Ekonomija
IZ AUTOCESTA FBiH OBJASNILI: "Za tri godine Sarajevo će biti spojeno sa Savom, a za pet s dolinom Neretve"
21. Maj 20231
"Za Bosnu i Hercegovinu Koridor 5C donosi privrednu korist, brže, lakše i sigurnije putovanje, bolju trgovinu i povezanost unutar zemlje i susjedstva."
Ekonomija
20. Jul. 2021 21. Jul. 2021
3
Izgradnja Koridora 5C za Bosnu i Hercegovinu predstavlja jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata, a veliku podršku u realizaciji projekta daje i Evropska unija koja ima veoma značajnu ulogu kao partner bez kojeg bi se teško realizovale ove aktivnosti.
Koridor 5C za Bosnu i Hercegovinu predstavlja vezu s Evropom, ali i lakšu vezu i transport između sjevera i juga države. Višestruku korist imat će građani BiH i svi oni koji budu koristili autoput, ali i lokalno stanovništvo koje je kroz projekte prijateljskog okruženja nakon više od 20 godina dobilo adekvatne lokalne puteve, vodovode, društvene domove i drugo. Iz Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) su nam kazali da su sa svojim partnerima, Evropskom unijom te Evropskom investicionom bankom imali značajnu ulogu u projektu Koridora 5C.
"Završetak Koridora 5C je važan za privrednu granu zbog bolje povezanosti s regijom i susjedima u Evropi. EBRD na nekoliko načina daje podršku projektu, prvo sufinansiranjem projekta s ukupnim iznosom od 850 miliona eura iz EBRD-a do danas, drugo mobilizacijom bespovratnih sredstava za ulaganja iz investicijskog okvira EU za Zapadni Balkan, kao i organiziranje sufinansiranja iz komercijalnih kreditora te kao posljednja stavka institucionalnim jačanjem preduzeća autocesta i sektora prometa općenito", kazali su iz EBRD-a.
Pojasnili su da su posebno sretni što se Vlada obavezala dovršiti cijeli Koridor 5C do 2028. godine te da naporno sarađuju s dva preduzeća za autoceste kako bi proveli, razvili i dizajnirali preostale dionice koje su tehnički veoma izazovne.
Međutim, osim gradnje Koridora 5C, kroz projekte prijateljskih okruženja realizuju se i drugi projekti od izuzetne važnosti za lokalno stanovništvo. Iz EBRD-a su kazali da je njihov fokus na tome da lokalne zajednice budu informisane o razvoju projekta te da svojim uključivanjem u javne diskusije o trasi mogu pomoći projektu.
"Za Bosnu i Hercegovinu Koridor 5C donosi privrednu korist, brže, lakše i sigurnije putovanje, bolju trgovinu i povezanost unutar zemlje i susjedstva. Tokom perioda izgradnje bilo je i mnogo dodatnih građevinskih radova i zapošljavanja, uključujući mlade ljude koji su stekli veoma značajne vještine", kažu iz EBRD-a.
S druge strane, glasnogovornica Autocesta FBiH Narcisa Livnjak-Borić je kazala da je kroz projekte prijateljskog okruženja planirano da se na teritoriji Zenice sanira 63 kilometra cesta, da su to projekti koji se prvenstveno odnose na sanaciju lokalnih cesta koje izvođač koristi prilikom izvođenja radova na autocesti, izgradnju i rekonstrukciju komunalne infrastrukture mjesnih zajednica te izgradnju infrastrukture neophodne u izgradnji autoceste.
"Po okončanju radova na poddionici Klopče – Donja Gračanica radilo se na saniranju lokalnih saobraćajnica gdje je od planiranih 12 kilometara završeno 9 kilometara. U sklopu ugovora za izgradnju Donja Gračanica – Tunel Zenica u toku su radovi na izgradnji saobraćajnice na lijevoj strani rijeke Bosne u dužini od četiri kilometra, koja će imati veliki značaj za Zenicu. Radovi od petlje (naplatnog mjesta) u Donjoj Gračanici do priključka na M-17 te na mostu preko rijeke Bosne su završeni. Također, kroz izgradnju dionica Vranduk – Ponirak i Ponirak - Vraca potpisani su sporazumi o realizaciji projekata iz programa prijateljskog okruženja", izjavila je Livnjak-Borić.
