Ekonomija
KREĆE GRADNJA BRZE CESTE KROZ BIH DUGE 60 KILOMETARA: Makarska “na dlanu”
28. Jun. 20250
Nabavka dva službena vozila za potrebe Uprave, koju čini pet članova, prvenstveno je potrebna zbog starosti i dotrajalosti postojećih vozila, kao i zbog pređene kilometraže, navode oni.
Društvo
22. Dec. 2021 22. Dec. 2021
2
Javno preduzeće (JP) “Autoceste Federacije BiH” je objavilo tender za nabavku dva nova vozila za potrebe Uprave, limuzine i terenskog automobila, u ukupnoj vrijednosti od 230.000 konvertibilnih maraka bez PDV-a. Kako navode iz “Autocesta”, Planom javnih nabavki za 2021. godinu planirana je kupovina službenih vozila u vrijednosti od 400.000 konvertibilnih maraka (KM), ali je odlukom Uprave o izmjeni ovog plana procijenjena vrijednost nabavke službenih vozila umanjena na iznos od 230.000 KM.
“Predmetnom nabavkom ‘Nabavka službenih vozila – operativni leasing’ JP Autoceste FBiH pokrenulo je nabavku dva vozila, limuzine za potrebe cijele Uprave za tekuće poslove, i terenskog vozila, također za potrebe cijele Uprave, za obilazak aktivnih gradilišta na Koridoru Vc”, navode iz ove institucije u svom odgovoru za Balkansku istraživačku mrežu Bosne i Hercegovine (BIRN BiH).
Ova institucija, kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, nabavlja dva nova vozila – limuzinu minimalne dužine 4,7 metara te terensko vozilo minimalne dužine od 4,8 metara.
Nabavka dva službena vozila za potrebe Uprave, koju čini pet članova, prvenstveno je potrebna zbog starosti i dotrajalosti postojećih vozila, kao i zbog pređene kilometraže, navode oni.
“Trenutni v.d. direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder koristi privatno vozilo i troškove goriva snosi sam”, navode iz ovog javnog preduzeća, dodajući da su službena vozila članova Uprave većinom iz 2011. godine, a pređena kilometraža 300.000 km.
S obzirom da se sjedište “Autocesta FBiH” nalazi u Mostaru, a operativni ured u Sarajevu, kako pojašnjavaju, putovanja između ovih gradova sastavni su dio svakodnevnog poslovanja poduzeća, te je nabavka vozila neophodna.
“Kao i zbog konstantnog povećanja broja gradilišta od sjevera do juga Bosne i Hercegovine i stalne potrebe obilaska, možemo zaključiti da je nabavka dva službena vozila neophodna za nastavak obavljanja poslovnih aktivnosti našeg poduzeća”, kažu oni, dodajući da će, “pored brige za sigurnost zaposlenika prilikom obavljanja redovnih poslova”, ova nabavka doprinijeti i smanjenju troškova održavanja, operativnosti poduzeća, te profesionalnom, odgovornom i domaćinskom poslovanju.
Rok za prijem ponuda na tender je 10. januar 2022. godine.
“Autoceste FBiH” trenutno u svom voznom parku raspolažu s 12 Dacia Duster vozila, sedam VW Polo vozila te jednim kombijem.
“Uz ova vozila JP ‘Autoceste FBiH’ raspolaže i sa šest službenih Škoda vozila, od kojih je više od polovice iz 2007. godine, a pređeni kilometri su i do 607.533 km. Za ova vozila prodaja je u tijeku”, kažu oni.
Damjan Ožegović iz Transparency Internationala u Bosni i Hercegovini (TI BiH) objašnjava kako je, sudeći prema procijenjenim vrijednostima, prostora za uštede definitivno bilo.
“Međutim, Zakon o javnim nabavkama ostavlja apsolutnu samostalnost ugovornim organima pri procjeni svojih potreba u koje potpadaju tehničke specifikacije i procijenjene vrijednosti”, navodi Ožegović, dodajući da još pri planiranju budućih nabavki, ugovorni organi u skladu s finansijskim mogućnostima ispituju tržište i prioritetizuju nabavke, a da je na ponuđačima da se međusobno takmiče i obaraju cijenu.
“U ovoj konkretnoj nabavci ostaje da vidimo ishod koliko će zainteresovanih ponuđača na kraju podnijeti ponude, jer naše tržište je takvo da, nažalost, često izostaje aktivna konkurencija, što u konačnici ne rezultira najkvalitetnijim robama, radovima ili uslugama za najmanje novca”, navodi Ožegović.
Federalni revizori su u svom posljednjem izvještaju kritikovali ovo preduzeće zbog lošeg provođenja tendera za vozila, navodeći da tehničke specifikacije, iako postavljene dosta široko, upućuju na favorizovanje određene marke vozila.
Revizori su kritikovali i izgradnju autocesta, gdje su, između ostalog, za dionicu Ozimica – Poprikuše naveli da nabavka nije realizovana u periodu u kojem je planirala te da stalne izmjene tenderske dokumentacije upućuju na kršenje Zakona o javnim nabavkama.
“Autoceste Federacije BiH” su javna kompanija koja je nosilac izgradnje dijela međunarodnog autoputa Koridora Vc, koji prolazi kroz FBiH, te mreže brzih cesta, a koja je u posljednjih 20-ak godina izgradila tek nešto više od 100 kilometara autoceste, piše Detektor.ba.
Ekonomija
KREĆE GRADNJA BRZE CESTE KROZ BIH DUGE 60 KILOMETARA: Makarska “na dlanu”
28. Jun. 20250
Ekonomija
STIŽE LOVA: Za dvije dionice Koridora 5C još 100 miliona eura
26. Jun. 20250
Ekonomija
SAMO U BiH: Dionica ceste “skočila” za šest miliona KM
23. Jun. 20250
Ekonomija
FIRMA IZ LAKTAŠA NIJE PROŠLA: Autoceste Federacije BiH dodijelile milionski posao izgradnje dijela brze ceste kompanijama...
17. Jun. 20250
Sport
PRVI PUT U ISTORIJI: Liverpool povlači dres sa brojem 20 zbog Jote
Prije 3h0
Regija
VUČIĆ ZAKUKAO NA INSTAGRAMU: "Kao boga vas molim, urazumite se, nećemo dozvoliti..."
Prije 3h0
Estrada
"MOŽDA SE UDAM": Emina Jahović o ljubavi, djeci, selidbi u Novi Pazar i bivšem mužu
Prije 4h0
Evropa
DANSKOJ PUKAO FILM, TRAŽE ODLUKU KOJU EU JOŠ NIKADA NIJE DONIJELA: "Odmah aktivirajte nuklearni član protiv Mađara!"
Prije 4h0
Društvo
PENZIONERI NIKAD ODLUČNIJI: Traže vanredno povećanje mirovina prije tematske sjednice PFBiH o Zakonu o PIO-u
02. Jul. 20250
Društvo
EKOLOŠKA KATASTROFA U BiH: Pukao ventil u jednoj od najvećih bh. fabrika, crveni mulj završio u rijeci
01. Jul. 20250
Društvo
BIJELA KUGA VLADA FEDERACIJOM BiH: Samo tri kantona imala više rođene djece u odnosu na prethodnu godinu, u jednom hercegovačkom kantonu se desilo nešto što nikada ranije nije!
02. Jul. 20250
Društvo
EGIPĆANIN KOJI JE ZAVOLIO TUZLU: "Spavao sam i ujutro se probudio i sve je bilo bijelo. To je bilo prvi put da...!" (VIDEO)
01. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 2
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.