Ekonomija
POČINJE GRADNJA DIONICA VRIJEDNIH PREKO 2,5 MILIJARDI KM: U igri su i krediti od komercijalnih banaka
08. Apr. 20240
Izgradnju strateški važne ceste kroz zemlju obilježavaju, a i u preostatku radova obilježavat će – tuneli.
Ekonomija
20. Avg. 2022
0
Na izgradnji Koridora Vc u Bosni i Hercegovini trenutno se rade neki od najzahtjevnijih objekata tunela i vijadukata, ali najkompleksniji poduhvat, tunel Prenj, ostavljen je za kraj.
Izgradnju strateški važne ceste kroz zemlju obilježavaju, a i u preostatku radova obilježavat će – tuneli.
Nakon što je poodavno izgrađen i pušten u promet tunel “1. mart” na dionici Sarajevo-Zenica, uskoro će se očekuje dovršetak i puštanje u promet tunela Ivan na dionici Tarčin-Ivan dužine nešto veće od 1,7 kilometara. Ovaj tunel koji skraćuje put od Sarajeva prema Hercegovini, prema posljednjim najavama, trebao bi biti otvoren najkasnije sredinom septembra, piše Indikator.
Na Koridoru Vc u Federaciji BiH trenutno aktivno osam gradilišta Počitelj-Zvirovići: Lot1 i Lot2 (most Počitelj), Tarčin-Ivan: Lot1 i Lot2 (tunel Ivan), Ponirak-Vraca (tunel Zenica), Vranduk-Ponirak, Nemila-Vranduk i Poprikuše-Nemila.
Od zahtjevnih objekata-tunela trenutno se grad tunel Zenica dužine 3,3 km na dionici Ponirak – Vraca i tunel Golubinja dužine 3,6 km na dionici Poprikuše-Nemila. Ovo su trenutno najduži cestovni tuneli u izgradnji, a tunel Golubinja do izgradnje tunela Prenj će biti najduži tunel na Koridoru Vc. Turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret gradi ovaj tunel u jako teškim geološkim uvjetima.
U poodomakloj fazi je izgradnja tunela Zenica na kojem se trenutno postavljaju sekundarne obloge.
Uz navedene tunele trentuno je najizazovniji rad na mostu Počitelj dužine 980 metara i visine stupova od 66 do 97 metara na dionici Počitelj – Zvirovići.
Ovaj posao povjeren je China State Construction Engineering Corporation Limited. Ugovor je potpisan u junu 2019. godine a rok za završetak radova na LOT-u 2 koji uključuje most je 30 mjeseci.
Izgradnja Koridora Vc prema jugu zemlje je najkompleksnija, ali pravi izazovi tek predstoje.
Teškoće su se pojavile na dionici Tunel Kvanj – Buna, koja uključuje i gradnju dvocijevnog tunela Kvanj dužine 2,6 km nakon što je poništen konkurs za projektiranje i izgradnju ove dionice. Novi konkurs je raspisan, a ponude se primaju do 10. oktobra 2022.
Ipak, najveće iskušenje za investitora, Autoceste FBiH, ali i izvođače radova i kompletnu građevinsku industriju predstavlja priprema i izgradnja tunela Prenj dužine 10,1 kilometar.
S obzirom da na svijetu postoji svega desetak cestovnih tunela ove dužine, u JP Autoceste FBiH smatraju da je tunel Prenj projekt koji će pokazati sposobnost i spremnost poduzeća za najveće domete.
Prema procjenama, probijanje tunala Prenj trajat će šest godina, a s njegovom izgradnjom trebala bi biti okončana izgradnja cestovnog koridora. Natječaj za gradnju ovog tunela “težak” 800 milijuna KM raspisan je 8. jula, a rok za dostavljanje ponuda je 5. septemnar.
Prema najavama iz Autocesta FBiH do kraja godine trebali bi biti završeni radovi na pet od osam aktivnih gradilišta, i to na dionicama Vranduk – Ponirak dužine 5,3 kilometra, Ponirak – Vraca dužine 3,2 km, Tarčin – Ivan (LOT 1) dužine 4,9 kilometara i Tarčin – Ivan (LOT 2) tunel Ivan.
