Ekonomija
IZ AUTOCESTA FBiH OBJASNILI: "Za tri godine Sarajevo će biti spojeno sa Savom, a za pet s dolinom Neretve"
21. Maj 20231
Izgradnju strateški važne ceste kroz zemlju obilježavaju, a i u preostatku radova obilježavat će – tuneli.
Ekonomija
20. Avg. 2022
0
Na izgradnji Koridora Vc u Bosni i Hercegovini trenutno se rade neki od najzahtjevnijih objekata tunela i vijadukata, ali najkompleksniji poduhvat, tunel Prenj, ostavljen je za kraj.
Izgradnju strateški važne ceste kroz zemlju obilježavaju, a i u preostatku radova obilježavat će – tuneli.
Nakon što je poodavno izgrađen i pušten u promet tunel “1. mart” na dionici Sarajevo-Zenica, uskoro će se očekuje dovršetak i puštanje u promet tunela Ivan na dionici Tarčin-Ivan dužine nešto veće od 1,7 kilometara. Ovaj tunel koji skraćuje put od Sarajeva prema Hercegovini, prema posljednjim najavama, trebao bi biti otvoren najkasnije sredinom septembra, piše Indikator.
Na Koridoru Vc u Federaciji BiH trenutno aktivno osam gradilišta Počitelj-Zvirovići: Lot1 i Lot2 (most Počitelj), Tarčin-Ivan: Lot1 i Lot2 (tunel Ivan), Ponirak-Vraca (tunel Zenica), Vranduk-Ponirak, Nemila-Vranduk i Poprikuše-Nemila.
Od zahtjevnih objekata-tunela trenutno se grad tunel Zenica dužine 3,3 km na dionici Ponirak – Vraca i tunel Golubinja dužine 3,6 km na dionici Poprikuše-Nemila. Ovo su trenutno najduži cestovni tuneli u izgradnji, a tunel Golubinja do izgradnje tunela Prenj će biti najduži tunel na Koridoru Vc. Turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret gradi ovaj tunel u jako teškim geološkim uvjetima.
U poodomakloj fazi je izgradnja tunela Zenica na kojem se trenutno postavljaju sekundarne obloge.
Uz navedene tunele trentuno je najizazovniji rad na mostu Počitelj dužine 980 metara i visine stupova od 66 do 97 metara na dionici Počitelj – Zvirovići.
Ovaj posao povjeren je China State Construction Engineering Corporation Limited. Ugovor je potpisan u junu 2019. godine a rok za završetak radova na LOT-u 2 koji uključuje most je 30 mjeseci.
Izgradnja Koridora Vc prema jugu zemlje je najkompleksnija, ali pravi izazovi tek predstoje.
Teškoće su se pojavile na dionici Tunel Kvanj – Buna, koja uključuje i gradnju dvocijevnog tunela Kvanj dužine 2,6 km nakon što je poništen konkurs za projektiranje i izgradnju ove dionice. Novi konkurs je raspisan, a ponude se primaju do 10. oktobra 2022.
Ipak, najveće iskušenje za investitora, Autoceste FBiH, ali i izvođače radova i kompletnu građevinsku industriju predstavlja priprema i izgradnja tunela Prenj dužine 10,1 kilometar.
S obzirom da na svijetu postoji svega desetak cestovnih tunela ove dužine, u JP Autoceste FBiH smatraju da je tunel Prenj projekt koji će pokazati sposobnost i spremnost poduzeća za najveće domete.
Prema procjenama, probijanje tunala Prenj trajat će šest godina, a s njegovom izgradnjom trebala bi biti okončana izgradnja cestovnog koridora. Natječaj za gradnju ovog tunela “težak” 800 milijuna KM raspisan je 8. jula, a rok za dostavljanje ponuda je 5. septemnar.
Prema najavama iz Autocesta FBiH do kraja godine trebali bi biti završeni radovi na pet od osam aktivnih gradilišta, i to na dionicama Vranduk – Ponirak dužine 5,3 kilometra, Ponirak – Vraca dužine 3,2 km, Tarčin – Ivan (LOT 1) dužine 4,9 kilometara i Tarčin – Ivan (LOT 2) tunel Ivan.
