U VOLKSWAGENU NISU SUJETNI I PRIHVATAJU KRITIKE: Kad su pomislili da je dobra ideja većinu funkcija premjestiti na...

(...) ni shvatili nisu da bi to, možda, mogao biti bezveze potez.

  • Auto

  • 29. Jun. 2025  29. Jun. 2025

  • 0

Prije nešto više od desetak godina Volkswagenovi automobili bili su mjerilo ergonomije. A onda je došao minimalizam koji se mnogima nije svidio.

S početkom ovog desetljeća došao je novi trend, a u Wolfsburgu su odlučili da je dobra ideja većinu funkcija premjestiti na dodirni ekran. Omraženi touch slider, koji u početku čak nije bio ni osvijetljen, dodatno je pogoršao situaciju. A onda su krenule najave kako će se stvari promijeniti i vratiti na staro.

Šef tehničkog razvoja u VW-u, Kai Grünitz, rekao je za Autocar da je u pripremi novi dizajn instrumentne ploče koji će ispraviti pogreške iz prošlosti. Objasnio je da nadolazeće nadogradnje modela ID.3 i ID.4 donose obnovljeni interijer s naglaskom na tradicionalne fizičke komande.

Koncept ID.2all najavio je novi smjer dizajna i, iako je to korak u pravom smjeru, mnogi i dalje priželjkuju raspored iz Golfa sedme generacije.

Grünitz nije jedini visoki VW-ov dužnosnik koji je obećao povratak "old-school" kontrola. Nedavno je šef dizajna Andreas Mindt podijelio detalje o budućem interijeru:

"Počevši od ID.2all, svaki model imat će fizičke tipke za pet najvažnijih funkcija: glasnoću, grijanje za obje strane, upravljanje ventilacijom i tipku za sva četiri pokazivača smjera - sve ispod ekrana. To će biti standard u svim budućim VW modelima."

Mindt je sada otišao i korak dalje: "Nikada, ali nikada više nećemo ponoviti tu pogrešku. Na volanu ćemo imati fizičke tipke. Nema više nagađanja. Imate povratnu informaciju, stvarnu, i ljudi to vole. Iskreno, to je auto, nije mobitel.“

Prema pisanju Autocara, jedan interni izvor potvrdio je i povratak rotirajuće tipke za kontrolu glasnoće u budućim modelima. Isti izvor neizravno je priznao da je uklanjanje konvencionalnih prekidača bila pogreška: "Ako nešto funkcionira - i funkcionira godinama - nema razloga da to mijenjate."  

(Index.hr) 

Iako će električni modeli predvoditi ovaj povratak, očekuje se da će i automobili s klasičnim motorima dobiti fizičke tipke. Osvježeni Golf već sada ima prave tipke na volanu u GTI i R izvedbama. U Europi, R-Line paket također je odbacio kapacitivne tipke dolaskom verzije 8.5.

Mnogi se nadaju kako će se ovaj recept s povratkom tradicionalnih kontrola proširiti i na sestrinske marke poput Škode i Audija. Prva tri modela s novim interijerom na tržište stižu 2026. godine, a to su serijska verzija ID.2 te osvježeni ID.3 i ID.4. 

(Index.hr)  

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...