MAGAZINOVIĆ SAVJETUJE: "Visoke, čak i zatvorske kazne za saobraćaj su najbolja prevencija!"

"Te odredbe su definisane u zakonima susjednih zemalja, čak i u slučajevima bez smrtne posljedice, u ovakvim slučajevima je moguće definisati kaznu zatvora. Ta mjera bi sklonila trkače sa ulica", kazao je Magazinović. 

  • Politika

  • 28. Maj 2023  

  • 2

Zastupnik u Parlamentu BiH Saša Magazinović je prije sedam godina tražio da se u Zakon o sigurnosti saobrćaja ugradi termin "obijesne" odnosno bahate vožnje. Magazinović je ovu inicijativu podnio Vijeću ministara BiH nakon tragedije u kojoj su život izgubile studentice Selma Agić i Edita Malkoč.

Danas, sedam godina kasnije, na ulicama Sarajeva ponovo nestaju mladi životi, a zakon i dalje ne tretira pojam "bahate" vožnje.

“Mislim da je ovo bilo nakon pogibije Selme i Edite. U tom trenutku bila je u fazi izrada Zakona o sigurnosti saobraćaja i logično je bilo da osim u svim drugim aspektima, zakon o sigurnosti posluži da se obezbjedi sigurnost učesnika u saobraćaju. Ja sam tada zamolio da se uradi analiza uporedbe propisa u zemljama regije i tu je bilo mnogo stvari gdje se vidi razlika u zakonima i kaznama u regiji i svijetu“, kazao je Magazinović za N1.

Dodaje da je tada shvatio prednost termina “obijesna vožnja”.

“Na osnovu toga shvatio sam da se jako puno govori o tome što se zove 'bahata vožnja' ili 'obijesna vožnja'. Takva izmjena zakona gdje se naročito 'obijesna vožnja', koja je definisana šta je, vi imate danas ljude koji snimaju prolazak kroz crveno. Dakle, da se dio tih prekršaja smatra krivičnim djelom jer ugrožava živote, s tim da se prekršajni dio značajno poveća.

Te odredbe su definisane u zakonima susjednih zemalja, čak i u slučajevima bez smrtne posljedice, u ovakvim slučajevima je moguće definisati kaznu zatvora. Ta mjera bi sklonila trkače sa ulica", kazao je Magazinović. 

Magazinović dodaje da ljudi inače ne razumije da “sankcija ima uticaj na rješenje bezbjedonosne situacije”.

“Ima jako puno ljudi koji ne razumiju da sankcija ima uticaj na rješenje bezbjedonosne situacije. Međutim ako imate kaznenu mjeru koja onoga ko ponavlja sankcioniše na ozbiljan način, bez smrtne posljedice, ovo koliko god zvuči represivno jeste preventivna mjera.

Ja sam prvi kao i svako ko pogrešno parkira, vozi brže, budem kažnjen, ali zašto bi iko bio protiv rigorozne kontrole saobraćaja? Zaustavite policajce u Sarajevu i pitajte ko su ljudi koji divljaju po gradu, ko su im očevi, čiji su to sinovi i vidjećete da se sve zna", ističe Magazinović. 

Na pitanje šta je bilo sa tadašnjim prijedlogom, Magazinović je kazao:

"Ništa. Ministar nije bio tu da odgovori, a zamjenik ministra mi je ako se dobro sjećam rekao da on nema informaciju da li će biti u to vrijeme uvrštena definicija obijesne vožnje, a sugerisao mi je i pitao što nisam došao na javnu raspravu da to predložim.

Ja nisam struka, ja sam mašinski inženjer, ali razgovaram sa ljudima koji jesu struka, sa policijom. Može se jako puno i mislim da je ovaj zakon glavna adresa kojom se ovo rješava. Smatram da visoke kazne i čak zatvorske kazne su najbolji preventivni alat", istakao je Magazinović.

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...