Najznačajnija korist za lokalnu zajednicu kroz izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je izgradnja vodovodne mreže. Naime privode se kraju radovi na vodovodu za mještane naselja Ponirak, a u fazi projektovanja je izgradnja vodovoda za mještane naselja Hece. Kroz izgradnju poddionice Vranduk – Ponirak, u različitim fazama su radovi na asfaltiranju lokalnih puteva ukupne dužine 1.440 metara. U pripremi su i sporazumi kojima će se uvažiti zahtjevi mjesnih zajednica i za ostale dionice u izgradnji tunel Ivan, Tarčin – ulaz u tunel Ivan i Poprikuše – Nemila. Ovim sporazumima i ulaganjima u lokalnu zajednicu nastoje da izgradnjom autoceste utječu na poboljšanje kvaliteta života lokalnih zajednica kroz koje prolazi Koridor 5C.
"Do sada je izgrađeno 113 kilometra autoceste na Koridoru 5C kroz BiH (Svilaj – Odžak, Zenica sjever – Zenica jug, Zenica jug – Tarčin i Međugorje – Bijača). Izgradnja ovih dionica je finansirana putem kreditnog okvira zaključenog između Bosne I Hercegovine i međunarodnih finansijskih institucija, u prvom redu Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicijske banke (EIB), zatim OPEC Fonda za međunarodni razvoj – OFID, Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj – KFAED. Osim dionice Kakanj – Sarajevo sjever, koja je finansirana iz budžeta FBiH te poddionice Butila – Vlakovo, koja je finansirana iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH", dodaje Livnjak-Borić.
Ipak, najpovoljniji modeli finansiranja upravo su bili modeli EBRD-a i EIB-a, zbog čega je JP Autoceste FBiH bilo u prilici da aplicira na bespovratna sredstva EU.
"Do sada je službeno odobreno više od 144 miliona eura bespovratnih sredstava za izgradnju Koridora 5C u Federaciji BiH kroz devet aplikacija i to za dionice: Svilaj – Odžak, Putnikovo brdo – Medakovo, Poprikuše – Nemila, Ponirak – Vraca, tunel Zenica – Donja Gračanica, Tarčin – ulaz u tunel Ivan, tunel Ivan, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići", zaključila je Livnjak-Borić.
Iz EBRD-a na kraju su pojasnili da će u narednih 12 mjeseci potpisati još dva zajma za preostale dionice Koridora 5C, a da su u toku i savjetovanja za izgradnju dionice Mostar sjever - Mostar jug, a mnogi već dogovoreni ugovori počeli su se realizirati.
Ekonomija
IZ AUTOCESTA FBiH OBJASNILI: "Za tri godine Sarajevo će biti spojeno sa Savom, a za pet s dolinom Neretve"
21. Maj 20231
Ekonomija
JOŠ KRAĆE OD SAVE DO MORA: Projekt vrijedan 300 miliona maraka, pogledajte kako će izgledati dionica autoceste između Žepča i Maglaja na Koridoru 5C...
16. Maj 20230
Ekonomija
OD SARAJEVA DO MOSTARA ZA MANJE OD SAT VREMENA: Radovi na izgradnji najteže dionice na Koridoru 5C
07. Maj 20230
Ekonomija
TRASA POČINJE NAKON JUŽNOG PORTALA TUNELA IVAN: Priprema se izgradnja najteže dionice Ivan - Ovčari na koridoru Vc
20. Apr. 20230
Sport
SPEKTAKL U PRAGU: Odluka pala u 90. minuti, West Ham osvojio Konferencijsku ligu (VIDEO)
Prije 52 min0
Politika
ZA SAVJETNIKA U VLADI ZDK IMENOVAN MARIJAN JUKIĆ KOJI JE PRESUĐIVAO LOGORAŠIMA U ŽEPČU: Mihnet Turčinović ispričao kroz kakve golgote je prolazio (VIDEO)
Prije 59 min2
Hronika
HOROR NA SOKOCU: Pogledajte snimak ubistva člana automafije Miroslava Milinkovića (VIDEO)
Prije 1h0
Svijet
OVAKO DANAS IZGLEDA NEW YORK: Izdato upozorenje za 55 miliona ljudi (FOTO)
Prije 1h0
Ekonomija
ZATVORENE SVE RADNJE I BUTICI: Prva modna kuća u BiH ide u stečaj
Prije 13h2
Ekonomija
MILIONER IZ BOSNE ŠIRI BIZNIS: Nakon niza investicija, sada ulaže 50 miliona maraka u privatnu bolnicu…
05. Jun. 20231
Ekonomija
NOVA AKCIJA INSPEKCIJE: Zabranjen uvoz krompira u BiH zbog nedozvoljene količine pesticida
05. Jun. 20232
Ekonomija
SRAMNI BILANS ČOVIĆEVE DVODECENIJSKE VLASTI: Sarajevski kanton uplaćuje duplo više javnih prihoda nego svi kantoni s hrvatskom većinom zajedno!
06. Jun. 202338
trenutak ...
Komentari - Ukupno 3
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.