PREDSJEDNIK UDRUŽENJA EKOTIM RIJAD TIKVEŠA ZA "SB" O ZAGAĐENJU ZRAKA: "Od potrebnih 30.000 peći u Sarajevu ih je zamijenjeno samo 300, ovdje loži ko šta hoće"

Veći problem s manje provedenih rješenja u glavnom gradu BiH jednostavno ne postoji, niti se vodeći ljudi Kantona Sarajevo i Grada Sarajeva nešto posebno sekiraju što se Sarajlije i turisti guše u PM česticama i smogu.

  • Društvo

  • 29. Nov. 2022  01. Dec. 2022

  • 1

Zrak u Sarajevu je „kako vjetar puhne“, a takve su i mjere koje se poduzimaju da bi se glavni grad Bosne i Hercegovine uklonio s vrha liste najzagađenijih svjetskih gradova na kojoj je prije dva dana bio na visokoj četvrtoj poziciji.

Veći problem s manje provedenih rješenja u glavnom gradu BiH jednostavno ne postoji, niti se vodeći ljudi Kantona Sarajevo i Grada Sarajeva nešto posebno sekiraju što se Sarajlije i turisti guše u PM česticama i smogu.

Predsjednik Udruženja Ekotim Rijad Tikveša danas nam je rekao da sve razine vlasti u BiH „niti mogu, niti znaju, niti su šta uradile“ da se poboljša kvalitet zraka u Sarajevu, a tako su „radile“ i prijašnje vlasti, pa i one koje su tu bile prije 10-20 godina:

"Jedino što 'rade' je da puštaju da se prave kuće i zgrade i da se ne propisuju nikakvi uslovi. Nove zgrade mogu imati vlastite kotlovnice i nisu priključene na „državne“ na kojima se može kontrolisati potrošnja i vrsta energenata. Energetska kriza je tu i loži ko god šta hoće", objašnjava Tikveša.

LIJEPO VRIJEME NAS "POGLEDALO"

Dvadeset sedmog novembra naveče koncentracija PM čestica je bila oko 150, a jučer smo imali sreću jer je dan bio lijep i PM čestice su bile između 11 i 18, a preporuka Svjetske zdravstvene organizacije je da ne bi trebalo biti preko 25.

"Jučer smo bili dobri jer smo imali sreće s vremenskim promjenama. I jedino nam to ostaje kao „mjera“. Prošle godine smo imali program UNDP-a koji je realizovan u saradnji s kantonalnim ministarstvima gdje je trebalo da se ljudi prijave za zamjenu starih i necertificiranih peći za certificirane. Međutim, za dvije godine je odabrano samo 300 korisnika u Sarajevu, a nama bi trebalo oko 30.000 takvih. Dakle, sve se odvija potpuno presporo. Razlog je vjerovatno u tome što vlasti u Sarajevu odvajaju premalo novca za rješavanje ovog problema", tvrdi Tikveša.

U rješavanje problema zagađenog zraka u Sarajevu se moraju uključiti svi nivoi vlasti u BiH. Prema riječima našeg sagovornika, još prije 15 godina je trebala biti donesena strategija kako bi se spriječilo da u glavnom gradu BiH ljudi grade gdje god im na um padne. Drugi problem su automobili kao veliki zagađivači zraka.

LABAVI TEHNIČKI PREGLEDI AUTOMOBILA

"Prije 4-5 godina kada je uvedena oznaka za automobile i najavljeno da se od ove godine neće moći registrovati automobili koji ne ispunjavaju ekološke norme. Danas se to svelo sve na to da se mora platiti nekakav pregled automobila, ali da on nije eliminatoran i u slučaju da vozilo ne ispunjava normu u suštini naljepnice se izdaju po onome što piše u saobraćajnoj dozvoli. Također, tehnički pregledi suviše labavo rade i trebalo da ozbiljnije kontrolišu automobile i primjenjuju rješenja", kaže Tikveša.

Promjena peći u kojima se loži, širenje plinske mreže, spriječiti divlju gradnju, izgradnja novih saobraćajnica, proširenje tramvajske mreže, poboljšanje željeznice, uvođenje više trolejbusa su samo neke od mjera koje bi nas dovele do toga da se u Sarajevu i okolini poboljša zrak.

(D. OMERAGIĆ)

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...