Ekonomija
NEUM VIŠE NIKO I NE SPOMINJE, GUŽVE SU SE PRESELILE U DRUGI GRAD: Pogledajte šta se događa godinu dana nakon otvaranja Pelješkog mosta (VIDEO)
23. Jul. 20230
Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres.
Ekonomija
27. Jul. 2023
0
Platila ga je Europska Unija, izgradili su ga Kinezi, a projektirao Slovenac. On je arhitekt Marjan Pipenbaher, glavni projektant Pelješkog mosta koji se za RTL Direkt javio iz Slovenske Bistrice.
Je li šteta da mostom ne mogu šetati pješaci?
"Uobičajeno je da se preko ovakvih mostova ne šeće. To je ipak dva i pol kilometra, na njemu se može voziti, ali da smo htjeli da mogu šetati onda bi morali napraviti četiri metara veće širine, a to bi koštalo 20-25 milijuna eura. To tada nikako nije išlo, ali imamo na svakoj strani mosta lijepi vidikovac, naročito s ove kopnene strane. Most je u horizontalnom i vertikalnom radijusu, ima tu dosta ljudi. Vidikovac je komotan za autobuse, ljudi se slikaju i uživaju u pogledu na ovaj most."
S obzirom na novo vrijeme i jake oluje u Hrvatskoj i Sloveniji: što to znači za građevine, mostove, hoćemo li s dolaskom oluja jačine uragana nešto morati mijenjati u gradnji?
"Propisi su uvijek živa stvar, mijenjaju se. Baš iduće godine mijenjaju se europski propisi, i bit će ugrađene ove vremenske promjene, podizanje razine mora, temperature i jačine vjetra.
I pokazalo se da su te brzine vjetra bile do 160 kilometara na sat, a po propisima je to negdje do maksimalno 90 kilometara na sat. Morat će se mijenjati, morat ćemo razmišljati na neki drugi način i ekspresno reagirati s propisima i gradnjama što se tiče mostova. Mostovi su ako su betonski, vjetar nekako nije mjerodavno opterećenje za njih. Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres", kazao je Pipenbaher.
Ekonomija
NEUM VIŠE NIKO I NE SPOMINJE, GUŽVE SU SE PRESELILE U DRUGI GRAD: Pogledajte šta se događa godinu dana nakon otvaranja Pelješkog mosta (VIDEO)
23. Jul. 20230
Ekonomija
POLITIČKA I SAOBRAĆAJNA ZAOBILAZNICA: Nakon otvaranja Pelješkog mosta, promet kroz Neum smanjen za 70 posto
06. Nov. 20223
Ekonomija
NEVJEROVATNE BROJKE: Objavljeno koliko je vozila u dva mjeseca prošlo Pelješkim mostom…
01. Okt. 20220
Ekonomija
EFEKT PELJEŠKOG MOSTA: U Neumu promet vozila pao za 63%, ali ni to nije sve...
10. Avg. 20220
Vijesti
BURAN GOVOR DENISA BEĆIROVIĆA U BUŽIMU: "Mi nikada nismo klečali pred onima koji hoće uništiti BiH..."
Prije 29 min0
Hronika
BJESNI POŽAR KOD MOSTARA: Vatra zahvatila područje Jasenica i Baćevića, na terenu raspoložive snage...
Prije 38 min0
Regija
VUČIĆ ŠOKIRAO SRBIJU: "Tražit ću posebne nagrade za policijske službenike..."
Prije 47 min0
Hronika
DETALJI BRUTALNE LIKVIDACIJE: Nestali Hrvat pronađen mrtav, uz njega još dva tijela u vrećama...
Prije 1h0
Ekonomija
GDJE JE NAJVIŠE KORISNIKA: Federalni zavod za MIO/PIO isplaćuje penzije i u inozemstvo
13. Avg. 20250
Ekonomija
PIŠI PROPALO: Zatvorena još jedna tvornica u Republici Srpskoj, bez posla ostalo 95 radnika, ali ni to nije sve...
14. Avg. 20251
Ekonomija
CRNA LISTA KOMPANIJA: Ovo su najveći poreski dužnici u Federaciji BiH, jedan se izdvaja u vrhu...
Prije 20h0
Ekonomija
OVU BILJKU ZOVU NOVO ZLATO: Zarada ide do 10.000 eura po hektaru
13. Avg. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.