Ekonomija
VAŽNA INFORMACIJA ZA GRAĐANE: Počinje otkup nekretnina na dionici Mostar Sjever - Mostar Jug
13. Feb. 20250
Izgradnju strateški važne ceste kroz zemlju obilježavaju, a i u preostatku radova obilježavat će – tuneli.
Ekonomija
20. Avg. 2022
0
Na izgradnji Koridora Vc u Bosni i Hercegovini trenutno se rade neki od najzahtjevnijih objekata tunela i vijadukata, ali najkompleksniji poduhvat, tunel Prenj, ostavljen je za kraj.
Izgradnju strateški važne ceste kroz zemlju obilježavaju, a i u preostatku radova obilježavat će – tuneli.
Nakon što je poodavno izgrađen i pušten u promet tunel “1. mart” na dionici Sarajevo-Zenica, uskoro će se očekuje dovršetak i puštanje u promet tunela Ivan na dionici Tarčin-Ivan dužine nešto veće od 1,7 kilometara. Ovaj tunel koji skraćuje put od Sarajeva prema Hercegovini, prema posljednjim najavama, trebao bi biti otvoren najkasnije sredinom septembra, piše Indikator.
Na Koridoru Vc u Federaciji BiH trenutno aktivno osam gradilišta Počitelj-Zvirovići: Lot1 i Lot2 (most Počitelj), Tarčin-Ivan: Lot1 i Lot2 (tunel Ivan), Ponirak-Vraca (tunel Zenica), Vranduk-Ponirak, Nemila-Vranduk i Poprikuše-Nemila.
Od zahtjevnih objekata-tunela trenutno se grad tunel Zenica dužine 3,3 km na dionici Ponirak – Vraca i tunel Golubinja dužine 3,6 km na dionici Poprikuše-Nemila. Ovo su trenutno najduži cestovni tuneli u izgradnji, a tunel Golubinja do izgradnje tunela Prenj će biti najduži tunel na Koridoru Vc. Turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret gradi ovaj tunel u jako teškim geološkim uvjetima.
U poodomakloj fazi je izgradnja tunela Zenica na kojem se trenutno postavljaju sekundarne obloge.
Uz navedene tunele trentuno je najizazovniji rad na mostu Počitelj dužine 980 metara i visine stupova od 66 do 97 metara na dionici Počitelj – Zvirovići.
Ovaj posao povjeren je China State Construction Engineering Corporation Limited. Ugovor je potpisan u junu 2019. godine a rok za završetak radova na LOT-u 2 koji uključuje most je 30 mjeseci.
Izgradnja Koridora Vc prema jugu zemlje je najkompleksnija, ali pravi izazovi tek predstoje.
Teškoće su se pojavile na dionici Tunel Kvanj – Buna, koja uključuje i gradnju dvocijevnog tunela Kvanj dužine 2,6 km nakon što je poništen konkurs za projektiranje i izgradnju ove dionice. Novi konkurs je raspisan, a ponude se primaju do 10. oktobra 2022.
Ipak, najveće iskušenje za investitora, Autoceste FBiH, ali i izvođače radova i kompletnu građevinsku industriju predstavlja priprema i izgradnja tunela Prenj dužine 10,1 kilometar.
S obzirom da na svijetu postoji svega desetak cestovnih tunela ove dužine, u JP Autoceste FBiH smatraju da je tunel Prenj projekt koji će pokazati sposobnost i spremnost poduzeća za najveće domete.
Prema procjenama, probijanje tunala Prenj trajat će šest godina, a s njegovom izgradnjom trebala bi biti okončana izgradnja cestovnog koridora. Natječaj za gradnju ovog tunela “težak” 800 milijuna KM raspisan je 8. jula, a rok za dostavljanje ponuda je 5. septemnar.
Prema najavama iz Autocesta FBiH do kraja godine trebali bi biti završeni radovi na pet od osam aktivnih gradilišta, i to na dionicama Vranduk – Ponirak dužine 5,3 kilometra, Ponirak – Vraca dužine 3,2 km, Tarčin – Ivan (LOT 1) dužine 4,9 kilometara i Tarčin – Ivan (LOT 2) tunel Ivan.
