivanja za potrebe glavnog projekta sjeverne zaobilaznice u dužini od 4,221 kilometar, a radove izvodi firma "Winner Project" d.o.o.

Tunel Hranjen, dužine 5,5 kilometara, najduži je cestovni tunel u BiH. Realizacijom ovog projekta udaljenost između glavnog grada BiH i Goražda sa sadašnjih 96 bit će skraćena na 56 kilometara.

(Hayat.ba)  

Komentari - Ukupno 4

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...