SDP-ov ZASTUPNIK IRFAN ČENGIĆ ODGOVORIO KRITIČARIMA: "Sarajevska pruga će biti završena u roku, za razliku od federalnih projekata"

Zastupnik Čengić ovom prilikom je pohvalio minsitra Adnana Štetu za kojeg kaže da sve vrijeme građane transparentno obavještava građane o statusu i dinamici projekta, dok državne i federalne vlasti to ne čine. Kontinuirano obilazi radove, dok federalnog ministra ne možemo natjerati da obiđe Parlament i kancelariju u Sarajevu, o radovima da i ne govorimo.

  • Vijesti

  • 20. Apr. 2022  20. Apr. 2022

  • 0

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta zajedno sa zastupnikom u Parlamentu Federacije BiH Irfanom Čengićem obišao je radove na tramvajskoj prugi.

Zastupnik Čengić ovom prilikom je pohvalio minsitra Adnana Štetu za kojeg kaže da sve vrijeme građane transparetno obavještava građane o statusu i dinamici projekta, dok državne i federalne vlasti to ne čine. Kontinuirano obilazi radove, dok federalnog ministra ne možemo natjerati da obiđe Parlament i kancelariju u Sarajevu, o radovima da i ne govorimo.

Osvrnuo se na kritike pojedinih zastupnika oko EBRD kredita, te istakao da je to ozbiljna kreditna organizacija sa ozbiljnim pravilima. “Kredit je odobren od Parlamenta FBiH i PS BiH, i tu je ministar Šteta pokazao sposobnost, jer je radeći sa nama zastupnicima uspio po brzim procedurama progurati davanje saglasnosti od parlamenta za ovaj projekat. Svjedoci smo da su desetine projekata zaustavljeni u ladicama parlamenta.

NEMA PROBIJANJA ROKOVA

"Ovo je projekat koji se radi nakon više decenija, ministar Šteta garantuje svojom pozicijom da će ga završiti u roku. Rijetko koji je političar spreman ostavku ponuditi ako probije rok. Od prvog dana na tabli piše da je rok završetka radova august 2023.godine, dok pojedinci ministrove izjave vezane za dinamiku radova na pojedinim poddionicama uzimaju kao zvanične rokove, što nije tačno” podsjeća Čengić.

Smatra da mnogi otvorenost i transparentnost ministra Adnana Štete zloupotrebljavaju i koriste, praveći senzacije gdje ih nema. Te je postavio pita ne koliko građana uopšte zna ko je Denis Lasić, federalni ministar saobraćaja, ili državni Vojin Mitrović.

“Razlika između nas i njih se vidi i na prethodnim realizacijama pruge. Bivši ministar Haris Lulić je 2012. izvršio rekonstrukciju pruge od Stare pravoslavne crkve na Bašcaršiji do M. Dvora, ta dionica pruge je i danas u dobrom stanju, dok je dionica koju su oni radili na Obali Kulina bana u katastrofalnom stanju”, ističe Čengić.

Ovom prilikom Čengić je istakao sa je na nivou države i FBiH je totalni zastoj u projektima iz oblasti saobraćaja te je nabrojao nekoliko projekata koji su u zastoju.

”2015. godine smo im ostavili raspisan tender za dionicu autoputa Vc poddionica Počitelj – Zvirovići i most Počitelj, koja 7 godina poslije nije izgrađena a rokovi zadani ugovorom su probijeni nakon početka radova. Izgradnja autoceste na Koridoru Vc dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca trebala je biti završrna u aprilu 2022. godine, još uvijek nije završena. Probijeni su rokovi od 24 mjeseca i za poddionica Vranduk – Ponirak na Koridoru Vc dionica Poprikuše-Zenica sjever. Dionica Koridoru Vc, Tarčin- Tunel Ivan neće biti završena u planiranom roku o čemu nas je informisao premijer Novalić, naravno niko neće preuzeti odgovornost. Ranije su otvarali zeničku zaobilaznicu nakon probijenih rokova i to bez tehničkog prijema, pa zatvarali”, istakao je Čengić komentarišuću izgradnju Koridora Vc.

Te je dodao da zapravo JP Autoceste su se od 2015. godine pretvorile u preduzeće za izradu 3D klipova, a povećali su troškove zaposlenih za 100% u odnosu na preuzeto stanje.

PRAZNA PRIČA

Smatra da je autoput Sarajevo-Beograd nakon godina priče ostao samo priča i mrtvo slovo na papiru.

Podsjeća da je na tunel Hranjen potrošeno 100 miliona KM uzetih od javnih preduzeća a nije urađena ni trećina posla, svi rokovi probijeni. Da su na tunelu Vranduk svi rokovi bili probijeni i da nenapravljen saobraćajni kolaps koji je privredi napravio milione KM gubitaka.

Naglasio je da imamo investiciju federalnih vlasti u Kantonu Sarajevo “Sarajevska obilaznica LOT 3B” koja je trebala biti završena u februaru mjesecu, a koja ni blizu nije završetka, na trasi nema radnika nema mašina, a potrebno je bar još 6 mjeseci intezivnog rada da bi se ona završila, o tome zastupnici očigledno nemaju pitanja i ne brine ih previše.

Kritikovao je da zbog nerada federalnih vlasti ne počinje izgradnja XII transverzale prema aerodromu, za koju je Kanton Sarajevo rekao preuzeti finansiranje projekta. Te je podsjetio da zastupnica Lana Prlić u svom zastupničkom pitanju problematizirala probijanje ugovorenih rokova na izgradnji ceste Stolac-Neum.

“Koliko je neozbiljna federalna vlast najbolje govori činjenica da niti jedna cesta u FBiH nije kategorizirana, jer je Odluka stavljena van snage 2018. godine, a nova nikada nije usvojena iako je Parlament FBiH usvojio moj zaključak i naložio Vladi FBiH da to učini”, podsjetio je Čengić.

Za kraj se osvrnuo na izjave premijera Novalića, koji je 2016. godine izjavio da kada povećaju akcize da će autoput biti završen za 6-7 godina. Ističe da je prošlo 6-7 godina ali autoputa nigdje, te da ga podsjeća na selektora Peteva kada kaže da mu se sudi po rezultatima.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...