MINISTAR KULTURE I SPORTA KS SAMIR AVDIĆ O KRITICI MESS-A: „Ko je Haris Pašović i šta to mene treba da interesuje“

Od jedne dobronamjerne kritike koju je na račun MESS-a uputio priznati bh. reditelj došli smo do toga da je ta kritika ministru kulture i sporta KS nebitna „jer, ko je on da postavlja pitanja“

  • Kultura

  • 12. Okt. 2021  12. Okt. 2021

  • 1

Piše: Darko Omeragić 

„Ko je Haris Pašović i što to mene treba da interesuje“, upitao me ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo Samir Avdić (Narod i pravda) kada sam ga nazvao s pitanjem da prokomentariše tekst bh. reditelja Harisa Pašovića u kojem se kritički, ali dobronamjerno, osvrće na ovogodišnji program 61. Međunarodnog teatarskog festivala MESS.

„To što Vi Pašovića privatno znate, mene savršeno ne zanima“, zaključio je po svom slobodnom nahođenju ovaj put vrlo nervozni ministar pokušavajući što prije završiti razgovor o temi koja ga, kako kaže, ne zanima.

Kada ministar kulture i sporta ne zna, ili se hvali da ne zna ko je Haris Pašović, što je podjednako ozbiljan skandal kao kada Pašović ne bi znao ko je Samir Avdić. Kao proslavljeni košarkaš, a ne kao ministar Vlade Kantona. Ali, Pašoviću se to ne može desiti. 

Ne, ne znam ga privatno i ne zovem vas zato, ali kad već pitate, da i ja vas nešto pitam: Jesu li Ministarstvo kulture i sporta i MESS privatni pa da se o njima ne može razgovarati i kritički ih promatrati?“

„Ima li nešto da je MESS kriminalno učinio pa me zovete. I nije Pašović taj koji postavlja pitanja“, odlučio je ponovo skrenuti s teme Avdić, pa je postalo potpuno nemoguće razgovarati s ministrom o MESS-u.

No, na kraju je na trenutak popustio:

„Imamo javnu ustanovu koja se s tim bavi i pitajte direktora te javne ustanove u vezi teme“, rekao je Avdić „zaboravljajući“ da bi se to trebalo ticati upravo Ministarstva kulture i sporta KS-a koje je godišnje, sa nekoliko stotina hiljada KM, finansiralo djelovanje JU MESS.

Kao i da je kritika Harisa Pašovića sve samo ne nerelevantna, uzimajući u obzir reputaciju koju bh. reditelj ima ne samo u BiH, nego i mnogo šire. Na kraju krajeva, kratki pogled u prošlost će nam otkriti da je Haris Pašović u sklopu MESS-a 1993. organizirao prvi Sarajevo Film Festival, da je dobitnik brojnih priznanja, pa među njima i MESS-ovog Zlatnog lovorovog vijenca za najbolju režiju, pa mu samo taj manji dio njegove biografije daje za pravo da ima „nešto malo“ stručnije mišljenje o kvaliteti MESS-a od običnog svijeta koji tamo nešto piskara po društvenim mrežama.

A što smo, zapravo, nazvali ministra Avdića? Pašović je prije nekoliko dana na svom Facebook profilu prokomentarisao program ovogodišnjeg MESS-a u kojem spominje i Avdića, pa je, da ne prepričavamo, napisao sljedeće:

„MESS, VI MORA DA SE ŠALITE ?!”?

“UPRAVNI ODBOR Međunarodnog teatarskog festivala MESS Sarajevo - Vi mora da se šalite kad potvrđujete ovaj navodni program kao ozbiljan program međunarodnog festivala koji je nekada imao europsku reputaciju? Jer, da se ne šalite, kako biste mogli, u najvećoj rasijanosti, prihvatiti da polovinu programa čine predstave sa REDOVNOG REPERTOARA sarajevskih pozorišta, a da su njima još pridružene po jedna predstava iz Hrvatske i Srbije, jedan performans iz Francuske i jedna irska predstava zaostala iz programa od prije dvije godine?!? Uz sve to, predstave iz Hrvatske i Srbije su predstave čiji su autori prijatelji festivala, takoreći članovi festivalske porodice.

Vi morate da se šalite, kad potvrđujete da direktor festivala bude ujedno i umjetnički selektor festivala, što je protiv Statuta MESS-a, a on nema umjetničke kvalifikacije za taj posao.

PREMIJER FORTO, MINISTAR KULTURE AVDIĆ I DINO KONAKOVIĆ - Vi morate da se šalite kad prihvatate da „program“ Međunarodnog teatarskog festivala MESS bude daleko ispod nivoa programa lokalnih festivala, npr. Susreta BH pozorišta u Brčkom; i kad prihvatate da MESS nema gotovo nikakav odjek čak ni u sarajevskoj javnosti, a o državnoj, regionalnoj i međunarodnoj da i ne govorimo.

SKUPŠTINA KANTONA SARAJEVO - Vi morate da se šalite kad smatrate da je opravdano da za dvije godine budžetska kulturna institucija sa stalno zaposlenim "proizvede" "program" sastavljen od predstava sa redovnog repertoara sarajevskih pozorišta”.

