ISTRAŽILI PRAGMATIČNI NIJEMCI: Evo koja se sve vozila najčešće kvare na cesti, a koja su vrlo pouzdana…

Četiri su vozila prešla novu inventarnu granicu od najmanje 7.000 registriranih automobila u dvije godine od prve registracije.

  • Auto

  • 15. Maj 2023  

  • 0

U novu veliku ADAC-ovu statistiku kvarova za prošlu godinu (2022.) po prvi put u 45-godišnjoj povijesti statistike kvarova Njemačkog autokluba sada su uključeni električni automobili. Četiri su vozila prešla novu inventarnu granicu od najmanje 7.000 registriranih automobila u dvije godine od prve registracije: kod malih automobila BMW i3 i Renault Zoe, u nižoj srednjoj klasi Tesla Model 3 i VW ID.3. Sva druga e-vozila su još uvijek prerijetka na njemačkim cestama, ali će ući u statistiku kvarova ADAC-a sljedećih nekoliko godina.

Najviše se i dalje kvafre akumulatori, i to s 43 posto.

Tako je od prvih podataka prikupljenih 1967. godine. Na vrhuncu pandemije koronavirusa učestalost kvarova akumulatora naglo je porasla jer se automobili dugo stajali. Baterija se manje troši tokom rada nego kada se ne koristi.

U trenutnoj statistici kvarova ocijenjeno je ukupno 155 vrsta vozila oko 20 marki automobila. Uključeni su svi kvarovi tokom 2022. godine koji su zahvatili vozila starosti od 3 do 10 godina (prva registracija 2013. do 2020.). Ono što je novo u metodologiji je da jedan model mora imati najmanje 7.000 registracija u dvije godine (prije 10.000 registracija). Potom se prikazuju sve godine s najmanje 5000 registracija.

Jesu li električna vozila sklonija kvarovima od motora s unutarnjim izgaranjem? Indeks kvarova označava evidentirane kvarove na 1000 vozila. U postotcima, razina kvarova je 4,9 ili 6,9 promila u prosjeku, ali u međusobnom odnosu te dvije tačke čine značajnu razliku. To dovodi do daljnjeg pitanja: u kojim specifičnim tačkama električni automobili rade bolje ili lošije od motora s unutarnjim sagorijevanjem?  Jesu li pojedine komponente možda sklonije kvaru?

Većina stručnjaka očekuje da će električni automobili imati manje kvarova od motora s unutarnjim izgaranjem. Razlog te teze je, prije svega, to što u elektromotoru ima puno manje dijelova koji bi se mogli pokvariti. Nema ispušnih plinova, nema mjenjača s više omjera, nema spojke ili startera, nema recirkulacije ispušnih plinova, nema ubrizgavanja goriva, nema turbopunjača.

Primjetno su česti kvarovi zbog neispravnog ili ispražnjenog startnog akumulatora. Električni automobili imaju – uz takozvanu visokonaponsku u podvozju – 12-voltnu startnu bateriju za rad svjetala, armature i svih sistema koji rade s niskim naponom, baš kao je slučaj sa svakim motorom s unutarnjim izgaranjem. Što se tiče startne baterije, niti električni automobil niti automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem nisu u prednosti.

Drugi najčešći problem je probušena guma. Zatim slijede komponente generatora, startera, samog električnog sistema vozila i rasvjete, koji su grupirani zajedno u grupu uzroka. Ova problematika je više-manje podjednako prisutna kod električnih automobila i motora s unutarnjim sagorijevanjem. Komponente karoserije, pogona, kočnica i šasije također su bez značajnjih razlika.

Izuzmemo li gume kao uzrok kvarova (prosječna kilometraža kod motora s izgaranjem je veća), samo se dva područja izdvajaju kao bitno različita u usporedbi učestalosti kvarova kod električnih automobila i automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem: ključevi, brave, blokada i motor, upravljanje i sustav visokog napona (VN). Razlika u problemima s pogonom (VN sistem električnog automobila je pandan pogonu automobila s unutarnjim izgaranjem) vjerovatno se može zahvaliti znatno jednostavnijoj tehničkoj strukturi elektromotora. Tu su električni automobili zasad pouzdaniji.

U slučaju kvarova ili problema vezanih uz ključ, razumno je pretpostaviti da su beskontaktne verzije (keyless go) puno češće u električnim automobilima te da je razlog kvara – ključ u autu mnogo je rjeđi. Trenutna statistika kvarova ne može dati nikakvu informaciju o tome hoće li visokonaponske baterije obavljati svoj posao jednako dugo kao i motor s unutarnjim sagorijevanjem (dizelski i benzinski motor).