Kao rok završetka 2023. godina iz ovog poduzeća navode dionicu Počitelj – Zvirovići (LOT 1 i LOT 2) dugu 11,1 km, dok je za dionicu Poprikuše – Nemila dugu 5,5 kilometara rok završetka 2024. godina.
Uključujući tunel Prenj ukupno 61 km autoceste obuhvaćeno je novim investicijskim ciklusom “teškim” 1,95 mlrd KM kojim Koriodr Vc treba biti dovršen u Federaciji BiH. To uključuje nekoliko dionica u okolini Mostara i od Zenice prema sjeveru, za koje je natječajna procedura u tijeku.
Izgradnja Koridora VC zahuktala se i u dijelu koji prolazi kroz Republiku Srpsku u ukupnoj dužini 46,6 kilometara.
Izgrađena je prva faza Johovac (Tovira) – Rudanka (Kostajnica) dužine 5,65 kilometara i očekuje se njeno puštanje u promet. Druga dionica od Kostajnice do Putnikovog brda, dužine šest kilometara, koja se naziva i dobojskom obilaznicom, prema najavama, trebala bi biti završena u tijeku 2024. godine.
Do kraja godine očekuje izbor izvođača radova za izgradnju treće i četvrte faze Koridora 5C. Treća faza obuhvaća dionicu od petlje Johovac do petlje Podnovlje dužine oko 13 kilometara, a u četvrtoj dionicu od Vukosavlja do petlje Podnovlje ukupne dužine oko 23 kilometra.
Bh. vlasti su najavljivale kako je cilj imati imati završen koridor Vc u potpunosti do 2028. godine.
Ekonomija
POČINJE GRADNJA DIONICA VRIJEDNIH PREKO 2,5 MILIJARDI KM: U igri su i krediti od komercijalnih banaka
08. Apr. 20240
Ekonomija
CESTA OD STRATEŠKOG ZNAČAJA ZA BOSNU I HERCEGOVINU: Na proljeće počinje izgradnja autoceste od Mostara do Čapljine, evo kada bi trebala biti završena
01. Mar. 20241
Ekonomija
I TO DA DOČEKAMO: Nastavljaju se radovi na Koridoru 5C, milionski iznos granta
27. Feb. 20240
Ekonomija
BURA OKO TRASE KORIDORA 5C: Nije u skladu sa standardima
17. Feb. 20241
Društvo
INFO IZ VODOVODA: Ove ulice u Sarajevu danas će ostati bez vode zbog radova na mreži
Prije 15 min0
Ekonomija
NIJE DOBRO: Ukupna industrijska proizvodnja u Federaciji BiH u odnosu na mjesec ranije, manja je za...
Prije 20 min0
Svijet
NEDVOSMISLENA PORUKA ŠEFA NATO-a: Kina mora prestati pomagati Rusiji ako želi dobre odnose sa Zapadom
Prije 20 min0
Hronika
ŠTA SE DOGAĐA U SRBIJI: Mjesec dana od nestanka djevojčice Danke Ilić, tijelu ni traga, a osumnjičeni...
Prije 24 min0
Ekonomija
LOVA DO KROVA: Raste poslovno carstvo Adnana Smailbegovića, broj zaposlenih porastao na...
24. Apr. 20240
Ekonomija
VELIKA NJEMAČKA INVESTICIJA U DODIKOVOM RODNOM KRAJU: Na otvaranje fabrike stigao politički vrh Republike Srpske... (FOTO)
23. Apr. 20241
Ekonomija
FINANSIJSKA DRAMA MANJEG BH. ENTITETA: Vladi RS fali 500 miliona KM, teško ide prodaja obveznica
Prije 20h2
Ekonomija
RADOVI NEĆE BITI PREKIDANI: Euro-Asfaltu 144 miliona KM za nastavak velikog projekta
Prije 22h1
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.