Vijesti
AUTOPUT PREMA INDUSTRIJSKOM SRCU ZEMLJE: Pogledajte kako izgleda gradnja kolosalnog mosta prema Tešnju (FOTO+VIDEO)
23. Feb. 20240
Predviđena dužina autoputa iznosi 40,7 kilometara, a procijenjena vrijednost radova je 297 miliona eura.
Ekonomija
05. Nov. 2021 05. Nov. 2021
0
Ministarstvo saobraćaja i veza RS reagovalo je na tekst portala CAPITAL "Koncesija za autoput Banja Luka – Prijedor nema saglasnosti institucija RS“ tvrdeći da to nije tačno, ali ne dostavljajući dokaze o tome.
Naime, CAPITAL je objavio da ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor nikada nije dobio punosnažnu saglasnost Pravobranilaštva RS. Pravobranilaštvo je dalo pozitivno mišljenje, ali uslovno, ističući da se prije potpisivanja ugovora o koncesiji moraju ispuniti određeni uslovi.
"Ministarstvo finansija nikada nije dalo finansijsko mišljenje o tom projektu, prvo je to izbjegavao Zoran Tegeltija, a zatim i Zora Vidović, tako da uslovi Pravobranilaštva nikada nisu ispunjeni pa taj projekat nema pozitivno mišljenje, što otvara mogućnosti da ga neko ospori", naveo je izvor CAPITAL-a iz Vlade RS.
U Ministarstvu saobraćaja to demantuju.
"Povodom netačnih navoda pojedinih medija koji su 04.11.2021. godine objavili informaciju da 'Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor nikada nije dobio punosnažnu saglasnost Pravobranilaštva RS', kao ni mišljenje Ministarstva finansija, a koji se u tekstu pozivaju na anonimni izvor iz Vlade RS, u cilju istinitog i tačnog izvještavanja javnosti demantujemo ove navode i naglašavamo da su sva mišljenja neophodna za dalji tok realizacije projekta blagovremeno pribavljena“, navode u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.
Neimenujući CAPITAL, informacije koje su se pojavile u "pojedinim medijima", uoči svečanosti povodom početka gradnje autoputa, u Ministarstvu ocjenjuju zlonamjernim i netačnim.
Optužuju nas da nam je cilj opstrukcija tog velikog infrastrukturnog projekta.
Ponavljamo, mišljenje Pravobranilaštva je bilo uslovno, a mišljenje Ministarstva finansija na projekat nije bilo dato do početka ove sedmice.
Reagovanje Ministarstva je uslijedilo nakon objave našeg teksta, iako smo im prethodno uputili pitanja o navedenom autoputu, da li ima neophodnu dokumentaciju za početak gradnje i da li postoje određeni problemi u vezi sa projektom?
Na pitanja CAPITAL-a nisu odgovorili, ali su danas u reagovanju istakli da je u prethodnom periodu koncesionar izradio Idejni projekat, pribavio lokacijske uslove, završio procjenu uticaja na životnu sredinu i izradio Studiju izvodljivosti.
Ne odgovaraju da li postoje ekološke i građevinske dozvole i za koje faze projekta.
"Predviđena dužina autoputa iznosi 40,7 kilometara, a procijenjena vrijednost radova je 297 miliona eura. Narodna skupština RS usvojila je Plan parcelacije i Zakon o posebnom postupku eksproprijacije radi izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor, te je u toku eksproprijacija nepokretnosti, koja će se realizovati fazno. Iz svega navedenog, vidljivo je da potpisnici ugovora realizuju svoje obaveze koje su predmet ugovora, sve sa ciljem izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor“, navode u Ministarstvu.
Podjećamo, CAPITAL je u više navrata tražio od nadležnih institucija detalje u vezi sa projektom gradnje autoputa Banjaluka – Prijedor, kao i studije opravdanosti, ugovor i druge dokumente, ali su u Vladi odlučili da sve pomenuto kriju. Pravdali su se time da su Kinezi protiv objavljivanja ugovora, na šta imaju pravo.
Autoput će tako graditi Kinezi, a Republika Srpska će im u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona eura. Taj iznos treba da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.
Kinezi će, s druge strane, plaćati godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.
Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa koštat će Budžet RS oko 21,5 miliona eura.
Vijesti
AUTOPUT PREMA INDUSTRIJSKOM SRCU ZEMLJE: Pogledajte kako izgleda gradnja kolosalnog mosta prema Tešnju (FOTO+VIDEO)
23. Feb. 20240
Auto
NE BISTE IH TU OČEKIVALI: U Kantonu Sarajevo bit će postavljeno 7 novih radara, poznato i na kojim lokacijama
04. Dec. 20220
Ekonomija
GDJE JE ZAPELO: Kako napreduje izgradnja autoputa Sarajevo - Beograd na dionici od Rače do Bijeljine... (VIDEO)
06. Okt. 20221
Hronika
POTVRĐENO ZA "SB": Dvije saobraćajne nesreće u Sarajevu, jedna na autoputu A-1
16. Sep. 20220
Mini market
RAMO ISAK IMAO SVAŠTA PORUČITI DODIKU: "Pa ti ni novac s bankomata nisi u stanju podići, a glumio bi lidera"
Prije 10 min2
Vijesti
ŠTA NAJAVLJUJE MILORAD DODIK: "Odlučnost pokazana na narodnom skupu bit će ojačana odlukama Vaskršnjeg sabora"
Prije 14 min2
Žena
MODNI EKSPERTI NEOČEKIVANO SAOPĆILI: Klasične cvjetne šare nisu u trendu ovog proljeća
Prije 18 min1
Vijesti
VOJNO-POLITIČKI ANALITIČAR NEVEN KAZAZOVIĆ ZA "SB": "Zlo se akumulira, Srbija je glavna, EUFOR i NATO se pripremaju na opasne situacije"
Prije 26 min6
Ekonomija
ČUDO U SREDNJOJ BOSNI: Kreće serijska proizvodnja prvog bh. električnog vozila
16. Apr. 20240
Ekonomija
KONTROVERZNI BIZNISMEN IZ SRBIJE: Miroslav Mišković je upravo uložio 10 miliona KM u sarajevsku firmu...
18. Apr. 20242
Ekonomija
KUPUJU SVE PO REDU: Ko stoji iza hrvatske kompanije koja kupuje firme po Bosni i Hercegovini...
18. Apr. 20240
Ekonomija
OGROMNA NJEMAČKA INVESTICIJA U REPUBLICI SRPSKOJ: Njemački div pokreće proizvodnju, planira zaposliti do 1.000 ljudi
Prije 13h2
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.