Auto
SVE ĆU DA TI DAM, SAMO DA PRODAM: Veliko sniženje električnih automobila, razlog je…
09. Apr. 20240
Tesla je također dobila loše ocjene kada je u pitanju kontrola klime, jer se mnoge postavke klime moraju napraviti preko podrazine izbornika, što oduzima značajno vrijeme.
Auto
28. Jul. 2022 28. Jul. 2022
0
Njemački autoklub (ADAC) je testirao sa šest vozila. U suradnji sa znanstvenicima sa Sveučilišta primijenjenih znanosti u Augsburgu, 24 testne osobe testirale su ukupno šest vozila na ispitnom poligonu ADAC-a, izvršavajući različite radne funkcije bilo putem zaslona osjetljivog na dodir ili kontrolera (touchpad ili rotacijski gumb) pri brzini od 40 i 50 km/h. Test je bio podijeljen u tri kategorije: funkcije važne za sigurnost (50% ocjene), klima uređaj (30%) i infotainment (20%), u sljedećim vozilima: BMW serije 1 (rotirajući gumb), Mazda 3 (okretni gumb), Mercedes A-klase (touchpad), Dacia Duster (zaslon osjetljiv na dodir), Tesla Model 3 (zaslon osjetljiv na dodir) i VW Golf (zaslon osjetljiv na dodir).
Test je pokazao iznenađujuće rezultate: na primjer, BMW serije 1 pokazao se mizernim u radu infotainmenta (ocjena 5.1), dok je isti taj model iz Münchena bio na vrhu kada je riječ o funkcijama bitnim za sigurnost. Zanimljivo je i da je niskobudžetna Dacia Duster završila ispred Mercedesa A-klase u ukupnom poretku, dok je Tesla završio na samom kraju poretka jer je vrijeme rada i odvlačenja pažnje bilo predugo, posebno za sigurnosno važne funkcije. Tesla je također dobila loše ocjene kada je u pitanju kontrola klime, jer se mnoge postavke klime moraju napraviti preko podrazine izbornika, što oduzima značajno vrijeme.
Pobjednik testa bila je Mazda 3. Operacija Japanca je dvodjelna s navigacijom i infotainmentom kojim uglavnom upravlja kontroler, dok je kontrola klime na zasebnom modulu s tipkama i gumbima. Jedino se u kategoriji Infotainment Mazda nije posebno pokazala (ocjena: 3,9). VW Golf je završio u sredini poretka na 3. mjestu jer su testeri kritizirali odgođene reakcije sustava, a kritiziran je i nedostatak zasebne kontrole klime.
Tesla je završila na samom kraju poretka, a samo je jedna od testiranih osoba uspjela pronaći gumb za svjetla opasnosti bez prethodnog upozorenja. On se naime nalazi u stropu vozila, a prema ADAC-u, to može predstavljati veliku opasnost za novopridošle ili povremene vozače Tesle. Stručnjaci su se također žalili na nedostatak zasebnih gumba ili poluga za svjetla za vožnju, stražnjih svjetla za maglu i brisača vjetrobranskog stakla, a to dovodi do dugog traženja, a time raste i odvlačenje pažnje.
Temeljni zaključak testa je da za često korištene funkcije poput klima-uređaja najbolje treba imati zasebne tipke, što i mi u HAK-ovim testovima automobila često naglašavamo. Prema mišljenju stručnjaka, također bi imalo smisla postaviti određene standardizirane funkcije, poput toga da tipke za svjetla upozorenja budu uvijek postavljene na sredini instrumentne ploče ili da se rad brisača uvijek nalazi na ručici stupa upravljača.
Ovo je ukupni rezultat ADAC testa:
Mazda 3 (ocjena 1,9)
BMW serije 1 (2,1)
VW Golf (2,2)
Dacia Duster (2,3)
Mercedes A klasa (3,0)
Tesla Model 3 (3,8)
Auto
SVE ĆU DA TI DAM, SAMO DA PRODAM: Veliko sniženje električnih automobila, razlog je…
09. Apr. 20240
Auto
KINEZI SE NE ŠALE: Stiže ozbiljna konkurencija Tesli, cijena je dodatno snižena...
01. Apr. 20240
Auto
RAZMATRA SE NJIHOVA ZABRANA: Dio na novim automobilima može biti opasan, incident je bio koban…
30. Mar. 20240
Auto
TESLA SPREMA IZNENAĐENJE: Stiže električni automobil u Golf klasi, cijena mu je najveći adut…
15. Mar. 20240
Regija
NEZADOVOLJSTVO VUČIĆEVIM REŽIMOM SE ŠIRI: Građani sa blokada poručili da se neće povući
Prije 16 min0
HiTec
RJEŠENJE DOLAZI IZ KINE: Sićušni roboti uskoro bi mogli uklanjati infekcije sinusa bez lijekova
Prije 27 min0
Hronika
PET EKIPA NA TERENU: Otkriven uzrok požara na Bijeloj tabiji
Prije 34 min0
Ekonomija
PAD NATALITETA I OSTARJELA POPULACIJA: Italija će u naredne tri godine izdati pola miliona...
Prije 37 min0
Auto
NISSAN PREDSTAVLJA: E-POWER tehnologija idealno je rješenje za prelazak na električnu mobilnost bez potrebe za...
28. Jun. 20250
Auto
U VOLKSWAGENU NISU SUJETNI I PRIHVATAJU KRITIKE: Kad su pomislili da je dobra ideja većinu funkcija premjestiti na...
29. Jun. 20250
Auto
"SVAKA SEKUNDA MOŽE NEKOME SPASITI ŽIVOT": Iz Hitne pomoći objasnili kako im olakšati put do pacijenta
Prije 14h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.