Kao rok završetka 2023. godina iz ovog poduzeća navode dionicu Počitelj – Zvirovići (LOT 1 i LOT 2) dugu 11,1 km, dok je za dionicu Poprikuše – Nemila dugu 5,5 kilometara rok završetka 2024. godina.
Uključujući tunel Prenj ukupno 61 km autoceste obuhvaćeno je novim investicijskim ciklusom “teškim” 1,95 mlrd KM kojim Koriodr Vc treba biti dovršen u Federaciji BiH. To uključuje nekoliko dionica u okolini Mostara i od Zenice prema sjeveru, za koje je natječajna procedura u tijeku.
Izgradnja Koridora VC zahuktala se i u dijelu koji prolazi kroz Republiku Srpsku u ukupnoj dužini 46,6 kilometara.
Izgrađena je prva faza Johovac (Tovira) – Rudanka (Kostajnica) dužine 5,65 kilometara i očekuje se njeno puštanje u promet. Druga dionica od Kostajnice do Putnikovog brda, dužine šest kilometara, koja se naziva i dobojskom obilaznicom, prema najavama, trebala bi biti završena u tijeku 2024. godine.
Do kraja godine očekuje izbor izvođača radova za izgradnju treće i četvrte faze Koridora 5C. Treća faza obuhvaća dionicu od petlje Johovac do petlje Podnovlje dužine oko 13 kilometara, a u četvrtoj dionicu od Vukosavlja do petlje Podnovlje ukupne dužine oko 23 kilometra.
Bh. vlasti su najavljivale kako je cilj imati imati završen koridor Vc u potpunosti do 2028. godine.
Ekonomija
VAŽNA INFORMACIJA ZA GRAĐANE: Počinje otkup nekretnina na dionici Mostar Sjever - Mostar Jug
13. Feb. 20250
Ekonomija
SKUPO I VAŽNO: Bosansko čudo bit će tek jedno od rijetkih ovakvih atrakcija u svijetu, ali postoji problem (VIDEO)
09. Nov. 20240
Ekonomija
AKTIVNO OSAM GRADILIŠTA U FEDERACIJI BiH: U fazi izgradnje 61 kilometar autoceste
27. Jun. 20240
Ekonomija
POČINJE GRADNJA DIONICA VRIJEDNIH PREKO 2,5 MILIJARDI KM: U igri su i krediti od komercijalnih banaka
08. Apr. 20240
Regija
BURNA NOĆ U SRBIJI: Sukobi s policijom, masovne blokade, nosili Vučiću smeće (VIDEO)
Prije 14 min0
Šareni svijet
DALAJ LAMA OTKRIO ŠTA ĆE BITI NAKON NJEGOVE SMRTI: Gasi li se institucija stara 600 godina?
Prije 17 min0
Regija
TOALET-PAPIR KAO ESENCIJALNA NAMIRNICA: Turisti u Hrvatskoj čak i njega donose u apartmane, cijene divlje
Prije 39 min0
Sport
SIMBOLIČNA PORUKA VUČIĆU: I Đoković nakon pobjede na Wimlbedonu "pumpao"
Prije 45 min0
Ekonomija
ZAVLADALA PANIKA U NJEMAČKOJ, OVO BI MOGLO POGODITI I BOŠNJAKE: Jako se boje jedne stvari
Prije 11h1
Ekonomija
PREBOGATA DRŽAVA U KOJOJ ŽIVE BROJNI BOŠNJACI SUOČAVA SE S NAJGORIM: Ovo je skroz neočekivano
30. Jun. 20250
Ekonomija
INTENZIVNE AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU: Blizu Sarajeva se gradi jedan od najvećih i najmodernijih resorta u regionu (VIDEO)
29. Jun. 20251
Ekonomija
DA LI JE OVO NAJJEFTINIJE MJESTO ZA LJETOVANJE: Cijeli dan jela i pila za samo 10,50 eura
30. Jun. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.