Kao rok završetka 2023. godina iz ovog poduzeća navode dionicu Počitelj – Zvirovići (LOT 1 i LOT 2) dugu 11,1 km, dok je za dionicu Poprikuše – Nemila dugu 5,5 kilometara rok završetka 2024. godina.
Uključujući tunel Prenj ukupno 61 km autoceste obuhvaćeno je novim investicijskim ciklusom “teškim” 1,95 mlrd KM kojim Koriodr Vc treba biti dovršen u Federaciji BiH. To uključuje nekoliko dionica u okolini Mostara i od Zenice prema sjeveru, za koje je natječajna procedura u tijeku.
Izgradnja Koridora VC zahuktala se i u dijelu koji prolazi kroz Republiku Srpsku u ukupnoj dužini 46,6 kilometara.
Izgrađena je prva faza Johovac (Tovira) – Rudanka (Kostajnica) dužine 5,65 kilometara i očekuje se njeno puštanje u promet. Druga dionica od Kostajnice do Putnikovog brda, dužine šest kilometara, koja se naziva i dobojskom obilaznicom, prema najavama, trebala bi biti završena u tijeku 2024. godine.
Do kraja godine očekuje izbor izvođača radova za izgradnju treće i četvrte faze Koridora 5C. Treća faza obuhvaća dionicu od petlje Johovac do petlje Podnovlje dužine oko 13 kilometara, a u četvrtoj dionicu od Vukosavlja do petlje Podnovlje ukupne dužine oko 23 kilometra.
Bh. vlasti su najavljivale kako je cilj imati imati završen koridor Vc u potpunosti do 2028. godine.
Ekonomija
IZ AUTOCESTA FBiH OBJASNILI: "Za tri godine Sarajevo će biti spojeno sa Savom, a za pet s dolinom Neretve"
21. Maj 20231
Ekonomija
OD SARAJEVA DO MOSTARA ZA MANJE OD SAT VREMENA: Radovi na izgradnji najteže dionice na Koridoru 5C
07. Maj 20230
Ekonomija
OBJAVLJEN SNIMAK: Evo kako bi trebala izgledati dionica autoputa Putnikovo brdo-Medakovo (VIDEO)
11. Nov. 20221
Ekonomija
UPITNO HOĆE LI RADOVI BITI GOTOVI DO 2028. GODINE: Nedostatak radne snage utječe na dinamiku izgradnje koridora Vc
15. Sep. 20220
Sport
SALIHAMIDŽIĆA PREPLAVILE EMOCIJE: "Moja situacija nije lagana, ali..."
Prije 5 min0
Sport
VELIKI USPJEH BH. SPORTISTE: 12-godišnji Ismail Barlov isplivao olimpijsku normu za Pariz!
Prije 10 min0
Politika
PORUKA ADILA KULENOVIĆA: "Kvalificiranje zalaganja za demokratsku tranziciju kao radikalizam ne može zaustaviti sam proces i rastuću političku volju!"
Prije 27 min1
Vijesti
MINISTAR KOŠARAC NAJAVIO: "U junu konferencije o Otvorenom Balkanu u Sarajevu"
Prije 42 min2
Ekonomija
ODLUKA JE PALA: Biznismen godine u Bosni i Hercegovini je „najuticajniji građanin Republike Srpske“…
27. Maj 20231
Ekonomija
NAGLI RAST KOMPANIJE KOJU JE PREUZEO BINGO: Zaposlen veliki broj radnika, proizvode izvoze u EU
26. Maj 20231
Ekonomija
EVROPSKI NAUČNICI SAVJETUJU: "Što prije odbaciti plin, zabraniti plinske kotlove!"
25. Maj 20230
Ekonomija
NEZAPAMĆEN PAD: Mtel u dva dana izgubio četvrtinu tržišne vrijednosti, svu dobit ulaže u...
26. Maj 20234
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.