MOSTAR SE POVEZUJE SA DALMACIJOM: Završava se vijadukt iznad Rodoča, uskoro i probijanje tunela

Vijadukt se sastoji od dva upornjaka U1 i U2 i stubova S1 visine 31,5 metara i S2 visine 30,5 metara.

  • Ekonomija

  • 18. Dec. 2021  18. Dec. 2021

  • 3

Radovi na velikom infrastrukturnom projektu koji Mostar čeka već godinama odvijaju se prema planu, a uskoro bi se trebalo pristupiti radovima probijanja tunela dugog 1.760 metara iznad ovog grada, piše Večernji list BiH.

Rasterećenje Mostara

Riječ je o radovima na južnoj obilaznici Mostara, gdje se privode kraju radovi na izgradnji vijadukta "Marijanovićeva Draga" te se priprema tender za treću dionicu ove saobraćajnice koja će prometno rasteretiti centar grada, a putnicima olakšati prolazak ovim dijelom Bosne i Hercegovine, te u konačnici Mostar povezati s Dalmacijom, jer će se naslanjati na brzu cestu Mostar sjever – Široki Brijeg – granica s Hrvatskom.

Kada je riječ o samom vijaduktu koji će po svom završetku predstavljati uistinu impresivan prizor, jer će se nadvijati iznad Rodoča, te prostirati između dva brda, stubovi su gotovi, te se krenulo s postavljanjem rasponske konstrukcije.

Riječ je o radovima na drugoj dionici projekta mostarske južne obilaznice koja uključuje izgradnju prometnice na potezu od kružnog toka Varda prema ulazu u tunel Novi dužine 1.760 metara, uključujući vijadukt "Marijanovića Draga" koji je dug 200 metara, a visina stubova iznosi čak trideset metara.

Vijadukt se sastoji od dva upornjaka U1 i U2 i stubova S1 visine 31,5 metara i S2 visine 30,5 metara.

Spojni segment rasponske konstrukcije dužine 4 metra povezuje segmente vijadukta koji se izvode tehnologijom slobodne konzolne gradnje, pojasnili su nedavno izvođači radova.

Inače, ovaj strateški projekt izgradnje južne obilaznice obuhvaća dionicu trase Međine - Miljkovići (rotor Varda) - Rodoč - veza na M-17, ukupne dužine 14.100 metara, a u prvoj fazi radova završen je potez trase od rotora Međine do rotora Varda dužine 6.700 metara koji je još prije dvije i pol godine stavljen u funkciju. Druga dionica se nastavlja od rotora Varda do tunela Novi.

Gotova do kraja 2023.

Radovi na drugom dijelu trase se izvode u vrlo otežanim okolnostima jer je teren od vijadukta do ulaza u tunel Novi dužine 460 metara izuzetno zahtjevan.

Riječ je o strmom i nepristupačnom terenu, ispod kojeg se nalaze stambeni objekti, zbog čega izvođači radova rade s velikim oprezom. Radove na ovoj dionici južne obilaznice Mostara izvodi JV Hering d. d. Široki Brijeg i KTM-Brina d. o. o Posušje, a nadzor nad istim provodi IGH d. o. o. Mostar. Predviđeni rok završetka radova na LOT-u 1 je sredina jula 2022. godine. Za treću dionicu tunela Novi dužine 996 metara radovi bi trebali krenuti po završetku konkursne procedure.

Obilaznica podrazumijeva gradnju ukupno dva tunela, tri podvožnjaka te jednog mosta, a njenim završetkom premješta se magistralna cesta M6.1 (Široki Brijeg - Mostar), a samim tim i tranzitni saobraćaj iz užeg gradskog područja.

Trenutačno se sav saobraćaj iz zapadne Hercegovine prema M-17 odvija kroz centar Mostara ulicama koje nisu uvjetne za preuzimanje tranzitnog saobraćaj.

Kako su nedavno naveli iz Federalnog ministarstva prometa i veza, završetak radova na izgradnji južne obilaznice se očekuje do kraja 2023., kada bi i autocesta iz smjera juga, odnosno od Bijače, trebala stići do petlje Mostar jug.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 3

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...