Ekonomija
NEUM VIŠE NIKO I NE SPOMINJE, GUŽVE SU SE PRESELILE U DRUGI GRAD: Pogledajte šta se događa godinu dana nakon otvaranja Pelješkog mosta (VIDEO)
23. Jul. 20230
Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres.
Ekonomija
27. Jul. 2023
0
Platila ga je Europska Unija, izgradili su ga Kinezi, a projektirao Slovenac. On je arhitekt Marjan Pipenbaher, glavni projektant Pelješkog mosta koji se za RTL Direkt javio iz Slovenske Bistrice.
Je li šteta da mostom ne mogu šetati pješaci?
"Uobičajeno je da se preko ovakvih mostova ne šeće. To je ipak dva i pol kilometra, na njemu se može voziti, ali da smo htjeli da mogu šetati onda bi morali napraviti četiri metara veće širine, a to bi koštalo 20-25 milijuna eura. To tada nikako nije išlo, ali imamo na svakoj strani mosta lijepi vidikovac, naročito s ove kopnene strane. Most je u horizontalnom i vertikalnom radijusu, ima tu dosta ljudi. Vidikovac je komotan za autobuse, ljudi se slikaju i uživaju u pogledu na ovaj most."
S obzirom na novo vrijeme i jake oluje u Hrvatskoj i Sloveniji: što to znači za građevine, mostove, hoćemo li s dolaskom oluja jačine uragana nešto morati mijenjati u gradnji?
"Propisi su uvijek živa stvar, mijenjaju se. Baš iduće godine mijenjaju se europski propisi, i bit će ugrađene ove vremenske promjene, podizanje razine mora, temperature i jačine vjetra.
I pokazalo se da su te brzine vjetra bile do 160 kilometara na sat, a po propisima je to negdje do maksimalno 90 kilometara na sat. Morat će se mijenjati, morat ćemo razmišljati na neki drugi način i ekspresno reagirati s propisima i gradnjama što se tiče mostova. Mostovi su ako su betonski, vjetar nekako nije mjerodavno opterećenje za njih. Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres", kazao je Pipenbaher.
Ekonomija
NEUM VIŠE NIKO I NE SPOMINJE, GUŽVE SU SE PRESELILE U DRUGI GRAD: Pogledajte šta se događa godinu dana nakon otvaranja Pelješkog mosta (VIDEO)
23. Jul. 20230
Ekonomija
POLITIČKA I SAOBRAĆAJNA ZAOBILAZNICA: Nakon otvaranja Pelješkog mosta, promet kroz Neum smanjen za 70 posto
06. Nov. 20223
Ekonomija
NEVJEROVATNE BROJKE: Objavljeno koliko je vozila u dva mjeseca prošlo Pelješkim mostom…
01. Okt. 20220
Ekonomija
EFEKT PELJEŠKOG MOSTA: U Neumu promet vozila pao za 63%, ali ni to nije sve...
10. Avg. 20220
Politika
ZLATKO LAGUMDŽIJA PRED TV KAMERAMA: “Dodik je danas gori četnik od Šešelja, a sutra će biti najveći Bosanac”
Prije 14 min0
Regija
KRIZA U SRBIJI: Dekan Pravnog fakulteta u Beogradu podnio ostavku, a zatim i...
Prije 23 min0
Svijet
ODVOJENI RAZGOVORI S VISOKIM ZVANIČNICIMA: Rubio pozvao Indiju i Pakistan na deeskalaciju
Prije 27 min0
Hronika
HOROR U BANJOJ LUCI: Poginuo muškarac, pao sa zgrade...
Prije 37 min0
Ekonomija
NEOČEKIVANA REAKCIJA: Svećenici iz cijelog svijeta digli glas protiv njemačke investicije u BiH
28. Apr. 20250
Ekonomija
EKONOMIST ZORAN PAVLOVIĆ ZVONI NA UZBUNU: „Stanje je loše, 900.000 tona uglja smo izvezli u Srbiju...“
29. Apr. 20250
Ekonomija
U VRIJEME OTKAZANIH LETOVA: U pokušaju spašavanja turističke sezone vlast u RS-u poziva građane iz Federacije BiH...
28. Apr. 20250
Ekonomija
EVROPA SLAVI: Trumpove carine su nešto najbolje što se moglo dogoditi...
28. Apr. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.