KAKO TRENIRATI POPUT VOZAČA FORMULE 1: Njihove fitness rutine razlikuju se od svega viđenog

Vozači moraju biti snažni, ali lagani. Moraju biti nevjerojatno izdržljivi, a istovremeno imati munjevite reflekse ruku i stopala. 

  • Zdravlje

  • 21. Okt. 2022  

  • 0

TRENIRANJE vozača Formule 1 svodi se na postizanje savršene ravnoteže. Vozači moraju biti snažni, ali lagani. Moraju biti nevjerojatno izdržljivi, a istovremeno imati munjevite reflekse ruku i stopala. 

Predsezona se koristi za jačanje

Pripreme za F1 sezonu počinju tokom tromjesečne pauze između kraja jedne sezone i početka sljedeće. Iako će većina vozača uzeti godišnji odmor za prijeko potreban mentalni odmor, to ne smije trajati predugo. Vrijeme izvan sezone koristi se za treninge snage kako bi se izgradili mišići potrebni za kontrolu bolida teškog 800 kilograma koji doseže nevjerojatne brzine. 

Patrick Harding prije četiri godine trenirao je Alexa Albona. Procjenjuje da je njegov klijent proveo dva mjeseca pripremajući se za sezonu.

"Odradili bismo blok treninga šest do osam sedmica prije početka sezone. I najmanje tri ili četiri sedmice od toga bili smo posvećeni nabacivanju mišićne mase. Dakle, radimo na hipertrofiji, a cilj nam je dobiti barem dva ili tri kilograma mišićne mase do početka sezone", rekao je za Insider.

Daniel Ricciardo ponavlja isto, ali primjećuje da vozači i dalje trebaju kardiovaskularni trening.

"U predsezoni treniram šest dana u sedmici. Treniram ujutro, navečer, radim kombinaciju kardio treninga i treninga snage. Rekao bih da nam je potrebna dobra sveobuhvatna kondicija. Ne morate biti triatlonac ili bodybuilder, ali trebate dobru snagu i kondiciju", pojasnio je.

Tokom sezone fokus je na oporavku i održavanju snage

Kad sezona počne, fizički fokus se više okreće oporavku jer je malo vremena između utrka.

"Do prve utrke Albon je bio najteži tokom cijele godine, a onda se ta težina polako rasipa tokom trkaćih vikenda. Zato pokušavamo napraviti rezervu na početku sezone tako da mu težina ne padne prenisko", navodi Harding.

Vozači tokom utrke gube puno kilograma. Prema riječima sedmerostrukog F1 prvaka Lewisa Hamiltona, on može izgubiti 3 kilograma tokom treninga i kvalifikacija i do 4.5 kilograma po utrci.

Nakon utrke Ricciardo će odmoriti i oporaviti se u ponedjeljak, utorkom vozi bicikl, srijedom radi na snazi jezgre i vrata, a u četvrtak se vraća na stazu. 

Hamilton je u intervjuu za GQ opisao svoju rutinu oporavka, naglasivši važnost brige o sebi.

"Pazim da mi je dan nakon utrke slobodan. Želim da to bude dan za brigu o sebi samom. Radio krioterapiju, možda malo u bazenu i odlazim na fizioterapiju ili akupunkturu taj dan. Ili biram samo parnu kupelj", izjavio je.

Svaka utrka je drugačija pa su vozači ponekad prisiljeni promijeniti svoju rutinu. Tokom priprema za ekstremne uvjete u Singapuru, Ferrarijev Carlos Sainz vozio je bicikl u parnoj kupelji.

George Russell je umjesto toga vozio bicikl u nečemu što izgleda poput odijela za kišu.

Važnost mišića vrata i stražnjice

Najvažnija mišićna skupina koju vozač F1 mora održati jakom su mišići vrata. To je zbog sila koje djeluju na tijelo tokom skretanja, kočenja i ubrzavanja.

Josh St. Clair za GQ opisao je vježbe koje za jačanje vrata koristi Ricciardo.

"Ricciardo preferira vratni pojas i otpornu traku za izgradnju snage i izdržljivosti. Trener Michael Italiano ga tjera da se pomiče s trakom zategnutom oko stražnjeg dijela glave. To radi kroz četiri serije od 30 ponavljanja. Za izdržljivost, traka povlači Ricciardovu glavu u jednom smjeru dok on pokušava održati vrat stabilnim. To oponaša sile u zavojima", kaže.

  

Tokom intervjua s Tomom Kollmarom i Michelom Milewskim za njemački magazin Sport Bild, vozač Haasa Kevin Magnussen objasnio je koliko može biti bolno ako vozač prije sezone ne ojača vrat.

Nakon sedam godina provedenih u F1, Magnussen je izgubio svoje mjesto u Haasu nakon sezone 2020. 2021. proveo je utrkujući se u sjevernoameričkoj IMSA seriji i trebao je to učiniti i ove godine, ali onda je dobio poziv uoči sezone F1 da zamijeni ruskog vozača Nikitu Mazepina.

Prošlo je oko 18 mjeseci otkako je Magnussen adekvatno trenirao za vožnju F1 bolida. Tačnije, propustio je pripremiti svoj vrat da izdrži ekstremne sile.

"Nakon prve dvije utrke jedva sam mogao držati glavu gore", rekao je.

Važna je i mišićna masa u donjem dijelu tijela. Ricciardov trener kaže da je naglasak na ramenima i podlakticama zbog upravljanja automobilom, ali i jezgri i stražnjem lancu (leđa, gluteusi i tetive koljena). Hamilton zato radi puno čučnjeva.

Kardio je potreban iz iznenađujućeg razloga

Sile imaju značajan utjecaj i na disanje. Zato je važan kardio pa vozači trče na traci i tako treniraju srce i pluća.

F1 nedavno je promijenio minimalnu težinu za vozače na 80 kilograma, što uključuje i opremu koju nose. To znači da je stvarna minimalna težina vozača 73 kilograma. Dodatna težina usporava automobil pa timovi žele što je moguće lakše vozače. Jedan kilogram može značiti ogromnu razliku u utrkama u kojima ekipe stalno žele smanjiti vrijeme za desetinke sekunde.

"Ako imam kilogram viška, mogu izgubiti do dvije sekunde. Dakle, moja težina vrlo je važna", dodaje Hamilton. 

Problem održavanja težine

Ali zabrinjavajuće je i kada vozači gube na težini. Harding tvrdi da, kada Albonova težina padne ispod 72.5 kilograma, to znači da gubi i mišićnu masu, odnosno mišićni glikogen. Tada vjerojatno nema dovoljno energije, a možda i nije dovoljno hidriran.

Tokom utrka vozači mogu sagorjeti čak 1000 kalorija u satu. Dakle, vozači su često, u jeku sezone, više zabrinuti oko održavanja težine.

"Vjerovali ili ne, najveći problem u sezoni nam je zadržavanje Albonove težine", ističe trener Harding.

A bitna je i visina jer automobili nisu dizajnirani za visoke vozače. Dovode se u položaj koji je vrlo neugodan.

Zanimljivo, jedan sport koji bi se najviše mogao usporediti s F1 je boks, gdje takmičari moraju imati pravu kombinaciju izdržljivosti i eksplozivnosti, kao i snage i održavanja određene težine.

(Index.hr)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...