KREŠEVLJAKOVIĆ ZADOVOLJAN MESS-om

Ako već premijer Forto i Elmedin Konaković nisu “u materiji” u vezi sa ovim Festivalaom, onda bi resorni ministar morao biti, bez obzira na to što se u prošlosti bavio košarkom. Trebao bi ministar i znati i htjeti pričati o javnim ustanovama koje se finansiraju iz budžeta njegovog ministarstva, ali i biti svjestan da se nakon ovakvih skandaloznih izjava u drugim zemljama podnose ostavke.

Šta o svemu kažu Haris  Pašović i direktor MESS-a Nihad Kreševljaković?

Pašović nam je iz Beograda gdje režira predstavu „Gospođica Julija“ čija će premijera biti održana 29. oktobra na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum za „Slobodnu Bosnu“ odgovorio da više od onoga što je napisao nema reći i da sada o MESS-u trebaju nešto reći Nihad Kreševljaković, članovi Upravnog odbora MESS-a, ljudi koji su pravili program ovogodišnjeg MESS-a, ali i ministar Samir Avdić koji, također, treba znati je li MESS dobar ili nije.

„Ja dalje neću da se petljam u tu priču jer ne želim da ratujem ni s MESS-om niti sa bilo kim drugim“, rekao nam je Pašović.

Direktor MESS-a Nihad Kreševljaković za “Slobodnu Bosnu” je rekao:

“Ne slažem se s Pašovićevim komentarima, a i ne komentarišem privatna mišljenja po društvenim mrežama, Facebook mi nije relevantan. Ovogodišnji MESS je najavljen kao Festival u reduciranom izdanju. Mislim da je bio jako dobar i da se vodilo računa o svim mjerama. Mislim da smo imali neke fantastične trupe poput Decentre Jozefa Nađa, imali smo reditelje iz regije i BiH. Mislim da nije dobro za kulturnu scenu da se bavimo nekim statusima na društvenim mrežama i da je ovoodišnji Festival s obzirom na uvjete u kojima je održan bio jako uspješan. ”

Nihad Kreševljaković (Foto: N1)

KO JE NIHAD KREŠEVLJAKOVIĆ?

Perjanica nove bošnjačke kulturne elite 

Nihad Kreševljaković, po zanimanju historičar, je tako nastavio tradiciju svoga oca, Muhameda Kreševljakovića, ratnog gradonačelnika Sarajeva, i mnogo uglednijeg djeda Hamdije Kreševljakovića, jednog od najznačajnijih intelektualaca i historičara u Bosni i Hercegovini.

Prije rata je zajedno sa bratom-blizancem Seadom bio jedan od pokretača i urednika magazina VOX, na čijem je čelu bio Mahir Sokolija, današnji urednik u stranačkom magazinu SDA "STAV".

VOX  je osnovan kao glasilo omladinske organizacije, a kasnije je evoluirao u glasilo naglašenog bošnjačko-nacionalističkog profila. U ratu su se braća Kreševljakovići bavili amaterskim snimanjem dokumentarnih filmova od kojih su neki imali solidnu recepciju kod domaće i međunarodne publike i kritike.

Osobni afinitet za umjetnost braća Kreševljakoivć su nakon rata ispoljili kroz Udruženje građana "Videoart" koje se bavilo produkcijom dokumentarnih filmova sa patriotsko-nacionalnom tematikom, kao i promoviranjem kulture, umjetnosti, komunikacija.

Nihad Kreševljaković bio je direktor Sarajevskog ratnog teatra (SARTR), nakon čega se kao producent pridružio ekipi Dine Mustafića, direktora Javne ustanove MESS-Međunarodni teatarski festival. Za direktora ovog prestižnog pozorišnog festivala  došao je sredinom 2016. godine kada je zamijenio dugogodišnjeg direktora MESS-a reditelja Mustafića.

Nihad Kreševljaković nema nikakva formalna znanja, niti iskustva sa pozorišnom umjetnošću, na sličnom je nivou i njegov ugled unutar pozorišne i umjetničke zajednice, a njegov uspjeh u karijeri se povezuje sa porodičnim i ličnim vezama i statusom unutar vladajuće bošnjačke političke i kulturne nomenklature.

Istovremeno, njegov brat-blizanac Sead Kreševljaković, sa sličnim, dakle skromnim umjetničkim i estetskim referencama i reputacijom godinama obavlja funkciju šefa dokumentarnog programa na Al Jazeeri Balkans. Nije tajna da je glavni kadrovik u ime katarskih vlasnika bivši ratni logiostičar Hasan Čengić, pa je jasno da se na ključne pozicije na ovoj televiziji biraju samo provjereni kadrovi, sa provjerenim bošnjačkim backgroundom.

Dokumentarni program AJB raspolaže sa za bosanske prilike velikim budžetom (navodno preko milion dolara, što je više od godišnjeg budžeta Federalne fondacije za kinematografiju. Nije nevažno napomenuti da je Sead Kreševljaković radni kolega Dalije Hasanbegović, supruge Elmedina Konakovića, stranačkog šefa ministra Samira Avdića

Tako su braća Sead i Nihad Kreševljaković, vjerovatno trenutno najpoželjniji poslodavci u sferi filma i pozorišta umjetnosti.

(S. A.)

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...