Spomenimo neke od najkvalitetnijih automobila, kod mikro i malih to su Toyota Aygo, Fiat Panda, Opel Karl, Audi A1, Dacia Sandero, Mini, Renault Captur, Suzuki Vitara, Mazda CX-3… Kod kompaktnih automobila Audi A3, BMW serija 1,2 i X1, Mazda 3, Mercedes-Benz A i B klasa, Seat Leon, Škoda Yeti, Škoda Rapid… U srednjoj klasi svi Audiji i BMW-i, Mercedes-Benz C klasa, VW Passat, Škoda Octavia…

Ocjene automobila po klasama i godištima – indeks kvarova na 1000 automobila

Mikro automobili
Modeli 

Fiat 500

2,43,38,916,920,723,819,922,4

Fiat Panda

3,64,15,218,724,313,213,716,0

Ford Ka

11,614,915,1

Hyundai i10

8,78,916,820,524,319,619,918,3

KIA Picanto

3,49,812,611,517,818,821,621,0

Opel Adam

3,86,38,817,415,616,615,4

Opel Karl

5,66,38,510,610,1

Renault Twingo

4,18,610,510,914,217,117,713,5

SEAT Mii

3,14,19,011,419,519,721,2

Škoda Citigo

2,75,05,79,214,315,516,9

Suzuki Ignis

1,21,21,33,3

Toyota Aygo

1,73,15,85,35,07,811,114,4

VW up!

2,72,44,88,112,615,517,615,8

smart forfour

10,719,528,626,126,9

smart fortwo

3,511,815,422,223,821,521,318,7

Mali gradski automobili

Modeli 

Audi A1

1,53,62,92,64,15,78,58,1

BMW i3

0,20,8

Citroen C3

1,83,63,05,011,9

17,7

Dacia Sandero

2,32,94,95,911,713,213,813,1

Ford B-MAX

10,516,717,420,020,3

Ford EcoSport

6,97,25,712,312,915,7

Ford Fiesta

4,14,05,313,710,715,019,517,8

Ford Ka+

3,19,29,6

Ford Tourneo/Transit Courier

4,311,08,79,2

Hyundai Kona

9,45,67,6

Hyundai i20

3,73,77,710,513,520,829,127,1

Hyundai ix20

7,09,68,917,719,223,016,8

KIA Rio

4,55,311,015,717,414,7

KIA Stonic

3,43,54,9

MINI

0,70,92,97,813,17,57,29,4

Mazda 2

9,54,04,06,76,816,8

Mazda CX-3

3,33,93,05,36,9

Mitsubishi Space Star

2,83,14,87,411,421,417,4

Nissan Micra

5,58,616,212,011,214,016,720,2

Opel Corsa

3,35,27,211,214,517,617,316,9

Opel Crossland

8,34,56,69,5

Opel Meriva

23,626,624,522,119,1

Opel Mokka

11,313,314,513,916,014,214,8

Peugeot 2008

3,74,65,68,39,915,913,8

Peugeot 208

2,53,74,35,213,717,816,417,8

Renault Captur

11,53,01,73,33,63,12,11,8

Renault Clio

10,013,114,516,425,534,731,722,2

Renault Zoe

3,34,22,8

SEAT Arona

1,22,53,6

SEAT Ibiza

2,03,73,13,911,816,116,016,1

Škoda Fabia

2,94,54,74,87,310,715,615,0

Škoda Kamiq

1,4

Škoda Roomster

17,315,518,0

Škoda Yeti

3,55,510,013,116,4

Suzuki Swift

1,73,16,513,513,212,012,8

Suzuki Vitara

1,01,52,22,05,55,7

Toyota Yaris

7,84,07,18,917,914,919,521,4

VW Polo

1,72,43,45,39,312,714,514,8

VW T-Cross

1,72,3

 Kompakti
Model 

Audi A3

2,72,23,65,16,39,912,014,4

Audi Q2

1,42,33,64,3

Audi Q3

1,22,65,63,24,46,78,012,0

BMW serija 1

1,32,22,82,64,55,89,910,6

BMW serija 2

1,41,83,55,38,49,38,7

BMW X1

0,41,43,65,610,08,99,28,7

BMW X2

0,61,32,8

Citroen Berlingo

6,

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...