Ekonomija
TUNEL KOJI ŽIVOT ZNAČI: Gradi se punom parom, premijer optimističan
18. Sep. 20250
Radovi na realizaciji najvažnijeg infrastrukturnog projekta za BPK Goražde intenzivirani su nakon što je potpisan ugovor o nastavku radova vrijedan 39.339.000 KM koje je Vlada FBiH obezbijedila u okviru Programa utroška dijela sredstava "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta".
Ekonomija
13. Jan. 2023 13. Jan. 2023
1
Radovi na izgradnji tunela Hranjen, kao dijela buduće brze ceste Goražde-Sarajevo, napreduje planiranom dinamikom, uprkos otežanim uslovima za rad, prenosi Fena.
Glavni nadzorni inžinjer za iskop i primarnu podgradnju tunela Hranjen Ivan Mlakić Vuković napominje da mehanizacija na gradilištu intenzivno radi na probijanju glavne i sporedne tunelske cijevi.
- Na tunelu Hranjen, s južne strane glavne tunelske cijevi u kojoj se izvode radovi primarne podgradnje, trenutno je iskopano negdje oko 1.600 metara, ukupno oko 2,4 km glavne cijevi i 2,3 km servisne, što je oko 43 posto te faze radova - pojašnjava Mlakić Vuković.
Radovi na realizaciji najvažnijeg infrastrukturnog projekta za BPK Goražde intenzivirani su nakon što je potpisan ugovor o nastavku radova vrijedan 39.339.000 KM koje je Vlada FBiH obezbijedila u okviru Programa utroška dijela sredstava "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta".
Javno preduzeće Autoceste FBiH krajem jula 2022. godine sa izvođačem firmom "Euro - Asfalt" d.o.o Sarajevo potpisalo je ugovor za nastavak izgradnje tunela Hranjen, kojim je definisan nastavak iskopa i ugradnja primarne podgrade glavne i servisne tunelske cijevi u dužini od oko 400 metara te ugradnja hidroizolacije, bočnih tunelskih drenaža, sekundarne (finalne) tunelske obloge u glavnoj tunelskoj cijevi u dužini od oko 1.150 metara, kao i izrada drenažnog kanala u dužini od 250 m kojim će se podzemne vode izvesti van tunela.
Ugovorom su definisani radovi na iskopu i ugradnji primarne podgrade sa južne strane iz pravca Goražda, dok se sa sjeverne strane, iz pravca Prače, radi fina obloga tunela odnosno zadnja faza.
- Novi ugovor podrazumijeva iskop i primarnu podgradu, znači prvu fazu radova s ove južne strane, sa sjeverne strane su u toku radovi druge faze, to su temelji i završna obloga tunela, ti isti radovi se očekuju uskoro da počnu s ove strane. Intenzitet radova je takav da je napredak u skladu s materijalom, negdje od 60 do 70 metara u glavnoj cijevi u mjesec dana, zavisno od kategorije materijala. Trenutno je četvrta kategorija i ta nas kategorija prati kroz cijeli tunelski iskop s ove strane, četvrta s povremenom petom, a to su dvije najlošije kategorije u geološkom smislu i najteže za podgrađivati i najteže u finansijskom smislu - pojašnjava Vuković.
U nepovoljnim geološkim uslovima radnici rade u dvije smjene, puna 24 sata. U dijelu gdje se vrši iskop u servisnoj cijevi, temperatura raste i do 35 stepeni a, po riječima Vukovića, zna rasti i do 70 stepeni što otežava radove.
- Zbog nepovoljnog tla trenutno se na dan iskopa tri do četiri metra i jedne i druge cijevi, što je realno za očekivati. Trenutno je manje potrebe za miniranjem jer kvalitet iskopa ne dozvoljava tu metodu što primorava radnike na mašinski iskop. Radi se neprestano i to je uobičajena praksa za tunelogradnju jer je smisao iskop i što prije zatvaranje primarne podgrade, nema vremena za puštanje materijala da se relaksira - precizirao je on.
Glavni inžinjer naglašava da tokom radova nema problema s podzemnim vodama.
Vlada FBiH za ovu godinu osigurala je još 50 miliona KM za izgradnju brze ceste Prača – Goražde u dužini od 18,4 km te se u skladu sa odobrenim sredstvima ugovara i obim poslova.
U JP Autoceste FBiH takođe intenzivno rade na zatvaranju cijele finansijske konstrukcije za tunel Hranjen i brzu cestu. Pri kraju su pregovori za obezbjeđenje svih neophodnih sredstava za dovršetak tunela i izgradnju pristupnih cesta i kompletne infrastrukture, čijom izgradnjom će tunel biti potpuno funkcionalan i pušten u promet.
Ekonomija
TUNEL KOJI ŽIVOT ZNAČI: Gradi se punom parom, premijer optimističan
18. Sep. 20250
Politika
TUNEL NADE U FEDERACIJI BiH: Para nema, više kopaju policajci nego građevinci
22. Feb. 20250
Ekonomija
IMA I DRUGIH RUDA KOJE MOGU RAZVITI GRAD: Za investiciju vodovoda iz tunela Hranjen do Goražda potrebno još 3,5 miliona KM
04. Feb. 20240
Ekonomija
TUNEL KOJI MIJENJA SVE: Spajanje sa istokom BiH velika šansa za poljoprivrednike...
18. Sep. 20230
Show
DRAMA U SUPERPOTJERI: Takmičar u posljednjoj sekundi pobijedio lovce, kući je odnio veliki iznos...
Prije 14 min0
Društvo
NOVI ZAKON O RADU FBiH: Kako Vlada "modernizacijom" briše radnička prava
Prije 29 min0
Vijesti
KOMISIJA PS BiH NEZADOVOLJNA DOPISOM BHANSA-e: Od direktora Davorina Primorca traže se novi, detaljniji odgovori
Prije 31 min0
Vijesti
NOVA GLAVOBOLJA ZA MINISTRA: Tužilaštvo formiralo još jedan predmet protiv Elmedina Konakovića, SIPA traži dokumentaciju o...
Prije 34 min0
Ekonomija
VUČIĆ "GOSTOVAO" NA TELEVIZIJI S NACIONALNOM FREKVENCIJOM I POŽALIO SE: "Iz SAD-a stiglo upozorenje..."
18. Okt. 20250
Ekonomija
VOZAČ KAMIONA OTKRIO KOLIKO GODIŠNJE ZARAĐUJE: Iznos je mnoge ostavio bez riječi (VIDEO)
Prije 13h0
Ekonomija
BLOKADA GRADNJE PUTEVA U TK: "Na dionici dugoj 17 kilometara možemo izdati dozvole samo za 870 metara."
19. Okt. 20251
Ekonomija
VELIKI GRAĐEVINSKI ZAMAH U NAŠOJ ZEMLJI: Ovo su četiri ceste koje mijenjaju saobraćajnu sliku Federacije BiH
18. Okt. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.